Simple Minds - Sons and Fascination (1981)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. In Trance as Mission (6:53)
  2. Sweat in Bullet (4:31)
  3. 70 Cities as Love Brings the Fall (4:50)
  4. Boys from Brazil (5:31)
  5. Love Song (5:04)
  6. This Earth That You Walk Upon (5:28)
  7. Sons and Fascination (5:23)
  8. Seeing Out the Angel (6:11)
  9. Theme for Great Cities * (5:52)
  10. The American * (3:51)
  11. 20th Century Promised Land * (4:55)
  12. Wonderful in Young Life * (5:21)
  13. League of Nations * (4:55)
  14. Careful in Career * (5:09)
  15. Sound in 70 Cities * (5:01)
avatar van dix
dix
Mjuman schreef:

Dan kunnen we nog een aantal 'correcties' verwachten, zoals ...

Ik ben ook benieuwd hoe Adrianne Lenker's Songs - Instrumentals het in de eindlijst gaat doen. Die werden in de markt gezet als losse LPs maar als één CD-setje. Nú samenvoegen CHIEP, dan kunnen we lachen

avatar van perrospicados
Ennn......................gerepareerd!!

avatar van dix
dix
perrospicados schreef:
Ennn......................gerepareerd!!

Vind je? Dit gaat nergens naar toe. Sister Feelings Call is nu helemaal verworden tot een zwik bonusnummers.

Waaaattttttt????

Een van de fraaiste post-punk platen van het begin van de jaren 80, die door vele kenners van het genre zeer gewaardeerd wordt, bestaat volgens deze site niet als afzonderlijk album, maar als "alternatieve titel" van SAF? Terwijl ik hem hier in de koffer heb zitten???

Vertaal dit eens naar bijvoorbeeld Abbey Road en Let It Be. En stel nu eens dat die twee platen destijds als marketingstunt in één cellofaan verkocht waren; zou dan een van die platen onder vermelding van "alternatieve titel" en in de vorm van bonustracks zijn bestaan op deze site leiden?????

MuMe zakt hier vreselijk door het ijs. CHIEP (e/o andere crewleden) hou hier a.u.b. mee op.

avatar van Premonition
Was de benaming Sons and Fascination/Sister Feelings Call al bespottelijk, de oplossing die nu gekozen wordt zorgt er helemaal voor dat SFC als aanhangsel fungeert. En dat is het dus NIET! Sister Feelings Call is een volwaardig album en qua sfeer totaal anders dan Sons and Fascination. Ze horen bij elkaar (Sons en Sister), maar zijn afzonderlijke albums met hun eigen geluid.

avatar van vigil
Ach het is een beetje interessant doenerij. Wij van Mume vinden iets dus het is zo.

De Nits combi Henk en Kilo mogen wel uitkijken.

avatar van goldendream
Niet te veel zeuren bij de bazen of er wacht je een ban.

avatar van Chameleon Day
En hier van het gerenommeerde discogs.com een lijst met alle zelfstandige releases van het afzonderlijke album 'Sister Feelings Call': Simple Minds - Sister Feelings Call | Releases | Discogs

Het gaat om maar liefst 35 zelfstandige releases!! Bepaald geen "bonustracks" bij SAF.

Zie nu pas deze discussie en waardoor deze komt. Spuit elf doet dus ook een duit in het zakje: ik heb de twee losse lp's en niks op cd. Weet daarom niet beter dan dat het losse albums zijn.

Op de Wikipedia pagina zijn ze ook duidelijk in hun overview (nu weet ik ook wel dat die niet altijd betrouwbaar zijn).

Spuit 1 t/m 10 en 12 t/m oneindig zijn één en al oor en knikken instemmend

avatar van Running On Empty
aERodynamIC schreef:
In elk geval is dit niet een album welke ook verkrijgbaar is met bonustracks (!). Dus zoals het nu staat klopt sowieso niet. Ook het artwork niet (want dan zou de titel Sister Feelings Call zichtbaar moeten zijn en dat was op de latere cd release). Met andere woorden: een merkwaardige beslissing voor deze site. Maar ach, wie luistert er naar spuit elf

Ook Spuit 17 vindt de huidige situatie niet kloppend.

