Yelawolf - Love Story (2015)

Hip-Hop / Country
Label: Shady

1. Outer Space (4:01)
  2. Change (3:12)
  3. American You (3:32)
  4. Whiskey in a Bottle (4:08)
  5. Ball 'N' Chain [Interlude] (1:35)
  6. Till It's Gone (4:35)
  7. Devil in My Veins (3:58)
  8. Best Friend (5:14)

met Eminem

9. Empty Bottles (4:17)
  10. Heartbreak (4:25)
  11. Tennessee Love (4:54)
  12. Box Chevy V (3:29)
  13. Love Story (4:13)
  14. Johnny Cash (4:45)
  15. Have a Great Flight (5:03)
  16. Sky's the Limit (4:28)
  17. Disappear (5:14)
  18. Fiddle Me This (3:45)
Damn wat een lelijke hoes..
Past ook niet echt bij de titel.

avatar van niels94
Yelawolf heeft een plaat gemaakt met al zijn vrienden.

avatar van Yestsida
Jammer van de titel en hoes, maar ik verwacht toch vrij veel van dit album. De singles klinken goed en zijn bijdrages op Shady XV waren ook sterk.
Wel hou ik mijn hart vast voor Eminem's gastbijdrage, jammer dat je dat als (oud) G-Unit/Shady/Aftermath-fan moet zeggen.

avatar van Delars
niels94 schreef:
Yelawolf heeft een plaat gemaakt met al zijn vrienden.

avatar van Appels123
1,5
Lange speelduur.. helemaal voor een album met maar 1 feature...

avatar van Ralph.
Vind het juist een vette hoes.

avatar van Arrie
Haha, die hoes. Ik schoot zowat in de lach.

avatar van Slowgaze
Gemiste kans: die wolf is niet eens geel.

Het album cover van animal ambition waardeer ik nu wel meer

Ziet er gewoon geen realistische wolf uit, zelfs een beetje lachwekkend... Nu hopen dat de muziek meezit.

Na een eerste luisterbeurt kan ik zeggen dat dit een veeeel te lange zit is. Verder staan hier ook veel tracks op waar hij zingt en niet rapt. Dit pakt soms wel goed uit (American You). Kan er nog niet veel over zeggen want er is mij niet echt veel bijgebleven.

wat een heerlijk album.

avatar van Silky & Smooth
Valt niet eens echt tegen. Het album begint zelfs vrij sterk. Maar een heel album met vrijwel alleen maar (een zingende) Yelawolf en dan ook nog eens 18 nummers is mij echt teveel. Hij zou eens een goede producer moeten zoeken en daarmee een lekker kort album maken. Dat zou nog wel eens wat kunnen worden. Dit is niks voor mij.

Kos
Toen ik de videos keek dacht ik even met een parodie te maken te hebben, maar dat is zeker niet zo?

KanyeWestGOOD
Waar te beginnen..

kende als ik heel eerlijk ben de beste man nog niet heel erg goed. weet nog dat hij werd aangekondigd als de nieuwe protégé van Eminem en hij een paar verdienstelijke gastbijdrages heeft geleverd bijvoorbeeld op Asap's - 1 Train. ook had ik een paar solo's van hem gehoord die mij iets minder bekoorden. de rauwe en agressieve yelawolf is toch niet helemaal mijn ding

toch had ik voor dit album wel hoge verwachtingen aangezien hij de protégé van Eminem is en Em ook zelfs op een track staat. Ik ben begonnen met luisteren en de eerste track is een rauwe voor mij persoonlijk niet zo'n lekkere track en dit gaf mij met nog 17 tracks te gaan een slecht vermoeden.

bij track 2 begin ik dan toch op te fleuren en komt er een reeks héérlijke tracks waar hij zelf het refrein zingt (met veel emotie en passie) de producties klinken heerlijk rustig met lekker piano samples en de gastbijdrage van Em is schandalige goed! ik vond een tracklist van 18 eigenlijk veel te groot maar van de 18 tracks zijn er maar 3 echte fillers en in mijn ogen en ook een paar diamantjes:

Diamantjes:

Fillers:

- Outer space
- Ball N Chain
-Fiddle me this

kortom een heerlijke warm en rustig album met een goed evenwicht tussen rap en zang.

