Raspberries - Side 3 (1973)

Label: Capitol

1. Tonight (3:41)
  2. Last Dance (3:38)
  3. Making It Easy (3:11)
  4. On the Beach (4:24)
  5. Hard to Get over a Heartbreak (4:16)
  6. I'm a Rocker (5:10)
  7. Should I Wait (3:57)
  8. Ecstasy (3:37)
  9. Money Down (4:04)
avatar van heartofsoul
Hoorde niet zo lang geleden een van de hits van de Raspberries op de radio, en dat beviel mij zo goed, dat ik het vorig jaar uitgebrachte doosje Classic Album Set aanschafte, met daarin hun vier albums. Begon met het beluisteren van dit derde album, en ik vind het werkelijk zeer goede powerpop, met oorstrelende harmonieën en prima songs. De drummer (Jim Bonfanti) doet ook goed zijn best met opvallende roffels - het stevige geluid beviel mij wel. Inmiddels benieuwd geworden naar vooral het eerste en tweede album, die nóg beter zouden zijn.

avatar van caravelle
Heartofsoul, Go all the way. Nooit iets gedaan in Nederland. Schande. Gelukkig begin 1986 eens door Frits Spits gedraaid in de avondspits als opener na 18.00. Ben ik hem nog dankbaar voor.

avatar van heartofsoul
caravelle: Go All the Way staat op hun tweede album Raspberries, die ik op dit moment heb opstaan, en inmiddels heb ik ook hun prima overzichts-cd Raspberries - Collectors Series (1991), die ik laatst niet kon laten liggen. Go All the Way en Don't Want to Say Goodbye zijn trouwens de enige twee nummers die je nog wel eens op de radio hoort. Schande!