avatar van goldendream
Ik had gehoopt op een kerstcadeau van de sitebeheerders.
Toch blijf ik positief en gunnen ze ons een nieuwjaarsgeschenk.
Uiteindelijk richten we ons tot intelligente mensen die zich niet almachtig voelen, begrip hebben voor onweerlegbare argumenten en een foutje durven toegeven. Een foutje durven toegeven is immers een bewijs van intelligentie.
Dit komt goed en alvast bedankt bij voorbaat aan de beheerders.

avatar van Chameleon Day
Zojuist het album Sister Feelings Call van Simple Minds toegevoegd aan deze site. Echt een waanzinnig goede plaat. Het album ontbrak hier op de site vanwege een onverklaarbare reden. Echt geen idee waarom...Één van de grote post-punk platen van het top post-punk jaar 1981! Hoe kan deze ontbreken? Op andere kwaliteitssites staat hij wel...

avatar van EttaJamesBrown
Wel ironisch: de personen die -bij een pubquiz- het beste weten dat beide albums een twee-eenheid vormen, maken zich het meeste druk om dat het nu een gekunstelde eenheid is.

avatar van goldendream
Een foutje durven toegeven is een bewijs van intelligentie. Mensen straal negeren is een bewijs van arrogantie.
Het zal verstandig zijn het hier verder maar bij te laten. Hoe er over ons, deelnemers, gedacht wordt, is intussen duidelijk.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Mannen, de crew heeft elders aangegeven ernaar te kijken. Het publieksstandpunt hier is nu wel duidelijk.

Simple Minds - Sister Feelings Call (1981) - MusicMeter.nl

Met dank en hulde aan de crew voor hun luisterende oor en begrip.

En nu nog even de berichten en stemmen terugplaatsen. Is dat technisch mogelijk? Dan is het allemaal weer goed.

Super van de crew!
Is dit het moment om het item 'muziekdvd's' weer te openen? Grapje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

dj@
wat een geweldig album! uit hun beste periode.

avatar van Rainmachine
Vanavond een Simple Minds avondje en daar mag deze natuurlijk niet bij ontbreken. Ik heb dit album destijds op vinyl gekocht en toen zat Sister Feelings Call erbij als gratis bonus. Ik las eerder dat mensen hier ontkennen dat dit op deze manier uitgebracht is en dat het twee aparte platen waren die je apart moest kopen. Dat klopt niet, de eerste 10.000 persingen waren duo uitgaven. Je kreeg Sister Feelings Call erbij als bonus. Ik heb ook nog wel eens gehoord dat dit alleen in Nederland was omdat de band hier veel bivakkeerde en de opnames ook in Nederland zijn gemaakt terwijl ze in een vakantiehuisje zaten. Geen idee of dit waar is. Later stond Sister Feelings Call los in de winkel.

Maar goed, over dit album. Eigenlijk is dit voor mij alles waar de Simple Minds voor staan. Het is bijna trance muziek met die bezwerende beats en bas en een klankentapijt van gitaar en toetsen. De bijzondere teksten van Jim Kerr tillen alles naar een hoger plan. Dit is een "work of art" en de band mag trots zijn dat ze ooit zoiets fraais hebben gemaakt. Er staat geen slecht nummer op en ik kan hier ook nog steeds enorm van genieten. Ik draai dit ook het liefst op vinyl in de originele versie, ook Sister Feelings Call draai ik het liefst op vinyl. Voor mij zijn dit qua beleving twee verschillende albums.

avatar van Premonition
Rainmachine schreef:

Dat vakantiehuisje (Beekse Bergen volgens mij) was tijdens hun Real to Real tour, begin 1980. Ze traden toen veel op in NL, België en Duitsland en hotels waren te duur, dus kozen ze voor een uitvalsbasis.

avatar van Erik The Viking
Destijds pas ontdekt na NGD via mijn oudere broer. Ik zal nooit vergeten de eerste keer dat ik Love Song hoorde: de hemel ging open; wat een fantastisch nummer.
Vanaf dan 110% fan.
Daarna de albums SAF/SFC verder ontdekt net als al hun vorig werk; één grote schattenjacht. En ik realiseerde me dat ik er meer van kende dan aanvankelijk gedacht en ... wat dit dubbelalbum betreft geen enkel zwak moment maar het ene meesterwerk na het andere.
En nu vandaag is er nog geen enkele slijt te vinden; je blijft gewoon teruggrijpen naar deze albums met hetzelfde plezier als zoveel jaren geleden.