*4 na een aantal keer luisteren, zou nog hoger kunnen worden!

avatar van Delars
Geweldig album!

avatar van DopeLemon
Eerste luisterbeurt valt niet tegen!

wat een heerlijke plaat!

avatar van Xtase
Waar is deze te checken?

Je kan hem natuurlijk downloaden, maar hij staat ook op yt.
Yelawolf - Love Story (Full Album, itunes SS) - YouTube
Je moet wel de afspeelsnelheid veranderen na 1.15 of zoiets.

Held! Bedankt.

avatar van No Surrender
Johnny Cash

avatar van DopeLemon
zeer goed, verrassend album! Rustige tracks met gitaar zijn top, yelawolf kan zingen! Dit heeft hij al eerder bewezen maar nog niet op deze manier, met alleen een gitaar op de achtergrond.

De sfeer is goed, en ondanks dat het lang duurt weet het door de creatieve uitstapjes mijn aandacht vast te houden. 4*

avatar van Sjaakspeare
Hoe suf ik Yelawolf eerder vond, zo tof vind ik dit album tot dusver. De wenkbrauwfrons die zijn naam bij me opwekte was al niet meer aanwezig sinds 'Till it's gone' enkele maanden terug uitkwam, maar op nog zo'n half dozijn van zulke knijtervette tracks had ik nooit durven hopen. De creativiteit op deze plaat is indrukwekkend. Hij synthetiseert meerdere zaken en alle voortreffelijk. Hiphop met country, americana met folk, rap met zang, een futuristisch geluid met akoestische gitaren, gladde producties met kaal gekraak, verhalende elementen met sfeerkreten, agressie met gefluister... Heel indrukwekkend en heerlijk voor het oor. Ik zal wel iets gemist hebben toen ik hem afdeed als hoogst discutabele mafkees.

Toptracks: 'Sky's the Limit', 'Till it's Gone', 'Whiskey in the Bottle' en 'Johnny Cash'. Alleen 'American You' vind ik onomwonden niets. Wel is 'Box Chevy V' eveneens een duidelijke laagvlieger. De titeltrack begint me te gelikt, maar blijkt qua wendingen al snel een treffende vertegenwoordiger van dit album.

Kos
Kweenie hoor, maar deze gozer kan toch helemaal niet rappen??

avatar van overmars89
[quote]KanyeWestGOOD schreef:
de rauwe en agressieve yelawolf is toch niet helemaal mijn ding.

Dat is juist de Yelawolf die ik wil horen. Rauwe harde beats met een hongerige Yelawolf is voor mij de perfecte combi. Desalniettemin ben ik nog gematigd positief over het album. Veel van de nummers zijn erg persoonlijk en zijn zang viel me niet eens tegen. Op de tracks 'The Devil In My Veins' en 'Have A Great Flight' herken je amper de stem van Yela. Hij lijkt soms wel een ander persoon, maar toch zijn die tracks prachtig wegens de persoonlijke teksten.

Daarnaast zijn 'Heartbreak' en 'Tennessee Love' nog erg fijne tracks, voor de rest staan er inderdaad een aantal fillers op en zijn de 18 tracks toch iets te veel van het goede.

*3,5

avatar van mauricez
Snap die positieve reacties niet zo. vreselijk dit.

