Gilbert O'Sullivan - I'm a Writer, Not a Fighter (1973)

Ierland
Label: MAM

1. I'm a Writer, Not a Fighter (3:18)
  2. A Friend of Mine (3:23)
  3. They've Only Themselves to Blame (2:45)
  4. Who Knows, Perhaps, Maybe (3:15)
  5. Where Peaceful Waters Flow (4:18)
  6. Ooh Baby (3:45)
  7. I Have Never Loved You as Much as I Love You Today (2:32)
  8. Not in a Million Years (3:00)
  9. If You Love Me Like You Love Me (3:19)
  10. Get Down (2:39)
  11. A Very Extraordinary Sort of Girl * (2:20)
  12. Good Company * (2:49)
  13. Why, Oh Why, Oh Why * (3:53)
  14. You Don't Have to Tell Me * (3:15)
avatar van musicfriek
Zijn laatste echt succesvolle album, daarna was het gebeurd met deze man. Mijn favoriete song van Gilbert staat wel op dit album: Get Down.

Ace
Is Nothing Rhymed ofzo ook niet van hem? Die vind ik mooi man... Is de rest ook de moeite waard?

avatar van musicfriek
Nothing Rhymed staat op zijn debuut Himself. Idd een erg mooi nummer. Ik ken eigenlijk alleen zijn hits. Clair en Alone Again zijn ook juweeltjes. Matrimony was ook een grote hit, maar vind ik zelf wat te "tuttig" klinken. Geforceerd vrolijk bedoel ik daarmee te zeggen.

avatar van kort0235
Ja, dit album valt nog wel te pruimen.
Maar echt mooie nummers zoals Claire, Alone again naturally staan hier helaas niet op!
Raar overigens dat zijn imago van het crisisfiguurtje al na de eerste LP verdwenen was.

avatar van hrmnbstr
Om een of andere reden was dit album in mijn herinnering niet zo goed, maar niets blijkt minder waar. Dit is wederom een erg sterk album van Gilbert O'Sullivan. De beste nummers vind ik Where peaceful waters flow en Not in a million years. Bij zulke nummer vind ik het jammer dat O'Sullivans nummers doorgaans niet zo lang zijn.

avatar van Dibbel
Singer/songwriter met kleren uit de oude doos voor een piano. Is het eerste wat je te binnen schiet bij deze artiest.

Heeft een uit duizenden herkenbare stem, en ook op zijn derde album weer lekker in het gehoor liggende rustige popmuziek.
Staan 2 hits op: 1 grote (Get Down en die is wel heerlijk uptempo) en 1 kleine (Ooh Baby).
Verder fijn om te horen zijn Who Knows, Perhaps, Maybe en Where Peaceful Waters Flow.

Op vinyl, in nieuwstaat, een jaren-80 reissue op Platinum label, Duitse persing.

avatar van Dibbel
Nog eens een paar keer gedraaid hierna.
Een van de vriendelijkere stemmen uit de popmuziek. En is blijkbaar nog steeds aktief.
Pas weer een nieuwe CD van uit.
Relaxte popmuziek/soft rock hier, waar ik nog wel 3,5* aan kwijt kan.
Beste nummers dan toch wel Get Down (Top-10 hit) en Who Knows, Perhaps, Maybe en Where Peaceful Waters Flow (zoals ik hierboven ook al zei).