Joan Baez - Dark Chords on a Big Guitar (2003)

Folk
Label: Koch

1. Sleeper (4:35)
  2. In My Time of Need (4:33)
  3. Rosemary Moore (5:16)
  4. Caleb Meyer (2:32)
  5. Motherland (4:44)
  6. Wings (4:01)
  7. Rexroth's Daughter (5:19)
  8. Elvis Presley Blues (4:40)
  9. King's Highway (3:28)
  10. Christmas in Washington (5:13)
avatar van indana
Dit is een opmerkelijk album. Ten eerste omdat Baez de hoge tonen, die ze vroeger achteloos uit mouw schudde, niet meer haalt. Niet verwonderlijk natuurlijk na een carierre van bijna 50 jaar. En tweede is de klinkt de muziek totaal anders dan ik van haar ken. zwaar, donker, bluesy. En het klinkt (beiden) geweldig. Mooie teksten ook. Een aanrader al zal de liefhebber van het eerste ur er misschien moeite mee hebben.

avatar van L_T_B
indana schreef:
Mooie teksten ook.

Met hulp van Greg Brown, Ryan Adams, Caitlin Cary, Gillian Welch, Natalie Merchant, Josh Ritter, Joe Henry en Steve Earle.

De glorie van weleer met dé singer/songwriters van dit moment. Geen onaardig plaatje, maar ik prefeer de oude, meer folky, Joan Baez uit de jaren '60 en '70.