Vanilla Ninja - Love Is War (2006)

Estland
Label: EMI

1. Kingdom Burning Down (3:59)
  2. Dangerzone [Long Version] (3:17)
  3. The Band That Never Existed (3:15)
  4. Rockstarz (3:25)
  5. Shadows on the Moon (3:03)
  6. Black Symphony (3:46)
  7. Pray (3:34)
  8. Battlefield (3:07)
  9. Spirit of the Dawn (3:52)
  10. Insane in Vain (3:17)
  11. Bad Girls (3:11)
  12. Silence (4:33)
Vanilla Ninja is mijn oren binnengedrongen tijdens het ESC2005 in Kiev waar ze voor Zwitserland het nummer Cool Vibes in de halve finale ten gehore brachten. Ze hebben het uiteindelijk tot een 8ste plaats in de finale geschopt en tevens een plekje in mijn hart veroverd, om het zo te zeggen.
Met dit vierde album geven de drie Estse schoonheden (jammer genoeg is het vierde en tevens ook jongste bandlid opgestapt) weer eens het beste van zichzelf.
Het geluid is wel wat anders dan op Blue Tattoo en Traces of Sadness, laten we het een volwassener geluid noemen. Er staan buiten stevige pop-rockers zoals Kingdom Burning Down en Dangerzone ook beduidend meer rock-ballads op dan we van de voorgangers gewend waren. The Band That Never Existed, Shadows On The Moon, Pray, Spirit Of The Dawn en Silence, dat zijn de rock-ballads en het mooiste wordt tot het laatste gehouden. Silence begint met een heel mystieke sfeer om dan over te gaan in een orchestraal maar toch rustig geluid.
Buiten het geluid zijn ook de stemmen van de dames geëvolueerd, evenals hun uitspraak van het Engels.

Kortom, een must-have voor alle VN-liefhebbers en iedereen die niet verlegen zit om goeie pop-rock!

5 sterren zeker waard!

Ik heb Dangerzone al gehoord en het klonk heel goed, nu de rest van het album nog.

Ik ken ook een aantal nummers van Vanilla Ninja (zoals Blue Tattoo, I Know, Cool Vibes, enz..) en ik vind het erg leuk klinken! Ben benieud hoe deze cd is. Jammer dat de cd niet in Nederland te koop is (want dat is ie toch niet?)...

Renee schreef:
Jammer dat de cd niet in Nederland te koop is (want dat is ie toch niet?)...

Dat is hij inderdaad niet, en ook niet in België
Het wordt ofwel een d***load ofwel een import.

avatar van Justinx
Ik denk dat niemand meer hoeft te raden wat díe keuze wordt

Justinx schreef:
Ik denk dat niemand meer hoeft te raden wat díe keuze wordt

Tuurlijk niet, importeren die handel

Supergoede muziek! Ze ook leren kennen via het ESF en heb via ebay de dubbel cd van Blue Tattoo en Love is War gekocht Traces of Sadness vind ik even niet...

avatar van Gretz
Leuke ontdekking! Ik kon ze niet meer van het ESF herinneren maar ik ben ze op deze site weer op het spoor gekomen. Pop en rockmelodieën gecombineerd met een aantal lekkere stemmen, super. Ik geef 4,5*, en ben vooral fan van Pray, Spirit of the Dawn en Silence.

avatar van Brucas
Heerlijk rockalbum!
Deze meiden hebben ook alle drie een fantastische stem.

De meeste van de nummers vind ik echt super, mijn absolute favoriet is Dangerzone.

Geweldig album, alle nummers zijn even goed, alleen Rockstarz vind ik iets minder.
Super! .