Queen - Queen Forever (2014)

Label: Virgin

1. Let Me in Your Heart Again (4:35)
  2. Freddie Mercury - Love Kills [Ballad Version] (4:13)
  3. There Must Be More Than Love to This [William Orbit Mix] (3:28)

met Michael Jackson

4. It's a Hard Life (4:06)
  5. You're My Best Friend (2:52)
  6. Love of My Life [Early Fade-out] (3:33)
  7. Drowse [Early Fade-out] (3:39)
  8. Long Away (3:32)
  9. Lily of the Valley [Single Version] (1:40)
  10. Don't Try So Hard (3:40)
  11. Bijou (3:37)
  12. These Are the Days of Our Lives (4:15)
  13. Las Palabras de Amor (4:31)
  14. Who Wants to Live Forever (5:16)
  15. A Winter's Tale (3:48)
  16. Play the Game [Without Synthesizer Intro] (3:15)
  17. Save Me (3:47)
  18. Somebody to Love [Early Fade-out] (4:53)
  19. Too Much Love Will Kill You (4:20)
  20. Crazy Little Thing Called Love (2:43)
  21. Dear Friends * (1:08)
  22. You Take My Breath Away [Without Vocal Reprise Ending] * (4:38)
  23. Spread Your Wings [Early Fade-out] * (4:30)
  24. Nevermore [Slight Edit] * (1:18)
  25. I Was Born to Love You * (4:49)
  26. Friends Will Be Friends * (4:06)
  27. Jealousy * (3:13)
  28. One Year of Love * (4:27)
  29. '39 [Single Version] * (3:30)
  30. Mother Love * (4:47)
  31. Made in Heaven * (5:25)
  32. Sail Away Sweet Sister * (3:33)
  33. The Miracle [With Crossfade] * (4:57)
  34. Is This the World We Created? [With Crossfade] * (2:12)
  35. In the Lap of the Gods... Revisited * (3:46)
  36. Forever * (3:21)
totale tijdsduur: 1:15:43 (2:15:23)
Ozric Spacefolk
Ja ik heb alles al in huis van Queen.
Maar daarom kan je nog wel een compilatie beoordelen op haar samenstelling. Ik denk dat iemand die Queen alleen van haar hits kent, voor een grote verrassing staat wanneer deze plaat uit de speakers knalt.

avatar van De buurman
Sorry hoor, ik vind het niets anders dan een teleurstelling, na de aankondiging van nieuw Queen materiaal. Eigenlijk één onbekend nummer, hartstikke leuk. De rest is ouwe shit.

Oh sorry, ik vergeet even die waardeloze versie van More To Life en Love Kills. Pffff.

Hoe lang geleden zijn die Deep Cut albums verschenen? Juist. Negeren deze onzin. Heb al jaren een heel dubbel gevoel bij May en Taylor. Zakenmannetjes, en muzikale fossielen uit lang vervlogen tijden.

Heb kaarten voor het concert, omdat ze lekker veel oud spul spelen. En beter die Lambert of hoe die gast ook mag heten, dan Paul Rodgers bij Queen, wat al helemaal nergens op sloeg.

avatar van lennon
Hits 1,2,3... Queen Rocks.. Deep cuts....Absolute greatest, etc etc etc etc en nu deze..

3 nieuwe songs, waarvan er 2 nog gemisxt zijn ook.. nee het kan niet op... Ik ben ook teleurgesteld, want de aankondiging was toch dat er een heel album met nieuw materiaal zou komen?

Ik had gehoopt op meer opnames van MJ en Fredje.. want die zijn er en rouleren overal.. Behalve op dit album.

Had dan aangevuld met nummers die op de special editions als extra staan ofzo, dan was t nog het aanschaffen waard geweest..

Nu.. voor 1 nieuw nummer, en 2 mixen? Nee.. ik sla over en moet dan maar een keer illegaal aan dit materiaal komen, maak ik mijn eigen compilatie met die special edition tracks wel.

