Aphex Twin - Computer Controlled Acoustic Instruments Pt2 (2015)

Electronic
Label: Warp

1. diskhat ALL prepared1mixed 13 (5:22)
  2. snar2 (0:19)
  3. diskhat1 (2:26)
  4. piano un1 arpej (0:50)
  5. DISKPREPT4 (2:26)
  6. hat 2b 2012b (1:25)
  7. disk aud1_12 (0:08)
  8. 0035 1-Audio (0:26)
  9. disk prep calrec2 barn dance ( s l o ) (4:20)
  10. DISKPREPT1 (3:29)
  11. diskhat2 (0:38)
  12. piano un10 it happened (1:48)
  13. hat5c 0001 rec-4 (4:46)
avatar van kobe bryant fan
Valt toch wat tegen, zeker als je je bedenkt dat dit pas zijn tweede release na zijn 13 jarige stilte is.
Dan mocht hij toch met wat straffer materiaal op de proppen komen (Syro vind ik wel heerlijk), maar ook deze release toont soms wel erg sterke momenten bv. de opener.
Maar over het algemeen is het te gewoontjes, de tussendoortjes hebben we allemaal al eens op Drukqs gehoord met enkel piano un10 it happened die eruit springt en zelfs de tracks met drums beginnen na een tijdje wel wat op elkaar te lijken.
Hij kan toch pakken beter, niettemin zeker niet slecht, misschien was dit toch gewoon beter een gratis tussendoortje geweest. 3,5*

Ik heb ooit eens een artikel gelezen over de belgische robotmaker Godfried-Willem Raes, die een aantal 'robot-instrumenten' heeft gemaakt in opdracht van Aphex Twin (Aphex Twin had schijnbaar eerst gevraagd of hij al z'n robots mocht kopen, maar dat ging niet door).

Volgens dit artikel heeft hij een aantal van deze robots/instrumenten gebruikt voor deze EP:
Snare_2
Hit Any Thing (HAT) - robot

Ik heb de EP nog niet veel beluisterd, maar ik denk dat dit zo'n release is waarbij het concept interessanter is dan de uiteindelijke uitvoering.

De ruim 100 tracks aan oud materiaal die hij onlangs zomaar op internet zette klinken in ieder geval een STUK interessanter.

avatar van aphexfreak
Ik vind deze release vele malen interessanter dan die oude tracks. Het klinkt vernieuwend op een vertrouwde manier. Fijne gelaagde beats, akoestische geluiden. Het klinkt toch net een stukje frisser. Vind dit ook leuker dan syro die toch wat meer klinkt als een soort overzicht van zijn carrière, met productie technieken van nu. Dit eptje is wat experimenteler, urgent maar toch klassiek aphex twin. Nu een album vol graag!

bennerd
Het voelt aan als een simpel tussendoortje met enkele schetsen. Op zich een sterk idee om een uitgave op te baseren, maar ik mis toch een echte vonk. Nu blijf ik hangen op het niveau "wel leuk".

avatar van Eis-T
Ik voel em niet, de pianostukken zijn wel heel mooi maar het is me te ingetogen. Doe mij maar Syro.