Henk Temming - De Hulpsinterklaas (1991)

Label: Indisc

1. De Hulpsinterklaas (3:01)
  2. Sinterklaas en Zwarte Piet, Allebei Bestaan Ze (2:43)
  3. Dat Is Zwarte Piet (3:05)
  4. Er Zit een Haar in de Soep van Sinterklaas (3:37)
  5. Ik Ben Toch Zeker Sinterklaas Niet! (2:55)
  6. Ik Geef een Wortel aan de Schimmel (2:45)
  7. Sinterklaas, Wie Kent Hem Niet? (3:13)
  8. Het Pakje (3:52)
  9. Ik Vraag aan Sinterklaas een Heel Gelukkig Kerstfeest (4:11)
avatar van erikb88
Mijn moeder had deze special destijds van de Tros opgenomen. Eén brok jeugdsentiment, daarom 3.5*

Mojo Pin
Er zit een haar in de soep van Sinterklaas

avatar van Petterson
magnum opus der sinterklaascd's

avatar van foxhusky
Als grote liefhebber van Het Goede Doel, moest ik absoluut dit album ook hebben. Geen spijt van gehad, want dit gewoon een erg leuk album. Muzikaal klinkt het ook allemaal erg als Het Goede Doel, dus wat wil je nog meer?

Track 5 "Ik ben toch zeker Sinterklaas niet" werd door Henk Temming en Henk Westbroek geschreven voor Kinderen voor Kinderen deel 7 en werd toen gezongen door Edwin Rutten. De versie op dit album wordt volledig gezongen door Henk Temming zelf.

Ook het bekende "Sinterklaas, wie kent hem niet?", ooit uitgebracht in Het Goede Doel tijd als grapje onder de naam Henk & Henk. De versie op dit album is iets anders dan de originele single uit 1982. Nu dus ook weer alleen de stem van Henk Temming, geen Westbroek.

avatar van lennon
voor kids een heel leuke plaat, en de teksten zijn echt wel sterk, zoals we van Temming kunnen verwachten!

Toen ik nog bij FRS werktte, en deze plaat draaide, was dat altijd succes rond Sinterklaas, want ik verkocht er tientallen per dag van!

avatar van Djarune
Beste sinterklaas album die er is! Misschien komt dat omdat Temming de enige serieuze artiest is die een sinterklaasalbum gemaakt heeft maargoed. Dit album is prima

avatar van Marian2
Leuke plaat, grappige teksten en Temming is natuurlijk een zeer muzikale gast en een topproducer. Ook prettig dat je bij " Ik ben toch zeker Sinterklaas niet" die irritante RRRR van Kinderen VooRRR Kinderen niet hoort!

avatar van Omsk
Er wordt op nogal afwijkende momenten in het jaar op dit album gereageerd, zie ik. Wel een prima album, eenzaam aan de top in zijn genre.

flebbie
De laatste 2 nummers zijn het best. Die tekst van "Het Pakje" is echt superdroog haha ik wil een pakje met daarin een heel klein doosje en in dat doosje zit dan weer een doosje en in dat doosje zit een doos en daarin weer een doos en daarin zit dan de verrassing...
"Ik Vraag aan Sinterklaas een Heel Gelukkig Kerstfeest" is ook echt een topnummer.

avatar van lennon
Hij mag deze dagen weer heel even de speler in

Prachtige liedjes bevat dit album. Ik vraag voor sinterklaas een heel gelukkig kerstfeest is een kerstliedje wat heel mooi is verweven met het sinterklaasfeest. Deze man kan echt liedjes schrijven.
Overigens beschrijft Dat is zwarte Piet heel mooi hoe zwarte Piet echt is. Een grappige trouwe knecht die pakjes komt brengen en mensen blij maakt. Ik vraag me af of dit met de anti zwarte Piet gevoelens nog gedraaid mag worden ?