MENU

2 Many DJ's - As Heard on Radio Soulwax Pt. 2 (2002)

3,85

België
Dance / Pop
Label: [PIAS]

1. Emerson, Lake & Palmer en Basement Jaxx - Peter Gunn Live / Where's Your Head At (Head-a-Pella) (2:49)
  2. Peaches - Fuck the Pain Away (1:38)
  3. Velvet Underground - I'm Waiting for the Man (0:57)
  4. Polyester, Sly & the Family Stone en Ready for the World - J'aime Regarder les Mecs / Dance to the Music / Oh Sheila [A Capella] (0:57)
  5. Dakar en Grinser - I Wanna Be Your Dog (1:44)
  6. Ural 13 Diktators - Disko Kings (1:28)
  7. Bobby Orlando en Felix da Housecat - The "O" Medley / Silverscreen-Shower Scene (2:56)
  8. The Stooges en Salt 'N Pepa - No Fun / Push It (2:31)
  9. Hanayo, Jürgen Paape en The Jets - Joe le Taxi / Crush on You [A Capella] (2:28)
  10. Funkacise Gang, Soul Grabber, Lil' Louis en The World - Funkacise / Motocross Madness / French Kiss (3:03)
  11. Zongamin - Serious Trouble (1:39)
  12. Garbage en Felix Da Housecat - Androgyny [Thee Glitz Mix] (1:16)
  13. Frank Delour en The Residents - Disc Jockey's Delight Vol. 2 / Kaw-Liga [Prairie Mix] (2:30)
  14. Carlos Morgan - Shake Your Body (2:11)
  15. Alphawezen - Into the Stars [Firebirds Remix] (0:58)
  16. Interstellar en Nena - Concepts/99 Luftballons (1:37)
  17. Destiny's Child en 10cc - Independent Women, Pt. 1 [A capella]/Dreadlock Holiday (3:30)
  18. Dolly Parton en Röyksopp - 9 to 5/Eple (2:29)
  19. Arbeid Adelt! - Death Disco (0:43)
  20. Jeans Team en MJ Lan - Keine Melodien (1:46)
  21. Skee Lo, Maurice Fulton en The Breeders - I Wish [A capella]/My Gigolo / Cannonball (3:30)
  22. The Cramps - Human Fly (1:33)
  23. The Wildbunch - Danger! High Voltage (1:42)
  24. Op:l Bastards - Don't Bring Me Down (1:57)
  25. Adult - Hand to Phone (1:40)
  26. Vitalic - La Rock 01 (2:37)
  27. Queen Of Japan - I Was Made for Loving You (1:59)
  28. New Order en Detroit Grand Pubahs - The Beach / Sandwiches [A Capella] (2:12)
  29. Lords of Acid - I Sit on Acid [Soulwax Remix] (2:56)
  30. Private Thoughts In Public Places en Streamer - Start Button (1:58)

geplaatst op 4 november 2006, 16:29 uur, permalink
Heel gevarieerde mix, en soms zelfs een beetje teveel. Die mash-ups smijten je voortdurend van de ene naar de andere kant, zodat je soms de draad kwijtraakt.

Ga even verder op zoek gaan naar andere bootlegs...

Electro_
geplaatst op 4 november 2006, 18:10 uur, permalink
Dit is geen bootleg, toch? Dit is de enige mix-CD van 2 Many DJ's die gewoon te koop is.

geplaatst op 4 november 2006, 19:50 uur, permalink
Inderdaad, maar ik bedoelde de andere cd's uit de 'As heard on Radio Soulwax'-serie.

avatar van Devol

geplaatst op 27 december 2006, 21:18 uur, permalink
Ga eens op zoek naar de hidden track: play track 1 en dan manueel de cd terugdraaien: voila nr -1.

avatar van Reijersen
geplaatst op 12 oktober 2007, 14:22 uur, permalink
Deze cd is ten strengste aangeraden door een vriend van mij. Ik, als niet electronic luisteraar, heb het er toch maar eens op gewaagd. Op zich beviel het allemaal wel aardig. Vooral mixes nummer 4, 21 en 17 vind ik erg geslaagd.

2,5 ster.

avatar van beaster1256
geplaatst op 3 december 2007, 1:22 uur, permalink
dit is fantastisch , amai je moet het maar kunnen ,dit is een rollercoaster , een perfecte collage , groot vakmanschap , ik buig me voor de gebroertjes dewaele , maar ja met een vader als zaki kon het niet anders of de muziek werd er met de paplepel ingespoten , proficiat

avatar van Johanv4434
geplaatst op 6 januari 2008, 1:16 uur, permalink
Heerlijke feestplaat. Ik denk dat daar voldoende mee gezegd is

D-ark
geplaatst op 14 januari 2008, 19:11 uur, permalink
Geweldig hoe het gedaan is, alles klopt en is geweldig,

avatar van Mr. Digitalized
geplaatst op 1 mei 2008, 16:42 uur, permalink
Deze Mash-up mixcd zit idd geniaal in elkaar. De broertjes Dewaele bewijzen nog maar eens dat ze multitalents zijn!

avatar van thelion
geplaatst op 9 april 2009, 22:20 uur, permalink
Een geweldige reis door de muziek geschiedenis volgens de broertjes Dewaele.........

