Autopulver - Vapor Trails (2000)

Noorwegen
Label: ARS

1. Remedy / Surgery (3:37)
  2. By Leaving Rome I Found My Home (4:33)
  3. Pagan (4:45)
  4. Kissing Like a Mainstream (5:38)
  5. Sunroseblackhole (4:14)
  6. Old Fashioned Way (7:08)
  7. I Don't Like Violence (5:05)
  8. If I Get Too Deep (3:04)
  9. 20th Century Happy Tree (4:10)
  10. Crazy Mixed-Up Kid (5:02)
  11. Surgery / Remedy (3:42)
avatar van Zachary Glass
There goes a friend/there goes a girl/here comes the world/here comes the world/here comes my lover/the spine of my life/I say hello/and she says nothing wearing sunshine in her eyes

Soms heeft een mens niet meer nodig dan dit

Dat nummer heb ik op een Oor verzamelaar staan en heb ik meteen gebrand op een verzamel-ceedeetje voor in de auto. Klinkt erg goed als je het hard draait. Is de rest van de cd van hetzelfde kaliber?

avatar van Zachary Glass
Een hekele kwestie, zou ik zeggen. De rest van de cd neemt vooral tijd om aan te wennen - is niet zo direct "waar is mijn glimlach nu weer?"-achtig als Remedy/Surgery. Waarmee ik niet gezegd heb dat het minder is, integendeel.

Als je even directe popnummers wil hebben als Remedy/Surgery zou ik zeggen luister dan naar f-words van datzelfde Autopulver. Ben trouwens zelf nog steeds gek van f-words

Van het nummer of van de f-words zelf?
Moet denk ik toch maar eens kijken of ik de hand kan leggen op deze cd.

avatar van Zachary Glass
De titels beginnen op f-words allemaal met een f - vandaar - behalve de bonustrack "Being Boring" (een magnifieke cover van de Pet Shop Boys), maar aan de andere kant hanteer ik dagelijks ook de nodige f-words

Maar "f-words" vind ik nog steeds een fantastisch album - 't is een album dat me echt gelukkig maakt, krijg er steeds zin van om de mensen te kussen

Is een beetje Posies-achtige rock, zal waarschijnlijk nooit echt hoog scoren op de originaliteits-meter, maar des te hoger op de zonnige dag-meter (mét af en toe de obligate wolk aan de hemel)

avatar van lennon
Erg leuk cdtje..

Ooit eens een kopietje van een collega geleend... toevallig kwam ik m in die periode ook tegen in de 1 euro bak bij FRS, en dus gekocht.

Hem de kopie teruggegeven en bedankt voor de goede tip

Hij smeekt me nu nog steeds om het origineel aan hem te verkopen

Zo leer je nog eens een leuk bandje kennen.. maar ze bestaan al niet meer geloof ik?

Compleet vergeten band, dit Noorse Autopulver. Hun nalatenschap beslaat twee albums met briljante gitaarrock/pop

Parlotones
Ik heb deze album al wat jaren in huis en zo af en toe draai ik deze nog wel , maar meestal stopt het na track 7 want dan heb ik alle mooie nummers wel gehad. De rest is niet vervelend maar het verschil is gewoon te groot met de eerste gedeelte. Kissing like a mainstream vind ik het lekkerst vooral dat intro. 3.5

Nog steeds een van mijn favoriete CD's. Inmiddels alweer 20 jaar geleden, maar hij blijft met verve overeind. Jammer dat ze na dit album uit elkaar gegaan zijn en nooit meer iets van de bandleden vernomen zover ik weet.