Tony Scott - The Chief (1989)

Hip-Hop / Dance
Label: Rhythm

1. The Chief [Remix] (4:40)
  2. Get into It (3:20)
  3. A Little Message (2:54)
  4. I Know You Want It (Dance) (3:56)
  5. Somebody (2:56)
  6. Gangsterboogie (4:07)
  7. Don't Jack the Spot (3:38)
  8. Still Climbing (3:18)
  9. That's How I'm Living (5:19)
  10. We're All in This Togehter (4:51)
  11. Time Is Running (3:09)
avatar van musicfriek
Dat deze Peter van der Bosch er nog niet op stond. Heeft toch wel aantal behoorlijk lekkere nummers op zijn naam staan. The Chief is grote favoriet bij mij en ook Get Into It en That's How I'm Living zijn klassiekers in zijn genre wat mij betreft!

avatar van dvdschaaf
That's How I'm Living zo vaak gedraaid (in de disco waar ik werkte) dat ik de bijnaam Tony kreeg. Geweldig nummer! Na de Greenhouse Effect werd het snel minder...

Social_Mask
Hahahahah dats mijn muziekleraar!!! Geweldig. Hij heeft nu een wat ander kapsel maar veel is hij niet verandert. Damn dits echt lachen

avatar van T.O.

Volgens mij vond ik al die nummers wel leuk destijds, zou ze weer eens moeten horen...

Ahum.
Ik heb deze cd ook nog ergens.
(zoekt die emoticon met die blos op de wangen)

avatar van musicfriek
Social_Mask schreef:

Wat ontzettend gaaf dat hij je muziekleraar is, echt! Ben jaloers hoor. Ken je zijn nummers wel? Ik heb wel een hele zooi voor je

Hij is heel veel terug te vinden op de Turn Up the Bass-serie (die ik in zijn geheel heb)

avatar van DJFreez
Lekker hoor! Ik vond het vroeger iets te housy en we noemden het toen hiphouse, maar ik zou het nu eerder Eurohiphop noemen. Het is gewoon hiphop, maar met een Europese inslag. Niks mis mee, maar ik vind zijn tweede album beter, vooral vanwege de swingbeatknallers die erop staan.

avatar van LeRoi
Echt een heel behoorlijke (Nederlandse) plaat dit. Misstaat absoluut niet binnen het genre en kan zich prima meten in de sub-top van genres Hip-Hop / Dance.

avatar van The Voice
Wat heb ik dit album destijds vaak gedraaid zeg. Geweldige flow had Tony. Die stem was gewoon perfect. Toen ik voor het eerst hoorde dat -ie Nederlands was, had ik zoiets van: echt niet, maar dus toch.

Wel jammer dat van "The Chief" niet het origineel op de disc staat. Die vond ik qua beats beter. Nodig dit album (lp!) weer eens opzoeken (staat waarschijnlijk ergens stof te happen).

Inmiddels eindelijk op Spotify te vinden, met dank aan Henry Schut:

Hoe een bijna vergeten Nederlandse rapper dankzij Henry Schut alsnog de wereld over gaat

avatar van trebremmit
Wist niet dat hij de hiphouse heeft uitgevonden.

Mooi verhaal wel, hoewel die ziekte natuurlijk vreselijk is.

Edit: lees toch wel op wikipedia dat hij ook als een van de eersten met hiphouse genoemd wordt, grappig ik dacht dat dat echt Amerikaans was.