Nynke Laverman - De Maisfrou (2006)

Wereld
Label: Fama (I)

1. Gjin Begjin (3:23)
  2. Riedsel (4:10)
  3. Man op It Sân (3:21)
  4. De Wite Moarne (2:46)
  5. Myn Blauwe Bruja (2:58)
  6. Praat Fan de Wyn (3:22)
  7. Salang (3:38)
  8. Fan Dy Langstme (3:13)
  9. Leafdesbang (5:16)
  10. Oant de Diggels (2:20)
  11. Weefsel (3:05)
  12. Por Mi Pasión (3:04)
  13. Syn Brief (4:00)
  14. Swarte Ierde (2:55)
  15. Kear (4:20)
  16. De Frou Fan Mais (4:16)
  17. Hambre del Alma * (4:08)
luisteraart
Tja, Nynke verdient het dat er in elk geval over deze CD gesproken wordt, maar ik zou niet goed weten wat ik moet zeggen. De muziek is goddelijk, met Midden-Amerikaanse invloeden, nog een sprankeltje fado-invloed en de kleiteksten uit Friesland.

Doordrenkt van verlangen en hoop is deze CD, maar er is ook plaats voor teleurstelling. Ja, zo gaat dat als je een vrouw van in de twintig bent.

Mijn favoriete lied is 'Kear', wat bijna een Siouxsie achtige uitstraling heeft, maar de rest (echt zonder uitzondering) doet zeker niet onder, niet veel althans.

Gewoon luisteren deze CD, en van genieten, en probeer dan ook de fantastische klankrijkheid van de Friese taal te ontdekken!

Gewoon 5 sterren geven!
(Plaatsje in je top 10 kan altijd nog )

Harco
Haha, grappig. Je komt zelf uit Overijssel.

Spijtoptant
Vanavond weer eens twee keer gedraaid. Gaat niks van mijn eerste oordeel af. 5 sterren blijven.

Ook als je uit Overijssel komt kun je in staat zijn de klankrijkheid van de Friese taal te onderkennen!

Geweldige stem van Nynke, en zeer fraaie composities!

Tabula Rasa
Betoverende stem gecombineerd met heerlijke melancholische melodieën. Geen groots kunstwerk maar een prachtige plaat om zachtjes bij weg te dromen.
Vooral geschikt voor wat oudere mensen, denk ik.

Ik moet het album weer eens volledig luisteren - Leafdesbang en Swarte Ierde alleen al zijn meesterwerken, een super uniek album