Aan de kwaliteit van de tracks ligt t niet, die zijn over het algemeen gewoon ok, maar als verzamel cd is dit gewoon niet boeiend genoeg.. Ik ga er dus ook geen waardering aan geven, want dit raakt kant noch wal....

Let Me in Your Heart Again vind ik overigens wel te gek... Is dit hoe ie origineel was? Of hebben de heren deze ook bewerkt? Weet iemand dat?

Ozric Spacefolk schreef:

Ik denk dat iemand die alleen de hits kent, ook niet is geinteresseerd in dit album... ze hebben immers de hits al... Als ze toen niet verder wilde kijken dan dat, waarom dan nu (20 jaar later) ineens wel?

nee hoor, dit is een compilatie om de harde schare Queen fans wat te kietelen, en om wat geld te genereren....meer niet...

avatar van Darkzone
OMG!!! Wat hebben ze met de schitterende "There Must Be More To Life Than This" gedaan??? De twee demo's die ik al jaren ken (ben een groot Jackson-fan maar hou ook erg van de muziek van Queen) waren in potentie al mega jaren 80 knallers, maar de versie die op dit album staat is om te janken zo slecht!! Echt dramatisch. Het is nu echt een Queen-poprockballad geworden, terwijl het als pianopopballad tussen Mercury en Jackson nog een geweldig nummer was.

Benieuwd of de oorspronkelijke demo's van dit nummer (en de andere samenwerkingen tussen Mercury en Jackson) nog officieel uitgebracht gaan worden...

avatar van SemdeJong
Of dit album zinvol is dat moet een ieder voor zich bepalen. In de tijd dat er toch amper plaatjes verkocht worden is deze discussie ook niet echt zinvol. Veel jongeren draaien zowiezo geen geheel album meer maar zijn tevreden met enkele songs van een artiest.

Dit album is meer in de trand van Queen Rocks. Op dit album worden de lovesongs achter elkaar geplaatst en dat hebben ze goed gedaan. De songs zijn op zich schitterend en daarom kan ik dit album wel waarderen. Ook ik had gehoopt op een album met nog niet eerder uitgebracht materiaal van goede kwaliteit maar dat is er kennelijk niet. De nummers zijn ook opgepoetst. Dit viel mij vooral op bij het laatste nummer van de vd "Forever". De ruis die op het origineel zit is gelukkig verwijderd.

avatar van bikkel2
Ik hang er geen beoordeling aan. Blijf niet aan de gang.
Ik hoop van ganser harte dat de magische 70's op livegebied nog verder wordt vervolgd.
1974 Live At The Rainbow is de meest nuttige release sinds heel lange tijd.
En er is materiaal voor handen.

avatar van gigage
De succesvolle Platinum collection(2000) en absolute greatest (2009) kwamen ook vlak voor de feestdagen uit.Ik zie een trend en het werkt. Deze staat nu al in de top 3 achter PF en Foo fighters. Over 5 jaar nog maar eentje doen dan?

avatar van lennon
Heb net nog eens aandachtig geluisterd naar Love Kills [The Ballad] en moet concluderen dat ik deze versie eigenlijk mooier vind dan het (blikkerige) origneel. De stem van Freddie komt er mooier uit. Enige wat me opvalt (nu je zijn stem beter kan horen) is dat het lijkt of ie verkouden was tijdens de opname? Ben ik de enige? Of horen meerdere mensen dit?

De dubbel cd compilatie maar overgeslagen maar heb vandaag wel de vinyl boxset besteld die morgen zal arriveren. Alle tracks op 4 vinyl plus een maxi single van "Let Me In Your Heart Again" waarvan op de b-kant van die maxi single de 4 gezichten van de Queen ge-etched is. Ook de binnenkant van de box bevat het Queen Forever logo.

dave76 schreef:

Ondanks dat ik de release op cd niet bijster interessant vind, vind ik die box wel super mooi! Heb net een presentatie bekeken, daar is veel aandacht aan besteed... Zit zwaar te twijfelen of ik m zal kopen...

