538 Dance Smash Hits '98 volume 1 (1998)

Dance
Label: Arcade

1. Tank - Can U Feel the Bass? (3:22)
  2. Yves Deruyter - The Rebel (3:51)
  3. N-Trance en Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy? (4:16)
  4. Gala - Come into My Life (3:23)
  5. Flamman, Abraxas en MC Lynx - Rubb It In (3:24)
  6. R.O.O.S. - Instant Moments [Waiting For) (Dance Therapy Vocal Radio Edit] (3:49)
  7. Faithless - Don't Leave (4:31)
  8. Boston DJ's - Move Your Body [Dimas & Martinez Radio Edit] (3:35)
  9. The Fabulous Baker Boys - Oh Boy (3:29)
  10. PF Project en Ewan McGregor - Choose Life (4:39)
  11. XQ - Burning Down (3:39)
  12. Gorgeous - I'm Gorgeous (3:01)
  13. Disco Blu en Baby - No More, Baby (3:41)
  14. Scott Garcia en MC Styles - It's a London Thing (3:47)
  15. H - Baby I Love You (3:25)
  16. Chicane en Power Circle - Offshore '97 (3:46)
  17. The Happy Groover - When I Snap My Fingers... (3:54)
  18. Bobby D'Ambrosio en Michelle Weeks - Moment of My Life (3:27)
  19. Vengaboys - To Brazil! (3:06)
  20. Syntone - Heal My World (3:14)
avatar van TheSilmarillia
Zeer goed dance-album, bijna geen zwakke nummers aanwezig
Mijn grote favoriet blijft toch The Rebel.
4,5 *

avatar van RogerV
1.Tank - Can U Feel the Bass? (3:22)
Erg simpel nummertje maar te pruimen

2.Yves Deruyter - The Rebel (3:51)
Vrij aardig trancehitje, alleen domme sample

3.N-Trance en Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy? (4:16)
N-Trance zakt nog dieper door samen te werken met de minst hippe artiest die er zo ongeveer is

4.Gala - Come into My Life (3:23)
Gewoon weer een sterke dancetrack van gala

5.Flamman, Abraxas en MC Lynx - Rubb It In (3:24)
De inspiratie was hier helemaal op en gaan de heren zichzelf plagieren met een oude hit van Fierce ruling diva

Tamelijk slechte vocalmix van dit nummer

7.Faithless - Don't Leave (4:31)
Plakken een titel van een albumtrack op een totaal ander nummer. Wel goed house/trancenummer maar had een nieuwe titel bedacht.

8.Boston DJ's - Move Your Body (Dimas & Martinez Radio Edit) (3:35)
Moddervette speedgarage. Topper.

9.The Fabulous Baker Boys - Oh Boy (3:29)
Een overbodige speedgarage remake van Jonny L. zijn Hurt u so

10.PF Project en Ewan McGregor - Choose Life (4:39)
Sample van Trainspotting in een best aardig simpel tranceplaatje

11.D-Tune - Burning Down (3:39)
Zeer dikke housestamper

12.Gorgeous - I'm Gorgeous (3:01)
Dit is wel iets te gemakkelijk

13.Disco Blu en Baby - No More, Baby (3:41)
Heel leuk housenummertje met vette zang

14.Scott Garcia en MC Styles - It's a London Thing (3:47)
Ook weer een vettig speedgarage nummertje

15.H - Baby I Love You (3:25)
Kan ik niet vinden

16.Chicane en Power Circle - Offshore '97 (3:46)
Zinloze vocal remake van een klassieker

17.The Happy Groover - When I Snap My Fingers... (3:54)
Suffe plaat

18.Bobby D'Ambrosio en Michelle Weeks - Moment of My Life (3:27)
Gewoon een degelijke houseplaat

19.Vengaboys - To Brazil! (3:06)
KInderachtige dance

20.Syntone - Heal My World (3:14)
Wel een hele mooie houstrack met een sterke melodie

avatar van tnf
tnf
Tank - Can U Feel the Bass?

Destijds was ik hier een behoorlijk groot liefhebber van. Nu vind ik het 'wel aardig', maar niet meer dan dat. Beetje oppervlakkige club die (net iets té) bewust voor TMF/538 lijkt te zijn gemaakt, gaat iets glads vanuit.

Yves Deruyter - The Rebel

Had ik ook een zwak voor, maar deze is dan weer een stuk beter bewaard gebleven door de jaren heen. Die sample (ik ga ervan uit dat RogerV daarmee die stem bedoelt) vind ik juist wel o.k.. Het maakt het geheel af.

Gala - Come into My Life

Nogal herfstig/winters klinkend nummer (beetje 'donkere' sfeer) met overduidelijk valse vocalen. En gek genoeg stóren die vocalen me niet eens. Op een vreemde manier werkt het. Aanstekelijk synth-melodietje ook. Deze staat hier vaker op dan z'n twee voorgangers.

Flamman, Abraxas en MC Lynx - Rubb It In

Een oude - steengoede - productie van hen opnieuw gereleased, maar nu met blèr-raps. Ik was hier destijds helemaal wild van. Nu is het een vreemdsoortig guilty pleasure geworden.

R.O.O.S. - Instant Moments (Waiting For) (Dance Therapy Vocal Radio Edit)

Doe mij deze vocale versie juist maar, in plaats van het voor mezelf ietwat saaie origineel.

Boston DJ's - Move Your Body (Dimas & Martinez Radio Edit)

Weer zo'n typisch herfst/winter-houseplaatje. Zit op hetzelfde niveau als die van Yves Deruyter voor mij. Niks mis mee. Dit is trouwens pas voor het eerst dat ik het woord 'speedgarage' aan dit nummer link. Zít wat in.

