Billy Talent - Billy Talent II (2006)

Canada
Punk
Label: Atlantic

1. Devil in a Midnight Mass (2:52)
  2. Red Flag (3:16)
  3. This Suffering (3:56)
  4. Worker Bees (3:44)
  5. Pins and Needles (3:11)
  6. Fallen Leaves (3:19)
  7. Where Is the Line (3:49)
  8. Covered in Cowardice (4:12)
  9. Surrender (4:06)
  10. In the Fall (4:31)
  11. Perfect World (3:06)
  12. Sympathy (3:18)
  13. Burn the Evidence (3:40)
  14. Beach Balls * (3:51)
  15. When I Was a Little Girl * (2:11)
  16. Ever Fallen in Love? (With Someone You Shouldn't've) *
  17. Devil in a Midnight Mass [Demo] *
  18. Red Flag [Live at the Horseshoe Tavern] *
  19. Fallen Leaves [Live at the Horseshoe Tavern] *
avatar van Opschuiven
Ik hoorde Fallen Leaves bij de Afrekening en vond het toen wel een lekker nummer, daarna plaatje gedownload. Viel mij een beetje tegen, beetje eentonig. 2,5*

avatar van JoepJoosten
Een van de beste albums van het vorige jaar, imo. Voor mij is elk aspect piekfijn verzorgd, met Ian D'Sa die uitblinkt op gitaar. Ik kan me voorstellen dat mensen zich aan de zang storen, maar ik vind het perfect bij de muziek passen. Een Billy Talent zonder Benjamin zou geen Billy Talent zijn.
Het is echter wel een band die live vele malen beter klinkt dan op de plaat. Ik heb ze nu 3 keer gezien, en al deze 3 shows staan in mijn persoonlijke top 10

avatar van Frisoboei
Steekt wel uit vind ik boven al die andere amerikaanse punkbandjes. Best goed vind ik het. Geen standaard punk rock en redelijk consistent album.

avatar van Frisoboei
Vind het trouwens een cool systeem et die youtube filmpjes op de site

avatar van Carolaah
Leuke plaat, minder goed dan zijn voorganger
Red flag is natuurlijk een goede single geweest, lekker catchy.
toch heeft de cd minder hoogtepunten als de vorige.
Opzich luistert het wel lekker weg op z'n tijd.

Poppekontje
Fallen Leafs is echt een geweldig nummer.

bennerd
Poppekontje schreef:
Fallen Leafs is echt een geweldig nummer.

Inderdaad, samen met Devil in a Midnight Mass en Red Flag de beste nummers van deze cd.

Album ontdekt na Red Flag te hebben gehoord wat ik al gelijk een enorm pakkend nummer vond. Na het hele album gehoord te hebben was ik zeer zeker niet teleurgesteld. Alle nummers zijn op zichzelf staand leuk om naar te luisteren, en je ze hebben wat mij betreft een eigen sound die herkenbaar is. De nummers gaan bij mij niet snel vervelen doordat ze zo enorm catchy zijn. De stem van de zanger is een kwestie van smaak maar past goed bij de nummers en het genre.

avatar van hallo!
Het is een zeer leuk album. Het zijn allemaal wel toffe nummers met de singles en This Suffering als hoogtepunten. De tracklisting is ook zeer goed: na elk iets minder nummer een beter nummer. Daardoor heeft dit album een constant niveau. Ik erger mij ook niet aan de stem van de zanger, want dat past wel bij deze liedjes.
Het is wel een beetje eentonig, maar toch 3,5*.

Rizz
Vette nummers! En goede teksten. Is echt een favo bandje van me aan het worden, jammer dat ze nog niet echt zijn doorgebroken in Nederland, wil ze wel eens wat vaker zien hier.

avatar van Frisoboei
Het Gitaarspel is zoo origineel en elk nummer klinkt heel anders met toch dezelfde sound. Enige jammere vind ik de zang, op het album vind ik hem helemaal passen maar live schiet het toch vaak tekort.

avatar van Eline_x3
vind perfect world nog altijd het beste liedje

Hunter
Vroeger vond ik dit fantastisch maar na hem weer eens beluisterd te hebben kan ik mezelf niet nagaan waarom. Het enige positieve is soms de leuke gitaar riedeltjes. De zang is ronduit walgelijk te noemen en een band die al 3 albums lang gewoon een I'tje extra achter de titel zet...
Nee dit is echt niks (meer)
1.5*

avatar van Ronald5150
Ook deze tweede plaat van Billy Talent staat bol van de aanstekelijke riffs en energie. Ik heb me op hun eerste plaat geergerd aan de zang/zanger. Ondanks dat ik vind dat hij enige progressie heeft doorgemaakt, is het nog steeds een irritatiefactor. Er staan wel meer sterkere songs op dan het debuut, zoals "Devil in a Midnight Mass", "Red Flag" en "Fallen Leaves". Het geheel klinkt ook volwassener. Toch overheerst net als op de eerste plaat het negatieve sentiment over de zang/zanger. Wat mij betreft iets beter dan de eerste, maar nee, over het geheel beklijft het bij niet. Zal vermoedelijk ook wel met smaak te maken hebben.