Net binnengekomen. Het is natuurlijk niet zo super deluxe als de Rainbow box vorig jaar maar het ziet er wel prachtig uit. Alleen de hoes van de box is al een lust voor het oog. Het begint met de 12" maxi single van "Let Me In Your Heart Again" geremixed door William Orbit. De b-kant is pas echt geweldig. Geen muziek maar de hoes van Queen Forever is via laser op de plaat ge-etched. Echt heel mooi.
De overige 4 plakken zijn verpakt in mooie hoezen. Allen 180 heavywight vinyl. Ook de binnenkant en buitenkant van de box bevatten het Queen Forever artwork, wit en rood. Kost je wel zo'n 9 tientjes maar dit was me meer waard dan de dubbel cd vorig die ik dan ook aan me voorbij liet gaan.

avatar van lennon
Kan me voorstellen dat het een mooi hebbeding is.

Probleem blijft dat het muzikaal gezien, afgezien van de 3 "nieuwe" nummers niet interessant is. En dan zijn 9 tientjes voor deze box toch wel een hoop geld. Als ik m zou kopen zou het meer voor de heb zijn.. en eigenlijk slaat dat nergens op.. maar ik ben er nog niet uit

Ik herken dit wel. Ik zat ook sinds dat het persbericht naar buiten kwam te twijfelen maar als die hard Queen fan liet ik me toch overhalen hem aan te schaffen.

avatar van lennon
Dan snap ik die keuze naar "ja" wel.. ik ben geen die hard....

Queen forever, zonder Bohemian Rhapsody? The Cosmos rocks is een leukere plaat....

avatar van Multivitamine
sheep67 schreef:
Spread Your Wings was in 1978 nog net een top 20 hit in de Nederlandse Top 40. Vrij bekend nummer toch wel en zeker de videoclip waar de heren staan te blauwbekken in een sneeuwlandschap.

Oh, ja maar toen waren mijn ouders nog druk bezig met mij te creëren..

avatar van kaztor
Ik zie bij zo’n 5 nummers ‘early fade-out’ staan’...
Zijn er echt fans die daarop zitten te wachten?

De cover doet me wat denken aan The Beatles’ Revolver.

avatar van rkdev
Ondanks dat het natuurlijk een ordinaire verzamelaar is en het toen aangekondigd werd als een album met nieuw werk (wat technisch gezien ook klopt), ben ik er toch wel blij mee. Dat komt natuurlijk door de 3 'nieuwe' nummers waarvan Let Me In Your Heart Again alleen de aanschaf voor mij al rechtvaardigt. Wat een geweldig nummer is dat.

De nieuwe versie van Love Kills vind ik een vooruitgang ten opzichte van de wat klinische versie van Mercury solo. Hier heeft de "Made in Heaven-treatment" zijn werk gedaan.

Over There Must Be More Than Love to This is al vodoende geschreven. Helaas een enorme teleurstelling t.o.v. wat het had kunnen zijn. Ik zet deze nog maar een keer op: There Must Be More to Life Than This Golden Duet

De overige nummers heb ik natuurlijk allemaal al diverse malen in mijn bezit, maar het blijven geweldige nummers. Al met al een verzamelaar die ik sneller op zal zetten dan een Greatest Hits, juist door de wat afwijkende tracklist.

avatar van Mssr Renard
Eigenlijk is deze plaat een tegenhanger van Queen Rocks. Op Queen Rocks de stevige songs, op deze plaat de liefdesliedjes. Heerlijk om zo nu en dan op te zetten. Lekker zwijmelen met Freddie en Queen.

