MENU

Anouk - Anouk Is Alive (2006)

3,66

Label: EMI

1. Love (2:51)
  2. Only You (3:40)
  3. One Word (4:30)
  4. Alright (3:32)
  5. More Than You Deserve (4:41)
  6. Don't (5:46)
  7. R U Kiddin' Me (4:06)
  8. Falling Sun (4:14)
  9. Sacrifice (5:06)
  10. Flower Duet (2:20)
  11. Who Cares (6:19)
  12. Too Long (6:09)
  13. No Time to Waste (5:24)
  14. The Dark (4:25)
  15. Everything (4:46)
  16. Hail (6:09)
  17. Searching (4:21)
  18. Jerusalem (4:33)
  19. I Live for You (5:42)
  20. Michel (6:36)
  21. Our Own Love (4:05)
  22. Graduated Fool (4:25)
  23. It's So Hard (5:30)
  24. Nobody's Wife (5:45)
  25. Home Is in My Head (13:05)
  26. Girl (5:09)
  27. Lost (6:28)

Geweldigenoten
geplaatst op 12 maart 2008, 12:32 uur, permalink
Wat heet... :-s ... en totaal geen enkel concreet argument. Berust alleen op een soort 'natrap'-mentaliteit van TerryA...

Waarom geef je dan überhaupt een 0,5? Sterker nog, waarom geef je je mening op een album of over een zangeres, als je het toch niet boeit. Ik zal bijvoorbeeld Nana Mouskouri niet beoordelen (dus ook niet veroordelen), omdat de muziek mij niet interesseert.

Voor diegene die een goede live-performance wil horen, van een dame met een dijk van een stem, zal absoluut dit album waarderen. Van rock tot gevoelige ballads...het complete pakket is goed

avatar van Gert P
geplaatst op 13 maart 2008, 20:02 uur, permalink
Hans Brouwer schreef:
Een cd en een dvd. Het kan niet op. € 19,99 en € 24,99 = € 44,98, wel een beetje veel euri voor een heleboel herrie

oh, ik 6,66 en 9,99.

avatar van LucM
geplaatst op 17 mei 2008, 14:22 uur, permalink
Een fan van Anouk ben ik niet, maar live vind ik haar beter dan op haar studio-albums en daarom vind ik deze live-dubbelaar, die ik voor een zeer lage prijs heb gekocht, haar beste album.
Niet alle songs zijn sterk, maar Anouk was hier goed bij stem, zij en haar begeleidingsband klinken bezield en de meeste nummers komen hier beter uit dan de verf dan de soms wat kleurloze studioversies.

avatar van IntoMusic
geplaatst op 29 juni 2008, 11:38 uur, permalink
Ik sluit mij aan bij LucM, want ook ik ben geen enorme fan alhoewel ik me nu wel bedenk dat ik alle albums wel in het bezit heb

Toch vind ik haar nieuwste live-album (at Gelredome) een tikkeltje beter.

geplaatst op 29 juni 2009, 3:08 uur, permalink
Anouk is alive (jammer genoeg).
Nee dat is flauw, ik als muziek liefhebber ben eigenlijk best wel blij als ik Anouk bij Veronica hoor langskomen.
Ik zou het thuis nooit opzetten, maar tussen de pulp die ze bij Veronica draaien is dit een verademing.

P.s. Ik luister Veronica vanwege mijn werk.

geplaatst op 20 september 2009, 15:26 uur, permalink
Ik heb vandaag een clip van haar gezien en ik heb eigenlijk nooit geweten dat ze een dochter van André Van Duin was.
Ik doel hier natuurlijk op het hoogst irritante scheve mondjes syndroom waar Billy Idol ook aan leed.

avatar van Hans Brouwer

geplaatst op 20 september 2009, 19:48 uur, permalink
"Anouk Is Alive (2006)" is een heerlijk live album van Nederlands enige echte rockchick. Nummers van Anouk vol passie en gedrevenheid live gezongen en gespeeld. Naast Anouk verdienen de muzikanten ook zeker een groot compliment. 5*****

geplaatst op 20 september 2009, 20:05 uur, permalink
Een off-topic zijstraatje over Veronica verwijderd. Er zijn een aantal forumtopics waar je naar hartelust over de radio kan discussiëren.

geplaatst op 21 september 2009, 13:51 uur, permalink

avatar van TerryA
0,5
geplaatst op 21 september 2009, 14:50 uur, permalink
...Mischien is "Rock Diva" een betere omschrijving voor Anouk

Hans, een vraagje ... are you actually Anouk in disguise?

avatar van Ronald5150
geplaatst op 2 februari 2012, 17:36 uur, permalink
Anouk weet me met haar studioplaten eigenlijk nauwelijks te raken, met uitzondering van haar derde album "Graduated Fool". Desondanks is dit een prima live registratie van één van haar concerten in Ahoy, Rotterdam. De setlist is gevarieerd en ballads en rockers wisselen elkaar af, al moet ik wel zeggen dat mijn aandacht bij de meeste ballads neigt te verslappen. Ze wordt begeleid door uitstekende muzikanten (die ze later overigens wel "ontslaat") en de interactie met haar band is mooi te horen op de dertien minuten durende versie van "Home is in my Head", waar de bandleden alles uit de kast halen. Kortom: zeer genietbare liveplaat van Anouk, waarmee ze voor mij nogmaals bevestigd dat ze op het podium thuis hoort en niet uitsluitend in de studio.

geplaatst op 2 februari 2012, 23:41 uur, permalink
Ik ben geen uitgsproken fan van Anouk , maar de waardering is er zeker. Live is ze op haar best en er wordt geen half werk verricht.
Ze heeft een neusje voor uitmuntende muzikanten om haar heen , al blijft ze die door haar wispelturigheid niet erg lang trouw.
Deze live registratie mag er zijn. Het is voorbeeldig opgebouwd en Anouk weet de juiste snaar te raken. Ik vind haar dan ook een uitstekende zangeres.
Ze heeft soul , kan ontroeren , maar ook een geweldige strot opzetten in de stevigere songs.
Niet alles is comporisch even boeiend, maar er zitten genoeg interessante stukken tussen.
Jerusalem is fantastich ; opzwepend, bijna episch en muzikaal geweldig weggespeeld.

Anouk heeft ondertussen haar status verdient. Er zijn voor en tegenstanders van haar, maar ik vind het wel een tof eigenzinnig mens. Ze doet wat ze wilt.