Dennie Christian - Guust Flater en de Marsupilami (1978)

1,70

West-Duitsland
Label: Telstar

1. Wij Zijn Twee Vrienden (3:48)
  2. Hoeba-Rock (2:43)
  3. De Flaterblues (5:15)
  4. Marsupilami-Wals (3:13)
  5. De Flaterpolonaise (5:32)
  6. De Flatermobiel (3:05)
  7. Marsupilami's Wiegelied (3:49)
  8. De Ontdekking van de Marsupilami (3:45)
  9. Flatermars (3:11)
  10. Flaterfoon-Polka (3:08)
  11. Dennie's Danklied (2:50)
24 BERICHTEN

geplaatst op 5 augustus 2006, 19:48 uur, permalink
volgens mij wel

geplaatst op 5 augustus 2006, 19:50 uur, permalink
oh wat erg
"Wij zijn twee vrienden" is anders toch wel een leuk liedje 😄

geplaatst op 5 augustus 2006, 19:51 uur, permalink

geplaatst op 5 augustus 2006, 19:55 uur, permalink
ach ja smaken verschillen gelukkig maar

geplaatst op 5 augustus 2006, 19:57 uur, permalink
ach ja smaken verschillen gelukkig maar
Monique, ook ik vind het van een bedenkelijk laag niveau 🙁. Ik denk dus dat onze smaak wel aardig in een zelfde richting gaat 😄.

geplaatst op 5 augustus 2006, 19:59 uur, permalink
ok hans

Mojo Pin
geplaatst op 5 augustus 2006, 20:06 uur, permalink
Is Hoeba-Rock hetzelfde als Hoeba Hoeba Hop?

geplaatst op 5 augustus 2006, 20:08 uur, permalink
is de rock versie van hoeb hoeba hop

Mojo Pin
geplaatst op 5 augustus 2006, 20:10 uur, permalink
Hoeba Hoeba Hoeba Rock Rock Rock dus?
En grunt hij het 'wij zijn twee vrienden, jij en ik' gedeelte?

avatar van kaztor

geplaatst op 17 juni 2007, 17:41 uur, permalink
Hoeba-Rock??

Deze moet ik dus hebben!!

😅

geplaatst op 26 september 2008, 1:56 uur, permalink
Hebben ze eerst al Rotterdam plat gebombardeerd in de 2e wereld-oorlog.
Ons land 5 jaar bezet gehouden.De wereldtitel op het WK in 1974 voor onze neus weg gekaapt.
En later schepen ze ook ons nog hier mee op!!

avatar van papsie
geplaatst op 26 juni 2009, 17:01 uur, permalink
Waarom toch zo negatief? Gewoon verstand op nul zetten en luisteren.

avatar van LucM

geplaatst op 27 juli 2010, 18:37 uur, permalink
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Dennie Christian zich heeft laten inspireren door het Smurfenlied.
De strips van Guust Flater zijn hilarisch en jeugdsentiment, dit plaatje daarentegen hoeft voor mij niet (Nou moe!). Bovendien hebben Guust Flater en de Marsupilami totaal niets met elkaar te maken, samen zijn ze nooit in de strip voorgekomen.

avatar van 2MY

geplaatst op 18 augustus 2012, 18:26 uur, permalink
Ocharme Snakeskin... Hij heeft blijkbaar ooit het halve oeuvre van Dennie Christian moeten doorworstelen, en kan overal maar één sterretje aan kwijt.

"Wij zijn 2 vrienden" stond op een Top 40 compilatie met alleen maar Nederlandstalige nummers (had ik gekocht van mijn eigen centjes toen ik 12 was geloof ik) en vond ik wel leuk. Het meeste dat op die LP's (3!) stond vond ik trouwens wel leuk 😄

edit: deze trouwens, staat blijkbaar nog niet op MuMe

geplaatst op 18 augustus 2012, 19:51 uur, permalink
Marsipulami, smurfen, Wuppies..................Geniaal die periode !!

avatar van hrmnbstr
0,5
geplaatst op 7 mei 2016, 14:24 uur, permalink
LucM schreef:
Beide stellingen kloppen niet. André Franquin is zowel de bedenker van Guust Flater als van de Marsupilami. Daarnaast heeft Franquin ook enkele gags bedacht waarin Guust en de Marsupilami voorkomen.
Deze plaat zojuist als Flaterfan op de kop getikt. Een leuk hebbedingetje. Ik ben benieuwd...

avatar van hrmnbstr
0,5
geplaatst op 10 mei 2016, 9:22 uur, permalink
Ik had niet verwacht dat ik dit een goed album zou vinden, maar het album tart werkelijk iedere verbeelding. Dat het zó slecht zou zijn, had ik niet kunnen bedenken. Zowel tekstueel als muzikaal is het van zo'n erbarmelijk niveau dat het moeilijk is om het album helemaal af te luisteren. Het past verder ook totaal niet bij de strips van Franquin; die zijn niet zo kinderachtig als ze op dit album worden afgeschilderd. Het Smurfenlied van Vader Abraham is nog beter dan deze pulp.

avatar van nlkink

geplaatst op 10 mei 2016, 14:04 uur, permalink
Ik denk niet dat men met dit album de muziek connaisseurs van 1978 op het oog had. Verder was het best wel een goed jaar.

avatar van Droombolus

geplaatst op 11 mei 2016, 12:31 uur, permalink
Op m'n werk kreeg ik op de radio afwisselend Hoeba Hoeba Hop en Paradise By The Dashbord Light voor m'n mik....... en dat terwijl ik al in een LDVD-depressie zat ..... 😢

avatar van nlkink

geplaatst op 11 mei 2016, 14:05 uur, permalink
Maar 1978 was ook het jaar dat The Surfers een fijne zomerhit scoorden met Windsurfin'. Ik was 14 jaar oud en ik had bij het Jeugd Rode Kruis mijn EHBO A en B diploma gehaald en werd in een deel van de zomervakantie aan de Witter Plas bij Assen in een groene legertent gestationeerd met een enorme rode kruis vlag ernaast.
We hadden met een team van drie à vier jongens een radiocassetterecorder bij ons en als we niet onze tapes van The Beach Boys of Normaal draaiden dan kwamen The Surfers voorbij met hun Beach Boys pastiche Windsurfin'. Leuke tijd.

avatar van Droombolus

geplaatst op 12 mei 2016, 13:14 uur, permalink
........ en ik was net vetrokken bij een band die gepushed werd door de platenmij om een spin-off van Windsurfin' te maken, ze hadden n'm al panklaar aangeleverd gekregen vanuit de komponistenpoel: Iceskatin' heette dat monster. Ik was blij dat ik die komkommersjele ellende niet meer mee hoefde te maken. 😄