Eén van de weinige platen (samen met Queen Greatest Hits III) die ik niet in mijn bezit heb. Maar wie weet. De fan is altijd bereid.

avatar van Poles Apart
Mssr Renard schreef:

Ik heb hem wel, tijdje terug voor heel weinig tweedehands aangeschaft. Juist vanwege de samenstelling fijn om zo nu en dan eens te draaien. Het is weer eens wat anders.

Poles Apart schreef:

Ik draaide hem vandaag als stream maar had toch wel moeite met de samenstelling/sequencing.
Maar toch, wie weet, als ik hem tweedehands tegenkom, schaf ik hem toch aan. Of in een andere wilde bui. Ik weet niet eens of deze als vinyl verkrijgbaar is.

Hoe is het boekwerk/artwork? Is dat interessant?

avatar van gaucho
Hij is zowaar als 4LP-set verschenen, maar die kost je een arm (EU-versie) en een been (US versie). Zo te zien zit daar geen boekwerk bij.

Met de CD-editie heb ik destijds in de winkel wel eens in mijn handen gestaan, maar die kostte voor mijn gevoel toen ook al teveel om de aanschaf te rechtvaardigen.
Het idee is wel redelijk bijzonder, en het zorgt voor een tracklist zonder de meest voor de hand liggende hits, zodat je sommige pareltjes kunt (her)ontdekken. Een soort tegenhanger van Queen Rocks, die ik nog wel heb gekocht. Maar net als daar vind ik ook hier de sequencing toch een beetje wringen, mede omdat de nummers niet in chronologische volgorde staan. En het geluid van Queen is door de jaren heen toch wel sterk veranderd, ook productietechnisch.

avatar van Mssr Renard
Ik denk dat ik deze toch maar aan mij voorbij laat gaan (net als Greatest Hits III). Er is nog genoeg ander spul om bij elkaar te sparen. Ik bedoel, als ik zulke bedragen ga neertellen, dan liever de originele singles van Sevens Seas of Rhye of Keep Yourself Alive of Smile's Earth (die is wel erg duur trouwens).

We weten ook niet wat 2024 ons gaat bieden (nieuwe liveplaat, boxset van The Works?). We zien het wel, en zo een plaat als deze streamen, daar voel ik me niet erg schuldig over.

avatar van gaucho
Nee, daar zou ik geen last van hebben, als ik jou was. Op de streamingdiensten kun je de nummers bovendien zelf naar eigen inzicht sequencen. Ik zou er, met mijn overdaad aan Queen-CD's, een eigen versie van kunnen branden. In de vorige eeuw en de eerste jaren van dit millennium deed ik dat nog wel eens, maar die tijd ligt inmiddels achter mij.

'Lily of the Valley [Single Version]' deed me even de wenkbrauwen fronsen: is dat nummer ooit op single verschenen? Niet echt, volgens Discogs: alleen een discutabele Russische bootleg: een rode flexidisc.
Maar het was wel de B-kant van Now I'm here. Daar duurt-ie 1.40 minuten, net als op deze verzamelaar en de originele LP Sheer heart attack. Eigenlijk wel benieuwd wat er dan anders is op die 'single version'...

avatar van Mssr Renard
Lily of the Valley staat bij mij ook op de b-kant van Now I'm Here. Normaal gesproken is Lily of the Valley het slotstuk van drie aan-en-elkaar geplakte songs. De single-versie (b-kantje dus) mist een stukje gitaar(-feedback) in het begin. Er is dus wel een verschil, maar zo minimaal.

avatar van vigil
Kijk door dit soort discussies heeft deze site toch veel nut. Ik heb zojuist de cd maar even opgezet. Ik heb de 2 disc versie en die zal ik een jaar of 7 a 8 in huis hebben. Destijds gekocht in een tijdelijke midprice actie voor rond de 8 euro. Voor die prijs is het een prima hebbedingetje. Volgens het stickertje is het een 'collection of 36 timeless love songs' en dat is mooie marketingtaal maar natuurlijk niet helemaal waar. Er staan een paar redelijk onbekendere Queennummers op (voor zover die bestaan) zoals bv Drowse, Sail Away Sweet Sister, Nevermore en het pareltje You Take My Breath Away en dat maakt de verzameling juist wel leuk.

