Ian Gillan Band - Clear Air Turbulence (1977)

Label: Island

1. Clear Air Turbulence (7:35)
  2. Five Moons (7:32)
  3. Money Lender (5:38)
  4. Over the Hill (7:18)
  5. Goodhand Liza (5:25)
  6. Angel Manchenio (7:17)
  7. This Is the Way * (2:03)
  8. Apathy [Backing Track] * (4:14)
  9. Over the Hill [Live] * (9:50)
  10. Smoke on the Water [Live] * (7:38)
  11. [Interview with Ray Fenwick] * (5:55)
  12. Mercury High [Backing Track] * (3:33)
avatar van Kef
Kef
Wat Ian Gillan hier laat horen is totaal anders als wat hij tot dusver met Deep Purple deed. Dit is meer Jazzrock / fusion achting. Erg?
Nee! Dit geeft aan hoe veelzijdig de man met zijn band is. Geen album wat je eventjes tijdens de afwas luisterd. Hier moet je voor gaan zitten zodat je het goed in je op kunt nemen zo hoor je dat het tot in detail is uitgewerkt, erg mooi. Ian Gillan band heeft het helaas niet erg lang vol gehouden. Een paar jaar later vormde hij Gillan, weer meer hard rock gericht. Ook erg gaaf.

0,5
Verschrikkelijke cd.

avatar van rider on the storm
Jemig, twee reacties waarvan er ook nog eens eentje negatief. Naar mijn mening niet terecht. Dit album stond al een tijdje op mijn lijstje en kwam deze week binnen op mooi paars vinyl.

Een heerlijk sfeervol album voor op de late avond. Verwacht geen Deep Purple. Dit is een album met jazzrock/fusion achtige muziek (zoals eerder hier benoemd) gespeeld door topmusici. En ja, ook dit kan de frontman van Purple.

Deze zal nog vaak bij Rider op de draaitafel liggen. Prachtplaat!

avatar van ZAP!
Het lijkt wel een plaat van Stryper! Die hoes dan...