Ewigkeit - Conspiritus (2005)

1 stem

Label: Earache

1. Intro - the Hypothesis (1:57)
  2. It's Not Reality (4:31)
  3. Square Sunrise (5:02)
  4. The Nightmare Institution (4:49)
  5. Far Away from Heaven (6:53)
  6. Transcend the Senses (5:14)
  7. The Thought Police (4:25)
  8. How to Conquer the World [Live] (4:48)
  9. Theoreality (4:01)
  10. Conspiritus (4:03)
avatar van B.Robertson
Eenmansproject waar 14 maanden aan gewerkt is door Mr. Fog. Ken zijn albums Land of Fog en Radio Ixtlan en die bevallen beter. De electronica is gebleven op Conspiritus. De death metal is naar de achtergrond geschoven en maakt plaats voor, volgens Wikipedia en Discogs, industrial, ambient, psychedelische- en space rock. Die elementen hebben die andere albums misschien ook wel in zich, maar daar heerst de death metal meer. Alles in je eentje maken is knap maar een mede-songwriter was op Conspiritus niet verkeerd geweest. Er staat één echt goed nummer op: It's Not Reality, melodieus, enigszins heavy en geschikt om als single uit te brengen. Dit nummer staat ook op de 6CD Metal: A Headbanger's Companion van Earache. Na dat nummer klinkt het eerst nog wel aardig, maar begint de aandacht toch gaandeweg te verslappen tot het album als een nachtkaars uitgaat met het zoutloze titelnummer.