Ramses Shaffy - Wij Zullen Doorgaan... (1972)

Label: Philips

1. Wij Zullen Doorgaan (2:21)
  2. De Oude Man (2:04)
  3. Als Ik Bang Ben (Thema) (3:49)
  4. Waar Is Mijn Picasso (2:29)
  5. Thema: De Fluiter Buiten (0:29)
  6. Blijf bij Me (2:16)
  7. Draden in de Morgen (3:43)
  8. Ga Weg (0:46)
  9. Alles Vrolijkheid (3:32)
  10. Thema: De Violist (3:19)
  11. Er Was een Jongentje (Canon) (2:41)
  12. Als Je Mij Sleutel Kwijt Bent (2:10)
  13. De Trein Naar het Noorden (2:10)
  14. Kraanvogels (1:51)
  15. Morgencafe (4:08)
  16. Ik Nodig Ze Uit (2:04)
  17. Thema: De Organist (1:50)
avatar van vigil
Mooie jazzy plaat van Ramses met Louis van Dijk. Het bekendste nummer is natuurlijk het titelnummer.

Erg fraai vioolspel in het tiende nummer welke ook toepasselijk De Violist heet.

avatar van B.Robertson
Het titelnummer nam hij in 1975 opnieuw op voor het album 'We Leven Nog'; prompt coverde André van Duin het nummer. Deze 1972 versie is even wennen als je het voor het eerst hoort en al jaren de andere versie(s) kent. Dit is niet mijn favoriete Shaffy album. Heb dit album in de 8CD-box 'Laat Mijn Liedjes Nu Maar Zwerven'. Ik vind zijn andere studioplaten mooier; dit album is me te jazzy en te rustig. Het korte 'Ga Weg' heeft hij ook live gespeeld. Ik heb trouwens nog een speelfilm uit 1967 van hem op VHS 'De Verloedering van de Swieps'.

avatar van Supersid
Deze muziek doet mij veel plezier... Ramses is echt een ontdekking voor mij, heb de box met verzameld werk aangeschaft, de eerste drie platen zijn elk op hun eigen manier top!

avatar van Deranged
Ook weer een erg mooi album dit. De impact is wel iets minder dan bij Zonder Bagage en vind deze ook iets eentoniger maar ook hier staan erg bijzondere dingen op.

Zo heeft het waarschijnlijk het sterkste nummer dat ik ooit hoorde van vijfenveertig seconden.

Verder laat ook deze plaat zich weer kenmerken door zeer sterke teksten en heeft het veelal een erg kunstzinnig sfeertje over zich.

Anders dan bijvoorbeeld bij een Doe Maar zou ik deze gigant van eigen bodem bepaald niet overschat willen noemen.

avatar van Deranged
Al heeft dit natuurlijk wel absoluut meesterstuk Er Was Een Jongetje.

We zullen doorgaan.

We zullen doorgaannnn.