Monie Love - Down to Earth (1990)

Label: Warner Bros.

1. Monie in the Middle (3:45)
  2. It's a Shame (My Sister) (3:43)
  3. Don't Funk Wid the Mo (3:32)
  4. Ring My Bell (3:34)

met Adeva

5. R U Single (4:06)
  6. Just Don't Give a Damn (3:57)
  7. What I'm Supposed 2 B (3:48)
  8. Dettrimentally Stable (3:27)
  9. Down 2 Earth (4:02)
  10. I Do as I Please (3:52)
  11. Pups Lickin' Bone (3:59)
  12. Read Between the Lines (3:49)
  13. Race Against Reality (3:03)
  14. Swiney Swiney (3:11)
  15. Give It 2 U Like This (4:02)
  16. I Can Do This [Uptown Mix] (3:23)
  17. I'm Driving You Crazy (4:15)
  18. Grandpa's Party [Love II Love Remix] (5:46)
avatar van musicfriek
Deze Monie Love stond niet eens op de site! Ze is toch niet geheel onbekend lijkt me. Geloof een van de eerste vrouwelijke rapartieste die succes wist te behalen in de hitparades.

Weet nog wel dat I Can Do This uitkwam en zoiets had van, wauw!, wat is dit? Vreemd genoeg heeft dit album nooit in de LP/CD lijst gestaan, terwijl er toch wel een aantal hits op staan zoals eerstgenoemde, Ring My Bell (met Adeva), It's a Shame (My Sister) en Down 2 Earth. Dit album gaat zeker ook op mijn NTK-lijstje

avatar van P Jay
Gewoon een tof old school-album. Leuke MC, die erg snel rapt (zoals wel vaker in die jaren) met old school beats van vooral Afrika Bambataa waardoor het geheel een lekker ouderwetse funky sound meekrijgt...

Native Tongue-stijl: wat afrocentrisme en vooral veel fun (confer "Swiney Swiney" waarin varkensvlees op de korrel wordt genomen).

Mijn favo's: It's A Shame, Monie in the Middle, What I'm Supposed 2 B, Swiney Swiney, Race Against Reality en I Can Do This (zelfde beat al "Miami" van Will Smith !!).
Sommige tracks zijn wel wat filler.

nipte 3,5 *

avatar van musicfriek
P Jay schreef:
nipte 3,5 *
Grrrrrrrrr Voor mijn neus weggekaapt in te koop topic... Als je er zat van bent, dan hoor ik het wel

En hoe vind je Ring My Bell met Adeva?

avatar van T.O.
P Jay schreef:

Native Tongue-stijl:

Ze was ook officieus lid van de Native Tongues geloof ik...doet ook mee op "Doin Our Own Dang" van Jungle Brothers en "Ladies First" van Queen Latifah bijvoorbeeld.

avatar van P Jay
inderdaad! En ook op de remix van "Buddy" !