Jermaine Jackson - Jermaine Jackson (1984)

Alternatieve titel: Dynamite

Label: Arista

1. Dynamite (6:02)
  2. Sweetest Sweetest (4:05)
  3. Tell Me I'm Not Dreamin' (Too Good to Be True) (4:28)

met Michael Jackson

4. Escape from the Planet of the Ant Men (5:05)

met The Jacksons

5. When the Rain Begins to Fall * (4:07)

met Pia Zadora

6. Come to Me (One Way or Another) (5:18)
  7. Do What You Do (4:49)
  8. Take Good Care of My Heart (4:21)

met Whitney Houston

9. Some Things Are Private (4:08)
  10. Oh Mother (4:51)
  11. Sweetest, Sweetest [Special U.S. Remix] * (5:24)
  12. Come to Me [One Way or Another) (12" Remix Version] * (5:24)
  13. Do What You Do [12" Remix Version] * (5:44)
  14. Dynamite [12" Remix Version] * (7:45)
  15. When the Rain Begins to Fall [12" Vocal Version with Breakdown] * (5:24)

met Pia Zadora

Davez
Aardig wat hits op deze plaat. when the rain begins to fall and do what you do zijn wereldhits. Voor fans van Michael Jackson tell me i'm not dreaming is een duet met broer Michael.

Ik ga het geen stemmen geven omdat ik niet alle nummers ken.

EVANSHEWSON
Klerezooi is dit, niet minder en niet meer.

Het duet met Pieja Zadoor is zoooo slecht en doet pijn aan de oren.

Toen dit uitkwam moest je dit wel op iedere radiozender aanhoren, een kwelling van de ergste soort.

Het mierzoete duet met F*ckin' Whitney Houston is misschien nog een pak slechter.

Elevatormuzak van de aller-aller-ergste soort is dit, geloof me maar!

Als ze mij hem gratis cadeau doen zal ik erg blij zijn. Een mooiere FRISBEE zal ik nooit gehad hebben. Misschien breek ik wel een nieuw afstandsrecord gooien !!

0.5 sterren en prima om mijn te hoog scoregemiddelde dringend te laten zakken !

avatar van DJFreez
Elevatormuzak zeg je? Dat haalt vaak niet meer dan 90 BPM, EVANSHEWSON! Zo erg als jij dit album vindt, vinden velen het niet, maar wellicht is pop een vies woord voor jou? Het feit dat je dit album kent, geeft aan dat je er ooit in geïnteresseerd was, of heb ik dat mis?

Ik vind de eerste (uptempo) tracks erg fijn, vooral de baslijn in "Sweetest Sweetest" doet 't wel. Verder is ook "Do What You Do" zeer de moeite waard, een prachtige ballad, waar ik over het algemeen niet echt een liefhebber van ben. En "Tell Me I'm Not Dreaming" met broertje Michael is ook een hebbedingetje.

Leuk detail: het intro van "Escape From The Planet Of The Ant Men" werd jarenlang gebruikt door Ben Liebrand als intro voor zijn grandmixen in Curry & Van Inkel.

avatar van kaztor
Ik had het hier nog over met een collega vanmiddag.
De hits van deze broer waren wel vrij erg.

avatar van DJFreez
Kwestie van smaak hè... Als je puur op de stem zou oordelen, is Jermain waarschijnlijk wel een betere zanger dan Michael.

avatar van Poeha
EVANSHEWSON schreef:
Klerezooi is dit, niet minder en niet meer.

Het duet met Pieja Zadoor is zoooo slecht en doet pijn aan de oren.

Elevatormuzak van de aller-aller-ergste soort is dit, geloof me maar!

0.5 sterren en prima om mijn te hoog scoregemiddelde dringend te laten zakken !

Nou nou, EVANSHEWSON, wat een taalgebruik voor een taalpurist als jij! Had ik niet direct achter je gezocht.
Maar ja, de mens blijft verrassen.
Waarschijnlijk was je in een opstandige bui, toen je de "recensie" van dit album aan het "neerpennen" was.

avatar van DJFreez
Jammer dat deze moeilijk, zo niet onmogelijk, op CD te vinden is...

avatar van LucM
Deze heb ik nog ergens op LP (hij ligt nu onder het stof te vergaren) zonder dat nummer met Pia Zadora. Jermaine Jackson wilde blijkbaar een graantje meepikken van het succes van zijn broer (er staat niet voor niets een nummer met Michael) en dat lukte hem ook met dit album, toch zeker met de hits daarvan. Het songmateriaal is uiteindelijk toch te mager en voor mij ook te zoet. Jermaine zingt niet slecht, maar aan zijn broer Michael kan hij en zeker dit album niet tippen.

avatar van lennon
Ik heb dit album al jaren op vinyl, maar nog nooit op cd gezien. Is hier een Europese release van?

