André Hazes - Zo Is het Leven (1977)

Label: Philips

1. Mamma (3:58)
  2. Ik Maak van Je Leven een Sprookje (3:32)
  3. Met de Kinderen Naar de Kermis (2:13)
  4. Waarom (2:54)
  5. Een Tulp Is Veel Mooier (2:30)
  6. Je Speelde Met Mij (3:02)
  7. Witte Rozen (4:09)
  8. Kom Terug bij Mij (2:49)
  9. Kleine Verschoppeling (3:09)
  10. Ik Kan Gewoon Niet Zonder Jou (2:43)
  11. Twee Lippen Zo Rood (3:50)
  12. Droomschip (2:29)
  13. Eenzame Kerst * (3:07)
Marcel²
Andre Hazes heeft heel wat mooi albums gemaakt, maar deze eerste lp is natuurlijk niet echt goed. Alleen op deze lp staat het orgineel van De Vlieger. Kan wel goed herinneren dat het een blauw single hoesje was.

avatar van Nicolage Rico
"Eenzame kerst" vind ik ook wel gaan..

avatar van gemaster
In Breda loopt een gek rond die Richard heet en op elke vraag die je hem stelt antwoordt hij: 'Zo is het leven'. Nooit geweten dat deze levensvisie van Dré kwam.

avatar van ricardo
Andre Hazes is niet helemaal mijn ding maar sommige nummers als je die goed beluisterd zijn het enorm gevoelige nummers zoals bijvoorbeeld de vlieger wat ik wel een erg goed nummer vind,de muziek is niet helemaal mijn ding maar sommige texten spreken me toch wel aan.

avatar van B.Robertson
Het meeste van André spreekt me wel aan. Deze cd speelt hier op het ogenblik, of beter gezegd: een verzamel cd die echt alle liedjes van deze lp bevat. Ook het enige wat er van zijn begintijd op cd is uitgebracht. Voor de Hazes liefhebbers zeker de moeite waard. Eenzame kerst heeft op 5 gestaan in de Nederlandse hitparade. Mamma op 15 en De vlieger kwam niet verder dan de tipparade.(In 1992 kwam de nieuwe versie op 24.) Op Zo is het leven schrijft André nog lang niet aan alle nummers mee. Maar liefst 9 liedjes werden voor hem geschreven,o.a. door Tonny Eyk. Aan de singles schreef Hazes wel mee. Behalve die nummers zijn mijn favorieten de wat vlottere liedjes Met de kinderen naar de kermis & Een tulp is veel mooier. De rest is veelal traag en meeslepend. Na 1977 komen er nog wat losse singles. In 1980 komt zijn carriére pas echt goed op gang als hij voor EMI de lp 'N vriend opneemt.

avatar van Boermetkiespijn
Zeker geen verkeerde plaat van onze André. Heb jaren lang toch met regelmaat naar dit album (en de rest van de platen van André Hazes) geluisterd! Fijne stem, simpele maar leuke teksten...

Favorieten zijn "Waarom", "Een Tulp Is Veel Mooier", "De Vlieger", "Kleine Verschoppeling" en "Ik Kan Gewoon Niet Zonder Jou".

avatar van tnf
tnf
Ik kom hier opeens terecht nadat 'De vlieger' in de Evergreen Top 1000 gedraaid werd.

Wat vreemd dat dat nummer steeds wordt vermeld in de berichten hierboven, maar dat het in de tracklist hier nergens terug te vinden is.

Simpele maar doeltreffende tekst iig, dat viel zojuist weer op.

avatar van B.Robertson
'De Vlieger' staat niet op de originele uitgave van 'Zo Is Het Leven', zal een losse single geweest zijn. Het nummer staat wel op de heruitgave van het album uit 1981, waarvoor 'Droomschip' het veld moest ruimen.