Kane Roberts - Saint and Sinners (1991)

Label: Geffen

1. Wild Hearts (4:16)
  2. Twisted (4:05)
  3. Does Anyone Really Fall in Love Anymore? (4:25)
  4. Dance Little Sister (3:36)
  5. Rebel Heart (5:49)
  6. You Always Want It (4:34)
  7. Fighter (4:53)
  8. I'm Not Lookin' Out for an Angel (5:30)
  9. Too Far Gone (4:00)
  10. It's Only over for You (4:03)
avatar van Bighead
Superdegelijke AOR.
Beetje foute hoes etc. Maar wel paar goede nummers.

Beetje glad, maar toch ok.

avatar van buckingham
Heerlijke AOR plaat. Inderdaad een wat foute hoes, maar al een stuk beter dan zijn voorganger.
Nummer 3 is een outtake van Bon Jovi.

avatar van vielip
Een outtake waar Roberts een behoorlijke hit mee scoorde in de States als ik me niet vergis. Ik ben in ieder geval door dat nummer wel benieuwd naar dit album. Heb z'n vorige album (over foute hoezen gesproken ) en daar staan wel een paar leuke nummers op. Maar ik verwacht van deze toch wel wat meer. Kom 'm alleen nooit tegen op vinyl helaas...

avatar van gaucho
Of het een Bon Jovi-reject was, weet ik niet. De credits vermelden dat het geschreven is door Bon Jovi en Sambora, samen met Desmond Child (die het ook produceerde) en Diane warren. En dat kun je duidelijk horen: het is zo'n typische Amerikaanse meebruller met een 'big chorus'. Het was trouwens eerder opgenomen door Cher, op een album van haar, maar in haar versie is het volgens mij nooit een single geweest.

Ja, dit was in '91 een redelijk grote hit in de VS. Op de Nederlandse radio hoorde je 'm ook af en toe. Ik heb de vinylsingle nog. Die waren in '91 nog wel te krijgen, voor LP's moest je meer moeite doen (speciaal bestellen, en dan nog maar afwachten of zo'n album leverbaar was. Niet voor te stellen, maar vinyl was toen echt een aflopende zaak. Het waren de laatste stuiptrekkingen, waarbij de prijzen voor een (nieuwe) LP richting de 30 gulden gingen lopen...

avatar van buckingham
Ook Cher heeft zich aan dit nummer gewaagd en het op een album gezet: Heart of stone, zo uit m'n hoofd.
Maar dat was dus al een jaar of 2 eerder.
Het is zeker een outtake van Bon Jovi. Ik heb deze op een bootleg met aardig wat demo's staan. Het album New Yersey zou eerst een dubbelalbum worden, Sons of Beaches, vanwege de vele songs die ze destijds hadden geschreven. Does anybody.... was daar één van.

avatar van vielip
Klopt inderdaad! Op een remaster van New Jersey van een aantal jaar geleden staan al (of in ieder geval veel van) die nummers op de tweede cd. House of fire is ook zo'n nummer dat door Bon Jovi aan de kant werd geschoven en door, in dit geval, Alice Cooper dankbaar aan zijn Thrash album werd toegevoegd. Ook van de lopende band van Desmond Child als ik me niet vergis.

avatar van vielip
Laatst op een beurs in België dan toch eindelijk op vinyl gevonden. In heel mooie staat dus maar meegenomen. Prima plaat die me meer dan eens héél sterk aan de eerste albums van Winger doet denken. Heerlijke melodic rock met catchy hooks en flitsend gitaarwerk, De (prima) stem van Roberts lijkt ook best op die van Kip Winger. Maar dat kan ook niet anders natuurlijk. Desmond Child en Dainne Warren zie ik bij een aantal nummers staan als (mede) componisten dus dan weet je dat het wel goed zit. De productie is ook fijn. Niet té glad maar ruimte genoeg voor het lekkere gitaarwerk van Roberts. De plaat komt wat moeilijk op gang met het wat stroef lopende Wild hearts maar daarna alleen maar voldoendes. Met name kant B kent een aantal heerlijke songs met You always want it, Figter, I'm not looking out (wat een groove!) en Too far gone. Kortom; een mooie aanvulling in de collectie.