Dit mix / mash-up album gaat van uiterste naar uiterste van Rock naar Hip Hop van Dance naar Reggea van Punk naar Funk van Electro naar Country van 60ties naar 90ties en nog veel meer en dat alles in een geweldige vakkundige mix van ruim 1 uur waar nergens de vaart er uit gaat. Alle overgangen zijn even vloeiend het is gewoon een lange trip door de muziek historie.

Alles volledig verknipt en door elkaar geschud zo gaat 10cc in "duet" met de dames van Desteny's Child , maken The Stooges wel degelijk fun met Salt n Pepa, blijken de heren van Royksopp een 9 To 5 mentaliteit te hebben en ga zo maar door........

Ongeloofelijk goed, Fantastisch, Geweldig creatief en technisch hoogstaand album........

Er zijn er nog veel meer in deze serie uitgebracht alleen niet via de officieele kanalen helaas maar heb er toch een aantal weten te bemachtigen........
Maar ben wel van meening dat dit de beste is.......

avatar van Stapler

geplaatst op 22 april 2009, 20:51 uur, permalink
Ik heb dit nog niet in het geheel gehoord maar waar ik mij aan stoor is dat er steeds verschillende goede nummers worden gepakt en dan door elkaar gemixt.
Hier door ontstaat dan 9 van de 10 keer een nummer waar van je denkt ok.. wat moet ik hiermee? Het origineel was toch veel beter?

avatar van thelion
geplaatst op 23 april 2009, 0:44 uur, permalink
Stapler schreef:

Dat is juist de kracht van de heren deweale

Stapler schreef:

Wat je er mee moet....... Naar luisteren en je verbazen over hoe totaal verschillende nummers / genres toch heel goed samen gaan.
Dat is juist de kracht van dit album als je alleen naar de tracklist kijkt denk je dit kan nooit iets zijn, maar het album is juist een heel samenhangend geheel.........

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst op 23 april 2009, 12:46 uur, permalink
@ Stapler: heb jij nog nooit van een mash-up gehoord?

avatar van Stapler

geplaatst op 23 april 2009, 22:22 uur, permalink
Jawel, en ik vind het ook wel vet.
Ik vind Girl Talk dan wel iets leuker omdat hij 12 nummers in 1 nummer weet te proppen.
Maar het punt is voor mij de houdbaarheid, dan vind ik de originele nummers toch langer houdbaar.
Ik ga het nog wel een keer in het geheel luisteren anders.

avatar van CHIEP

CHIEP (crew)
geplaatst op 24 april 2009, 11:58 uur, permalink
Ik wou maar zeggen: mash-ups zijn nu eenmaal het handelsmerk van 2 Many DJ's, dus je weet waaran je je kan verwachten bij hun platen.

geplaatst op 1 mei 2009, 16:12 uur, permalink
Ik heb deze nog niet kunnen bemachtigen maar inmiddels wel Part 3 en 50,000,000 Soulwax Fans Can't Be Wrong. Allebei heerlijke platen, zij zijn echt de beste in de mash-ups, wat een helden _O_

geplaatst op 8 juni 2009, 13:39 uur, permalink
Er zitten een aantal zeer geslaagde mixen tussen ( EL&P met Basement Jaxx en Iggy Pop met Salt 'N Pepa ).
Echter niet alles is even gelaagd.
Wel een mooi idee.

geplaatst op 26 augustus 2009, 18:21 uur, permalink
Ik heb hem gister besteld, want ik vond dat ik toch een cd moest hebben van de broertjes. Het is een vette cd, en gewoon typisch 2 many dj's. Hoogtepunt voor mij is de remix van kylie's can't get you out of my head die als hidden track op de cd zit

avatar van Raul
geplaatst op 14 december 2009, 21:59 uur, permalink
Heerlijk plaatje, helemaal stuk gedraaid in de auto op vakantie naar Roemenië in 2003, we hadden alleen een tapedeck en maar een stuk of zes cassettebandjes (jaja), waaronder deze dus die met vlag en wimpel het meest gedraaid werd.

Vind dat nummer met "I wish I was a little bit taller I wish I was a baller..." heel lekker en ook die track ergens aan het eind met "do you know where your children are at four o clock in the morning? They are listening to pounding pounding techno music" (of zoiets)

Beetje vaag misschien maar deze dingen zijn me het meest bijgebleven

4 sterren.

geplaatst op 13 januari 2013, 10:58 uur, permalink
De oervader van alle mashups.
4,5 sterren enkel en alleen voor de inspiratie die hieruit voortgekomen is.

avatar van (Blacksad)
geplaatst op 5 oktober 2013, 19:30 uur, permalink
Wauw, hoe goed is dit? Wat een complete rollerscoaster die echt niet te stoppen is. Echt fenomenaal!
Wat een helden zijn het toch _O_