Radio 4 - Gotham! (2002)

Label: Gern Blandsten

1. Our Town (3:42)
  2. Start a Fire (3:33)
  3. Eyes Wide Open (3:42)
  4. Dance to the Underground (4:55)
  5. Struggle (3:13)
  6. Calling All Enthusiasts (3:06)
  7. Save Your City (3:08)
  8. Speaking in Codes (4:14)
  9. Certain Tragedy (3:29)
  10. The Movies (4:03)
  11. The End of the Rope (3:05)
  12. Pipe Bombs (6:25)
  13. New Disco (2:49)
avatar van andré
een van de beste albums van de afgelopen jaren. Wel een beetje veel 'begin jaren-80', maar zeer de moeite waard...

SelmaDuim
Dance To The Underground blijft toch nog steeds het hoogtepunt van dit album.

Inderdaad de moeite waard. Veel beinvloedt door Gang Of Four.
Je hoort aan dit album niet dat het uit 2002 komt.
Vaak zien liggen in een platenzaak, maar ondanks mijn nieuwsgierigheid nooit gekocht.
Heb er nu wel spijt van, want hij ligt er niet meer.

avatar van dj maus
De eerste vier nummers gaan als een tierelier, daarna zakt het wat in. Laatste twee nummers zijn ook wel ok.

Goede sound (DFA) en goed uitgevoerd, maar de songs zijn gewoon niet allemaal even sterk.

Had dus misschien wat langer moeten rijpen.

Dance to the Underground is toch wel een klassieker, volgens mij zo'n beetje de doorbraaksingle destijds. Verder nooit enorm onder de indruk geweest van dit album.

deric raven schreef:
Inderdaad de moeite waard. Veel beinvloedt door Gang Of Four.
Je hoort aan dit album niet dat het uit 2002 komt.
Heb er nu wel spijt van, want hij ligt er niet meer.

Toch wel.

Veel Gang Of Four inderdaad, maar ook wel degelijk de Joe Jackson uit zijn begin periode.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Inderdaad een mix van Gang of Four, beetje Talking Heads erbij, beetje Joe Jackson overladen met een eigen sausje en je hebt radio 4, eerste luisterbeurt valt me niet tegen, niet alle nummers zijn even sterk, maar zitten wel enkele hele lekkere nummers tussen.

We starten met een 3,5. en Calling All Enthusiasts is mijn prijsnummer.

avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gaat toch een half punt omhoog duidelijk een groeier, nummers worden steeds beter hier in het venrayse.

avatar van itchy
Hier in het Haagse kwam het niet zo uit de verf. Is hij bij jou toch beter op zijn plek!

avatar van nikon42
Voor liefhebbers van LCD Soundsystem, deze cd is mixed and produced by James Murphy, en dat hoor je wel terug.