The History of House (1992)

Dance
Label: Arcade

1. Farley "Jackmaster" Funk - Love Can't Turn Around (7:18)
  2. Royal House - Can You Party (3:33)
  3. Technotronic - Pump Up the Jam (5:18)
  4. Kraze - The Party (4:43)
  5. F.P.I. Project - Going Back to My Roots (5:50)
  6. Raze - Break for Love (3:20)
  7. Marshall Jefferson - Move Your Body (4:52)
  8. Jungle Brothers - I'll House You (4:56)
  9. Joe Smooth - Promised Land (5:28)
  10. Todd Terry Project - Weekend (4:06)
  11. Swan Lake - In the Name of Love (5:21)
  12. Fierce Ruling Diva - Rubb It In (3:16)
  13. Westbam - Hold Me Back (3:25)
  14. Mixmasters - In the Mix (4:18)
  15. Fankie "Bones" en Lenny "Dee" - Just as Long as I Got You (4:41)
  16. Humanoid - Stakker Humanoid (3:32)
  17. Jack E. Makossa - The Opera House (5:57)
  18. Steve Silk Hurley - Jack Your Body (5:59)
  19. Wee Papa Girl Rappers - Heat It Up [Acid Mix] (5:20)
  20. House of Venus - Dish & Tell (4:34)
  21. Turntable Hype - Turntable Hype (3:24)
  22. D-Shake - Technotrance (6:49)
  23. TheKLF - What Time Is Love (5:24)
  24. The B-Sides - The Tape [Remix] (4:04)
  25. Quadrophonia - Quadrophonia (3:54)
  26. Human Resource - Dominator (3:38)
  27. Second Phase - Mentasm (4:29)
  28. Beltram - Energy Flash (5:50)
  29. DHS - House of God (3:45)
  30. Moby - Go! (4:07)
  31. Todd Terry Project - Back to the Beat (4:17)
  32. A Homeboy, A hippy en A funky dredd - Total Confusion (3:50)
avatar van musicfriek
Best wel sterke verzamelaar (for time of being). Ik wou dat ik deze had! Destijds vaak in mijn handen gehad, maar kende er toen te weinig van.. Nu ken ik ze bijna allemaal en heb er spijt van dat ik het toen niet gekocht heb.

Dominator heb ik echt al jaaaaren niet meer gehoord.

avatar van dvdschaaf
Zeer sterke verzamelaar van house-hits. Leuke herinneringen aan. Ik werkte zelf toen nog in een discotheek en ging in die tijd helemaal mee met deze muziek, inclusief de bezoekjes aan de DMC-conventions.

avatar van Jan Wessels
Heb deze verzamelaar al sinds uitkomen in huis als herinnering aan mijn laatste tijd die ik als DJ meemaakte. Tussen 1985 en 1990, de tijd dat ik draaide, gebeurde er heel veel in de muziek. De House kwam toen echt op en je merkte toen echt een tweespalt tussen het publiek. De één liep er mee weg, de ander vond het vreselijk. Ik zelf zat er wat tussen in. Vond het wel heel vaak lang uitgesponnen en magere nummers. Draaide zelf, naast het reguliere wave, pop en discowerk, toen liever Hip Hop zoals Jungle Brothers, Run DMC en Young MC (om maar wat te noemen).
Op deze verzamelaar staat wel het geweldige Stakker Humanoid van Humanoid. Wereldnummer, ook na 20 jaar nog.

avatar van Poeha
Stakker Humanoid is zeker nog topnotch, maar daarnaast zeker ook Fankie "Bones" en Lenny "Dee"'s Just as Long as I Got You, Jack E. Makossa's The Opera House en The B-Sides - The Tape [Remix]
Smullen gewoon. Verder een zeer sterk house album, een compilatie van de afgelopen pak 'em beet, 5 jaar.

avatar van Martijn Jonkers
Zoveel goede housenummers op dit dit dubbelalbum. Go van Moby en Energy Flash van Beltram vind ik de 2 allerbeste nummers.