Maribou State - Portraits (2015)

Electronic

9. Natural Fools (5:39)
  10. Varkala (3:24)
avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Houdt een beetje het midden tussen Jungle, Bonobo en Moderat, en doet dat erg goed. Elektronische muziek die gehoorzaamt aan een popliedjesstructuur, een graantje meepikkend bij stijlen als house, downtempo, uk garage en funk terwijl het zich gedecideerd voortbeweegt door de grensgebieden van Hoge en Lage muziekstijlen. Op het eerste gehoor klinkt het misschien een beetje simpel, het blijft desalniettemin hangen. Poppy maar niet te plat, catchy maar niet te glad.

tuktak
Ik zat me gister te bedenken, dit is nou echt een artiest die op Pitch zou moeten staan. Toen gisteravond hun laatste affiche met nieuwe namen voorbij kwam bleken ze dit gelukkig zelf ook al bedacht te hebben. Toegankelijke electronicanummers maken op een volwaardig album, dat is echt wel een vak apart.

Daarom ontvangt Portraits bij deze (tromgeroffel) de felbegeerde officiële tuktak zomerfestival approved stempel

avatar van coldwarkids
Wallflower

avatar van brooklyn
Steal

avatar van panjoe
panjoe (moderator)

(afbeelding)

Typisch Britse electronic pop in de stijl van Bonobo en Jungle, niet bijster origineel, maar wel erg fijn in het gehoor liggend

avatar van Djarune
Heerlijk album. Ik sluit mij aan bij mijn voorganger. Ook al niet bijster origineel. Er zijn toch maar heel weinig platen dit jaar in deze stijl in deze kwaliteit!

avatar van andnino
Maribou State doet op Portraits alles goed. Elke song zit goed in elkaar, de productie is goed, en het sfeertje is heerlijk. Dat maakt het al beter dan een groot deel van dit genre. Zeker vier sterren waard.

avatar van Niek
Wel relax, maar na x aantal nummers iets te saai wat mij betreft.

avatar van Kos
Kos
Midas is wel een heel fijn plaatje.

avatar van PiedzieT
Wat is het openingsnummer een lekker plaatje zeg! In zijn geheel, een goed gevarieerd album, luistert lekker in de achtergrond.

avatar van perrospicados
Lekker album voor op de zondagmiddag. Past wel iets warmer weer bij en cocktails en dames met zonnebrillen