D-Tune - Burning Down

Ha, een toenmalige favoriet van m'n begin 1998 grijsgedraaide Clubtrance 2-cd. Klinkt nog steeds niet gek. Was ook van die typische dance die door Atlantis/Channel X, die radiozender die ik toen dagelijks luisterde, aangeprezen werd.

H - Baby I Love You

@RogerV - Deze stond al op YouTube, nota bene door mezelf geupload (wat al aangeeft dat ik het zelf best leuk vind, mooie geluidjes). Zou me niet eens verbazen als jij dit nog veel beter vindt, trouwens. Het is van dat typisch Engels klinkende spul, en het kwam zo nu en dan gewoon op de radio (óók buiten Atlantis/Channel X om...), het verbaast me echt dat je dit niet kent. --> YouTube - H - Baby I love you (1997)

The Happy Groover - When I Snap My Fingers...

Ik kan hier wel de humor van in zien, al heb ik niet het idee dat het technisch gezien een heel lastig nummer is geweest om te maken. Erg veel stelt het niet voor, nee.

Bobby D'Ambrosio en Michelle Weeks - Moment of My Life

Best lekker nummer, klassieke house-accoordjes met meezingbare diva-vocalen. Ik zie gelijk zo'n stereotype 'big mama' voor me. (Edit: Ik blijk er niet héél ver vandaan te zitten, zwart & enigszins mollig.)

Vengaboys - To Brazil!

Weinig aan het origineel toevoegende cover, maar met het verstand op nul nog wel vermakelijk.

avatar van RogerV
Heb die Baby I love you geluisterd. Wel een leuke breakbeatplaat. Typisch UK ravenummer. ook al bestond die stijl toen niet echt meer.

avatar van pureshores
1.Tank - Can U Feel the Bass? (3:22)-grommende eurodance met boze stem

2.Yves Deruyter - The Rebel (3:51)-schreeuwerig gejaagd nummer met bekende sample

3.N-Trance en Rod Stewart - Da Ya Think I'm Sexy? (4:16)-ondanks de meligheid kan ik dit nog wel waarderen, het bedachte "sexy babyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy you drive me crazy" blijft (hinderlijk) hangen

4.Gala - Come into My Life (3:23)-leuke single en beter dan 2e single Let a boy cry die erg tegenviel na het succes van Freed from desire, die overigens het leukst blijft

5.Flamman, Abraxas en MC Lynx - Rubb It In (3:24)-stampversie van Fierce Ruling Diva classic met wat geschreeuw erbij

6.R.O.O.S. - Instant Moments (Waiting For) (Dance Therapy Vocal Radio Edit) (3:49)-"looking for instant moments"gilt een anoniem zangeresje. De zenuwmelodie tuuuuutuuutuuuutuuudutuuu kende ik eerder dan deze vocal versie die inderdaad niet echt nodig is

7.Faithless - Don't Leave (4:31)-helemaal mee eens met RogerV, wie hier iets van Don't leave uit kan filteren kan gelijk bij de Technische forenzen aan de slag, wel een leuk (nieuw) nummer

8.Boston DJ's - Move Your Body (Dimas & Martinez Radio Edit) (3:35)-gezellige speedgarage versie

9.The Fabulous Baker Boys - Oh Boy (3:29)-dit is heel tijdsgebonden maar heeft een lekkere drive

10.PF Project en Ewan McGregor - Choose Life (4:39)-omdat ik dit deel heb weet ik dat op de cd is gekozen voor een soort speedgarage variant die heel goed aanvoelt

11.D-Tune - Burning Down (3:39)-clubplaatje zonder opsmuk

12.Gorgeous - I'm Gorgeous (3:01)-doordeweeks plaatke wat me aan de 49ers herinnert

13.Disco Blu en Baby - No More, Baby (3:41)-dit nummer had ook uit 1992 kunnen zijn, niet opvallend

14.Scott Garcia en MC Styles - It's a London Thing (3:47)-een echte speedgarage classic die niets aan kwaliteit heeft ingeboet

15.H - Baby I Love You (3:25)-kan me herinneren dat dit toch vrij veel airplay kreeg, deze H is snel weer in de letterbrij verdwenen

16.Chicane en Power Circle - Offshore '97 (3:46)-vrij nutteloze vocal versie van nummer dat toen net een jaar oud was, bovendien slechte zang

17.The Happy Groover - When I Snap My Fingers... (3:54)-kutnummer en dito reclame

18.Bobby D'Ambrosio en Michelle Weeks - Moment of My Life (3:27)-diva house, tijdloos en gedegen produktie, te vergelijken met Mood II swing en Full Intention nummers

19.Vengaboys - To Brazil! (3:06)-platte muziek voor in de Polyp

20.Syntone - Heal My World (3:14)-gillende clubtrance met leuk deuntje

Beste plaat: moeilijk, het is over het algemeen niet slecht, toch maar
PF Project en Ewan McGregor - Choose Life
Slechtste plaat: Vengaboys - To Brazil!

avatar van RogerV
Ik vond Let a boy cry van Gala juist haar sterkste. Geweldige zang en mooie sfeer in dat nummer.

avatar van pureshores
ik dacht-doe eens gek en heb deze vandaag in de auto meegenomen (dit is 1 van de 2 delen die ik fysiek heb), ben tot nu toe tot Choose life gekomen en het viel tot nu toe mee-de 2e helft zal onbeduidend zwakker zijn, nummer van Yves Deruyter viel me heel erg mee, net zoals de herverbouwde Faithless, maar dat nummer van ROOS is echt niks, had dat iets anders in mijn herinnering