BT - Movement in Still Life (1999)

Dance / Electronic
Label: Black Hole

1. Movement in Still Life (6:43)
  2. Ride (9:15)

met Sasha

3. Madskillz - Mic Chekka (7:42)
  4. The Hip Hop Phenomenon (5:17)

met Tsunami One

5. Mercury and Solace (5:36)
  6. Dreaming (4:56)

met Kirsty Hawkshaw

7. Giving Up the Ghost (6:32)
  8. Godspeed (6:44)
  9. Namistai (6:51)

met Paul van Dyk

10. Running Down the Way Up (8:36)

met Hybrid

11. Satellite (5:40)
avatar van brooklyn
dan mag je ook niet stemmen...

avatar van erik burger
Brilliant album...Bt was mijns inziens zijn tijd qua electronische muziek ver vooruit

Luister vooral Mercury & Solace...de lange versie..

Deze week nog eens beluisterd. Zijn meest experimentele werk, met trashy hiphop in de eerste nummers. Dan gaat het langzaam over naar echte trance met topnummers "Godspeed" en "Namistai". Nummers 10 en 11 zijn dan weer erg mooie afsluiters die eerder indie rock elementen verwerken met electro.

avatar van trebremmit
Dit album kreeg ik toentertijd samen met DJ Montana's Space Age 3.0 als welkomstgeschenk bij het tijdschrift Slam!, wat later ID&T magazine werd. Al tijden niet meer gedraaid, maar in mijn herinnering was het een nogal wisselvallig album, met veel breaks, de trancenummers heb ik altijd de beste gevonden.