Motörhead - The Golden Years (1980)

Metal / Rock
Label: Bronze

1. Leaving Here (3:03)
  2. Stone Dead Forever (5:20)
  3. Dead Men Tell No Tales (2:54)
  4. Too Late, Too Late (3:22)
avatar van AGE-411
Dit album is opgenomen in Lochem (NL) op het "pop festival" op 25/mei/1980

Empyrium
AGE-411 schreef:
Dit album is opgenomen in Lochem (NL) op het "pop festival" op 25/mei/1980

Ik heb deze mini op cd, maakt deel uit van de Bronze single collection boxset.

Leuk hebbeding voor Motörhead fans. Waren gisteren weer goed op dreef tijdens Arrow Rock 2008.

avatar van Barfly
Ik heb deze EP met een heel andere cover, waarop "Live EP Lochem Pop '80" staat. Een heel gezoek om uit te vinden dat dit dezelfde EP is.
Al heb ik ook ergens eens gelezen dat het publiek dat je bij de nummers hoort, is ingemixt... en geen Lochems gejuich en applaus is.

avatar van B.Robertson
Op vinyl heb ik ook de hoes met de vermelding van Lochem Pop erop. In Stone Dead Forever haalt Lemmy het tweede en derde couplet door elkaar, maar dat mag de pret niet drukken. Jammer van dat publiek maar het is niet anders.

Hawkhead
Deze EP is in Engeland opgenomen tijdens de Bomber tour. In Nederland op single en 12" uitgebracht met een andere hoes; 'Lochem Pop '80', ter gelegenheid van het optreden van Motörhead op dit festival. Het was puur om reclame te maken voor Motörhead op Lochem Pop, verder heeft deze EP niets met Lochem Pop te maken. En het publiek is ook niet ingemixt, het is een eerlijke weergave van Motörhead live.
Tegen de zin van de band onder deze titel uitgebracht, terwijl ze op toernee waren. Lemmy was kwaad over deze titel, hij vond dat daarmee gesuggereerd werd dat ze een niet meer te evenaren hoogtepunt hadden bereikt, de 'Golden Years', en het hierna alleen maar minder kon worden.
Deze EP is één bonk energie.

avatar van Larzz
Ik vindt de mix op deze ep veel mooier dan de live lp een jaar later. Echt stereo met aan de ene kant de bas van Lemmy en aan de andere kant de gitaar van Fast Eddie. De lp heeft een mono geluid die hard en dun klinkt. Jammer. Mooier geweest als het hele concert van de ep was uitgegeven. In mooi stereo.