Echt he.

avatar van Xtase
Ik ben positief verrast. Ik kan alleen niet bepalen of het ligt aan het feit dat ik hem ontzettend laag inschatte voor hij deze plaat uitbracht en totaal geen hoge verwachtingen had, of het album gewoon goed is.

avatar van pallmall
Yelawolf, de rapper wiens echte naam Michael Wayne Atha draagt is een rapper geboren in Gadsden Alabama (1979). In maart 2011 tekende hij bij Eminem's Shady Records, toen nog als totaal onbekende artiest, maar nu? Yelawolf begint namelijk toch redelijk bekend te worden in de rap/hip-hop wereld..

Van Shady Records wordt de laatste tijd veel verwacht. Nu Eminem het de laatste jaren met wat mindere albums laat afweten, wordt er met smart gewacht op de andere artiesten als Royce da 5'9, Joe Budden, Joell Ortiz en Crooked I (beter bekend als Slaughterhouse) en natuurlijk Yelawolf.
Op het jubileum album Shady XV maakten zowel Slaughterhouse als Yelawolf een erg sterke indruk. Yelawolf spitte vuur op de track 'Twisted' waarbij hij een erg sterk rap gedeelte neerzette. Verder wist hij redelijk te overtuigen in zijn eigen track 'Down.' Zijn aanloop naar het redelijk vroeg gepromote Lovestory album werd dan ook in de armen gesloten door menig rap/hip-hop liefhebber.

Op de track 'Till it's gone' werd gelijk een erg hoog niveau gehaald door de blanke rapper met als bijnaam 'Catfish Billy' (een van zijn vele namen..). Hierdoor werd de aanloop naar zijn Lovestory nog verwachtingsvoller dan het al was. Verder laat ik de eerder uitgekomen tracks 'American You', 'Best Friend' & 'Whisky in A bottle' even buiten beschouwing wat betreft de tijd voor het album.

Dan is het 21 april en heb je het album voor je staan. Je bekijkt de hoes toch wel met fronsende wenkbrauwen, want de 'wolf' ziet er nou niet echt realistisch en gevaarlijk uit. Verder zie je dat Eminem's naam met een gastoptreden pronkt op het lijstje van tracks.

De eerste track is gelijk een album opener (een zogeheten filler) 'Outer Space' blijkt dus een echte filler te zijn, verder zijn de 'tracks' Ball and Chain & Fiddle me This ook echte fillers, die meer bijdragen aan het album voor je beeldvorming.

Dan heb je het album geluisterd en ben je toch wel positief verrast. De flow van Yelawolf is op het album ijzersterk en de country-achtige invloeden pakken erg goed uit op het album.

Met tracks als 'Johnny Cash' 'Empty Bottles' 'American You' & 'Tenessee Love' heb je een geweldige basis waar Yelawolf als een perfectionist uitkomt. Johnny Cash is een sterk staaltje produceer werk (alle credits hiervoor naar Track Bangas!). In Empty Bottles wordt de track naar een hoger niveau getild door een licht duistere maar toch erg folk-achtige beat. In American You zie je een hele andere Yelawolf, die een compleet andere stem lijkt te hebben, maar wat pakt deze track lekker uit zeg!

Verder moet ik zeggen dat Eminem's bijdrage op 'Best Friend' werkelijk briljant is. Hij spit hier ongelooflijk en de beat past er perfect onder. Chapeau voor de Shady Records baas hiervoor.

Zijn er dan ook mindere kanten aan het album? Ja, die zijn er wel maar die zijn niet in grote maten aanwezig. In 'Have a great flight' zou je niet zeggen dat Yelawolf hier muzikaal bezig is. Zijn stem lijkt hier zo ontzettend lichter, alsof er een ander persoon staat. Hetzelfde geldt voor 'Devil in my Veins,' al is dit wel een heerlijk relaxte track.

Al met al ben ik positief erg verrast door Yelawolf. Ik hoop dat hij de komende jaren nog veel uit weet te brengen voor Shady Records. Op enkele kleine schoonheidsfoutjes vind ik het een nagenoeg perfect album met een flow die van hoog niveau is en beats die lekker meeklinken, daarbij komen de county & folk invloeden naar mijn mening ten goede voor het album.

*4,5