Ik vind dit Jermaine's beste solo plaat. Met toch als hoogtepunt, het duet met MJ.

Tevens was destijds voor mij de herkenning van de begintune van Ben Liebrand zijn grandmixes, in de song Escape.... een leuke ervaring!

Lekker album, zou m graag nog op cd hebben

Music & Me
DJFreez schreef:
Ja natuurlijk! Lijkt me niet, ik denk dat als je aan 10 mensen deze stelling voorlegt dat niemand je gelijk zal geven. Toen Michael 5 jaar was, was het al duidelijk wie DE leadzanger was van J5.

Ik ga zelfs nog verder, al is dat dan persoonlijk, MJ had ongetwijfeld 1 van de beste en mooiste stemmen ooit, en heeel uniek.

avatar van kingofmusic
een goede frisse album met grote jermaine jackson klassiekers, maar jermaine verliest met deze album omdat hij michael jackson wilt kopieren....wanneer je een andere artiest kopieert verlaag je je zelf en word het automatisch grappig (wel zonde, hij zou ook een grote ster kunnen worden)

avatar van ThePrinceOfPop
Geweldige album, Jermaine in topvorm . Jammer dat zo´n lekkere album met een rustige nummer moet eindigen, maar het is natuurlijk geen slecht nummer.

avatar van lennon
Eindelijk heb ik vandaag dan mijn cd versie hiervan ontvangen!

Extra tracks: 5 stuks, maxi singles, maakt het album alleen nog maar leuker! Heb ze meteen toegevoegd (en dat was binnen 30 minuten geregeld, supersnel! )

Daty maakt muziek verzamelen zo leuk, na lang zoeken eindelijk die ene cd vinden die je al zo lang zoekt.. Lukt niet om met MP3's dat gevoel te krijgen

avatar van Tony
Leuk dat je over dit in mijn herinnering enigszins slechte album zo enthousiast kunt zijn. Niet flauw bedoeld hoor.

Ik heb 'm nog op vinyl, zal 'm weer eens opleggen om te luisteren of ik het ook nog steeds leuk vind. Ben benieuwd, ik zou er mijn spaargeld niet op durven verwedden.

Tony schreef:

Dit heeft ook te maken met de tijd waarin dit album werd uitgebracht. Het was de periode dat MJ op zijn hoogtepunt van zijn roem was, en ik vond het fantastisch.

Als ik dit album nu nog terug hoor vind ik m (op twee nummers na) nog steeds heel erg leuk om te horen. Natuurlijk gedateerd, maar zeker niet slecht!

avatar van Tony
Ik was op dat moment ook fan van Michael (Off The Wall, Thriller), The Jacksons (Triumph, Victory) en dus ook deze van Jermaine maar opgehaald bij de platenboer. Dynamite is itt de andere LP's die ik noem nooit een favoriet van me geworden trouwens, ondanks de megahit met Pia Zadora. Ik heb ook het gevoel dat ik dat destijds al behoorlijk goed heb ingeschat, een Off The Wall is natuurlijk van een heel andere orde dan deze Dynamite.

avatar van lennon
^dat laatste is inderdaad een understatement.

avatar van Tony
Kan me herinneren dat ik Escape form the Planet of the Ant Men verschrikkelijk vond, maar bij herbeluistering valt het allemaal reuze mee. Dynamite, Sweetest Sweetest, Tell me I'm Not Dreamin' en Do What You Do zijn sterke nummers. Daarna wordt 't allemaal wat minder. Zeker Oh Mother is tenenkrommend. "Have I thanked you for letting me come out of you?' zingt 'ie. Dit soort ballads moet ie niet doen, daar komt z'n broer mee weg, Jermaine niet.

Al met al sterker dan gedacht en dan moet ik gewoon mijn beoordeling bijstellen naar 3,0, zo werkt dat.

avatar van lennon
Leuk dat ie toch meevalt

Wat mij opviel is dat ik Do what you do ineens heel mooi vind, terwijl ik dat altijd een enorm zeiknummer heb gevonden.

Take Good Care of My Heart en oh mother zijn inderdaad de zwakke broeders.