Bruce Springsteen - We Shall Overcome (2006)

Alternatieve titel: The Seeger Sessions

Folk / Rock
Label: Columbia

1. Old Dan Tucker (2:31)
  2. Jesse James (3:48)
  3. Mrs. McGrath (4:20)
  4. Oh Mary Don't You Weep (6:05)
  5. John Henry (5:07)
  6. Erie Canal (4:03)
  7. Jacob's Ladder (4:28)
  8. My Oklahoma Home (6:04)
  9. Eyes on the Prize (5:17)
  10. Shenandoah (4:53)
  11. Pay Me My Money Down (4:32)
  12. We Shall Overcome (4:53)
  13. Froggie Went a Courtin (4:33)
  14. Buffalo Gals * (3:12)
  15. How Can I Keep from Singing * (2:19)
  16. How Can a Poor Man Stand Such Times and Live * (3:22)
  17. Bring 'Em Home * (3:35)
  18. American Land * (4:44)
totale tijdsduur: 1:00:34 (1:17:46)
Vandaag maar weer eens gedraaid tijdens werk thuis met computer.
Wat een prachtplaat toch. Zijn toch weinigen die het zich kunnen veroorloven om een totale side-step te maken, zonder verlies aan kwaliteit, authenticiteit en geloofwaardigheid. The Boss klaart de klus met speels gemak.
Een halve ster erbij.

De twee vijfen blijven toch Born To Run en Darkness on the Edge...

avatar van Rogyros
Raynman schreef:
Zijn toch weinigen die het zich kunnen veroorloven om een totale side-step te maken, zonder verlies aan kwaliteit, authenticiteit en geloofwaardigheid. The Boss klaart de klus.

Mooi gesproken en ik kan me er helemaal in vinden.

beaster1256
gewoon de zoveelste briljante plaat van the boss !!!

sugartummy
de stem van bruce leent zich vreemd genoeg niet voor deze muziek, hoe hij ook zijn best als bob dylan te klinken. ry cooder heeft dit zoveel beter gedaan en al zoveel eerder. zelfs de countryplaten van john fogerty klinken beter dan dit album. helaas bruce, een misser mister.

avatar van musician
Het waarom vergelijken met Dylan, Cooder en Fogerty ontgaat mij volledig. Alsof dat de inspiratiebron van Bruce Springsteen zou moeten zijn, de artiesten waar leentjebuur van zou moeten worden gespeeld.

Bruce hééft zich laten inspireren, door Pete Seeger. En die muziek doet hij met We shall overcome alle eer aan.
Ik weet niet wat je hebt met stemmen, maar ook hier is niets aan de hand met de stem van Bruce. Latere albums als Magic en Working on a dream bevestigen de nog steeds redelijke stemvastigheid van Bruce. En ook op We shall overcome is er nog niets aan de hand.

avatar van lennon
Na het concert van gisteren weer eens opgezet. Wat een feestje is dit album toch. Het past precies bij bruce, en live is het feest nog vele malen groter.

Gisteren speelde hij pay me my money down terwijl de regen met bakken uit de hemel viel. Niemand die het deerde, bruce liet de zon schijnen....

avatar van rkdev
Gisteren (pas voor het eerst) de DVD bekeken die bij mijn American land-editie zit en vandaag de CD maar weer eens in de CD speler gegooid. Pay Me My Money Down van afgelopen zaterdag heeft het album weer onder mijn aandacht gebracht. Conclusie: een halve * erbij. Heerlijk.

avatar van PaulKemp48
Heb meer met de folk- dan de countrynummers anders waren er 5 sterren aan te pas gekomen!
Blijven zitten en luisteren is lastig bij deze plaat dus vliegen de pondjes er af!

avatar van Cor
Cor
Is wel een verhoging waard. Is was een paar jaar terug wel wat zuinig voor The Boss op veel van zn albums.

avatar van bikkel2
Ik zag dankzij het berichtje van Cor, dat ik deze nog niet eens van een cijfer had voorzien.
Nou, bij deze dan, en een overtuigende 4,5.
Heerlijke registratie met een grote band die de folk van Pete Seeger veel eer aan doet.
Springsteen brengt het gemeend en vol passie.
Een groot feestje en vooral de dvd kijk ik met regelmaat graag.

avatar van Niek
Lang niet gedraaid. Klinkt zowat als nieuw in de oren en bevalt beter dan de herinnering . Wat een swing en energie en dan moeten mijn als favo aanvinkte nummers nog komen .

avatar van henkiev
Geweldige plaat!

avatar van Frans van Laarhoven
Pracht plaat die ik zo af en toe nog steeds draai met als enige ergenis dat ik een special edition heb met extra DVD maar zonder de 5 bonus tracks. Dat is vermoedelijk meer een verwijt aan de maatschappij dan aan The Boss

Een bonk vrolijkheid en vakmanschap, heerlijk dit.