Freestylers - We Rock Hard (1998)

Electronic / Hip-Hop
Label: Mammoth

1. Freestyle Noize (5:36)
  2. Dance Hall Vibes (6:17)

met Tenor Fly

6. B-Boy Stance (4:21)

met Tenor Fly

7. We Rock Hard (7:10)

met Soul Sonic Force

8. Breaker Beats, Pt. 1 (4:36)
  9. Spaced Invaders (7:19)
  10. Ruffneck (5:43)

met Navigator

11. Feel the Panic (5:57)
  12. Check the Skillz (7:10)
  13. Warning (4:57)
staan paar prima nummers op, snap niet waarom ie zoo laag staat..

Misschien omdat veel dit album niet kennen?

Jah ik er staan lekkere nummers op, don't stop vind ik een topper!

Jahh chill album

avatar van Status Seeker
Laat ik eerst maar weer zeggen dat ik in het algemeen geen hiphopfan ben, afgezien van acts als de Beastie Boys. Misschien mis ik daardoor de "vibe" van deze cd.

Ik heb de cd destijds geprobeerd naar aanleiding van de single Ruffneck, die ik zeer strak vond klinken. De rest van de cd weet me echter veel minder aan te grijpen. De nummers zou ik wel zo als achtergrondmuziek aan kunnen zetten, maar ik zou deze cd niet spontaan opzetten. Daarvoor vind ik de MC's op deze cd niet altijd even geweldig (waarschijnlijk een kwestie van smaak). Het geluid daarentegen klinkt lekker oldschool (beter dan de commerciële troep die ik ken).

Mijn favorieten blijven de nummers met Navigator: Ruffneck en Warning. De rest vind ik aardig, maar het is niet mijn soort muziek: 2,5*

Ik heb overigens 15 tracks op de cd staan: achter Breaker Beats Part 1 horen nog Part 2 en Scratch 22.

avatar van Shelter
Als je dit onder hiphop zet dan ben je de weg kwijt... dit is geen hiphop maar breakbeat... in niks is dit hiphop.

Zelf vind ik het album vrij mager, alleen ruffneck blijft hangen maar is na een tijdje ook niet geweldig meer --> 2*

avatar van FunkStarr
Mager inderdaad, vind Dont Stop wel een aardig nummer.

avatar van RogerV
Goed debuut van de freestylers met allerlei cathy dancetracks en songs. Toffe beats en vette vocals.

Het had ook een aardig retrosfeertje in die tijd

avatar van FCEstebandido
Flink knip en plakwerk van de Freestylers. Voor mij wel het beste wat ze ooit gemaakt hebben.