De drie "nieuwe" nummers zijn leuk om te hebben al had ik de Mercury/Moroder compositie in de Mercury versie uiteraard al heel lang in huis. Let Me in Your Heart Again is voor mij de meest interessantste, prima nummer met opvallend aanwezige achtergrondzang van May. Verder een uitgebreid booklet met alle teksten en wat foto's die ik nog niet kon (de golden retriever van Taylor?).

avatar van Mssr Renard
Ik keek het nog even na, maar van deze verzamelaar zijn geen singles getrokken. Als er een 12" was geweest met de drie nieuwe songs dan had ik die wel graag in de verzameling gehad.

Toen deze uitkwam was ik niet in staat om cd's of lp's te kopen. Ik ben dus meer aan in tegengestelde richting aan het verzamelen. Dat maakt sommige items wel erg duur. Zoals deze dus.

Daarbij komt, dat ik meer een vinyl-liefhebber ben, en geen mogelijkheid heb ingeruimd om cd's te draaien (gewoon een keuze, en ik vind het prima zo). Alternatief voor mij om zaken te horen die ik niet op vinyl heb, is streamen, maar streams hebben geen boekje en geen foto's en verhaaltjes, en dat maakt fysieke exemplaren juist zo leuk. Ik houd mijn ogen gewoon open. Wie weet kom ik ook eens een tweedehands exemplaar tegen.

Mssr Renard schreef:

Haha, ja, zoiets had ik wel kunnen raden: een bij het intro afgekapte edit van die drie-song-cyclus. Ik kwam op Discogs deze single nog tegen: de Amerikaanse persing van Keep yourself alive. Die koppelt op de B-kant Lily of the valley aan God save the queen (en werd dus pas in 1975 uitgebracht). Uit de tijdsduur op het label zou je kunnen afleiden dat ze min of meer aan elkaar zijn vastgeplakt. Dat moet een komisch effect geven...

avatar van Mssr Renard
Wel een leuk hebbedingetje die jij laat zien. Maar ik focus mij voornamelijk op singles met een picturesleeve. Ik weet niet, maar ik vind singles in een generic sleeve niet zo leuk in mijn collectie.

Er is een Record Store Day-reissue van Keep Yourself Alive, maar die is met Son and Daughter als b-kant. Maar goed, nu dwaal ik af. Lily of the Valley aldus.

Mssr Renard schreef:

Ik heb die single zelf ook niet, hoor. Ook voor mij geldt dat ik liever singles met een picture sleeve, of in elk geval een custom hoesje heb. Wat dat betreft zijn we in Nederland verwend. We begonnen daar al in de jaren zestig mee. In Engeland, en zeker in de VS, werden picture sleeves pas veel later uitgegeven. En dan waren ze nog altijd geen gemeengoed: vaak alleen de eerste oplage, daarna kwamen ze in zo'n generiek hoesje van de platenmaatschappij. Dat gebeurde hier in NL ook wel eens, maar het was eerder uitzondering dan regel.
Mssr Renard schreef:

Dat is die met de Portugese hoes, toch? Kan me herinneren dat ik die een jaar of wat geleden wel eens heb gezien op een platenbeurs, maar laten liggen. Kostte een tientje. Achteraf denk ik: had ik 'm toch maar gekocht...

avatar van vigil
Mssr Renard schreef:

Ja, dat snap ik. Ik denk nog wel veel meer verzamelaars enkel hadden ze dan deze Forever cd en lp aan veel minder mensen kwijt gekund

avatar van Mssr Renard
Nou ja, Love Kills heb ik wel op 7"-single, dus dat is al heel wat.
Ik heb soms wel het idee dat er meer Freddie-singletjes zijn dan van Queen.