America - Alibi (1980)

Label: Capitol

1. Survival (3:16)
  2. Might Be Your Love (3:46)
  3. Catch That Train (3:03)
  4. You Could've Been the One (3:08)
  5. I Don't Believe in Miracles (3:23)
  6. I Do Believe in You (3:46)
  7. Hangover (3:42)
  8. Right Back to Me (3:31)
  9. Coastline (3:27)
  10. Valentine (3:35)
  11. One in a Million (2:51)
redelijke America CD. nummer 9 doet een beetje Beach Boy achtig aan...t

avatar van Madjack71
Na Silent Letter het 1ste album zonder Dan Peek, zet America de lijn redelijk door. Met name in het begin van het album tot aan de helft, heeft het een aantal pakkende liedjes. Gaanderweg komt er ook wat vlakke rock tussen die een beetje het lelijke eendje zijn. De hoes is nou ook niet hetjedat.

WPE
Een gemiddeld album van America. Dat wil zeggen: het is pretentieloze muziek (waar overigens niets mis mee is), en lekker om naar te luisteren, maar meer ook niet. Volgens mij scheelt dit album niet veel met wat ze net daarvoor en zeker daarna (Harbor, Silent Letter, Your Move, Perspective om er een paar te noemen).
De eerste albums blijven toch wel de mooiste om naar te luisteren.