Jeff Lynne's ELO - Alone in the Universe (2015)

Label: Big Trilby

1. When I Was a Boy (3:12)
  2. Love and Rain (3:30)
  3. Dirty to the Bone (3:06)
  4. When the Night Comes (3:22)
  5. The Sun Will Shine on You (3:30)
  6. Ain't It a Drag (2:36)
  7. All My Life (2:51)
  8. I'm Leaving You (3:08)
  9. One Step at a Time (3:21)
  10. Alone in the Universe (3:54)
  11. Fault Line * (2:07)
  12. Blue * (2:35)
  13. On My Mind * (3:09)
avatar van Deranged
Wij beleefden even een prikkelend onderonsje met betrekking tot een nummertje in het bijzonder.

avatar van Wandelaar
Dit album alweer een hele tijd niet meer aangeraakt - en dat kon geen kwaad - en nu dan weer eens een frisse draai gegeven. Mijn stem die wiebelde rond de 3,5 viel nu vanwege de afronding van mijn stemmen naar de bovenkant uit. Prettig halfuurtje toch weer.

De nummers staan toch echt wel overeind. Ik reken dit album als staand in de traditie van Zoom, Armchair Theatre en zeker ook The Traveling Wilburys, een periode waarin Lynne de meer rechttoe gitaarrock omhelsde als zijn muzikaal thuis. Simpele liedjes. Diepgang en pretentieuze moeilijkdoenerij kunnen we missen. Wat blijft is het bijna eng perfecte vakmanschap van de man die hier echt álle touwtjes in handen heeft. Hij schrijft, hij zingt, hij speelt, hij produceert en daar valt geen speld tussen te krijgen.

Rockin' Jeff mag zich best ELO noemen, maar is dat tijdperk allang ontstegen. Wat blijft is de glans van heimwee en melancholie. Deze man heeft een verleden, dat hoor je er wel aan af.

avatar van DeWP
Ik kan er niets aan doen, Jeff heeft gewoon een heerlijke stem om naar te luisteren. Vol van melancholie, zuiver, zelfs nu nog! En ondanks dat de liedjes op dit album niet boven gemiddeld uitstijgen maakt zijn stem dus veel goed. Lekker om naar te luisteren!

Vandaag deze maar weer eens beluisterd. Ik heb er eigenlijk niets op aan te merken, het is een fijne plaat, met een terugblik op een omvangrijk verleden. When I was a Boy is werkelijk prachtig. De schoonheid van de eenvoud. Mooi.

avatar van henk01
Na het herbeluisteren vandaag zeker geen spijt dat ik er in september bij ben in Ziggo

avatar van Rinus
Een album, dat behoorlijk in het verlengde ligt van de latere ELO albums. Jeff toont zich op dit album nog altijd een vaardig liedjesschrijver en uitvoerder ( hij speelde zelf zowat alles in,) . Je hoort het vakmanschap. Misschien niet altijd even spannend als in de hoogtijdagen van ELO, Maar wel uiterst genietbaar. Voor de rest een prima productie. Prima aanvulling op de ELO catalogus.

Love and Rain is toch wel een topnummer hoor. Precies 4 sterren voor het album dat maar 1 skipper bevat.