Molly Hatchet - Locked and Loaded (2003)

Label: SPV

1. Introduction (1:50)
  2. Whiskey Man (3:42)
  3. Heart of the U.S.A (3:56)
  4. Gator Country (7:08)
  5. Tatanka (4:58)
  6. Down from the Mountain (4:32)
  7. Beatin' the Odds (3:35)
  8. Mississippi Moon Dog (3:57)
  9. Miss Saturday Night (4:22)
  10. Edge of Sundown (6:58)
  11. Dreams I'll Never See (10:53)
  12. Bounty Hunter (3:31)
  13. Dead and Gone (The Redneck Song) (3:32)
  14. White Lightning (3:56)
  15. Fall of the Peacemakers (5:06)
  16. Saddle Tramp (9:07)
  17. Gypsy Trail (4:06)
  18. Tumbling Dice (3:24)
  19. Why Won't You Take Me Home (3:49)
  20. The Journey (7:32)
  21. Devil's Canyon (6:14)
  22. Flirtin' with Disaster (6:22)
avatar van Sinner
Weer zo'n oude knekel band die de jongere generatie het nakijken geeft met hun live albums. Was Double Trouble al een uitstekend live album, wat mij betreft overtreft dit Locked & Loaded zelfs nog.

De bezetting is heel erg gewijzigd door de jaren heen. Erger nog, van de originele bezetting zitten er absoluut geen leden meer in, wat de vraag doet rijzen in hoeverre de naam van de band nog bestaansrecht heeft. Muzikaal is het gelukkig echter wel allemaal bij het oude gebleven, Aanstekelijke Southern Rock muziek met heerlijk rauwe zang en geweldig gitaarwerk.

Op Locked & Loaded vlamt Molly Hatchet in ieder geval als nooit tevoren. Oude klassiekers zoals ondermeer Edge Of Sundown, Fall Of The Peacemakers (GEWELDIG!) of Flirtin With Disaster worden netjes afgewisseld met nieuwere songs zoals Tatanka, het sterke Gypsy Trail of Devil's Canyon en zorgen voor een lekker aanstekelijke live cd. Ook het geluid is dik in orde en het publiek is is hoorbaar erg enthousiast. Alles wat een live cd moet hebben dus. Aanrader!

avatar van musicfreak1960
Ik heb het op mijn ipod gezet om het nog eens rustig te horen als ik de trein zit naar en van mijn werk

in ieder 3,5 waard, al is het alleen voor de geweldige versie van Dreams I'll never see

avatar van viking1
Heerlijk live album van molly hatchet.
Zware gitaar sound ruige zang.
Is de eenigste cd die ik van hun heb staan volgens mij al hun top nummers wel op.
Deze swingt als de neten,geweldige ruige southern rock.

Wil nog wel es wat meer van hun horen maar beter dan deze kan haast niet ha.
Ze hebben nog wat oudere live platen gemaakt(in andere bezetting) wil ik wel eens horen.
Las de recentie's op deze site over hun studio platen zitten ook een paar goede cd's bij.
Maar de meeste nummers staan wel op deze live cd.

Maar wat een gitaar geweld op deze cd.
Dit is southern rock zoals het hoort.
Gaat meer richting blues/rock,hardrock.
Allemaal wat ruiger dan bands als allman brothers en lynyrd skynyrd(ook geweldige bands)
Goede zware gitaar riffs beetje zz top gehalte(soms).

Prachtige hoeze hebben ze altijd ,barbaren en krijgers mooie ijzingwekkende landschappen.
Al met al sterke band en dit een top dubbel cd absolute aanrader voor het ruiger southern rock werk.