Rebel Meets Rebel - Rebel Meets Rebel (2006)

Label: Big Vin

1. Nothin' to Lose (3:40)
  2. Rebel Meets Rebel (3:10)
  3. Cowboys Do More Dope (4:49)
  4. Panfilo (0:34)
  5. Heart Worn Highway (4:12)
  6. One Nite Stands (2:29)
  7. Arizona Rivers (2:27)
  8. Get Outta My Life (3:32)

met Hank Williams III

9. Cherokee Cry (3:51)
  10. Time (3:36)
  11. No Compromise (3:53)
  12. N.Y.C. Streets (4:12)
avatar van Klumpie
Voor Pantera liefhebbers zou dit weleens een aardige CD kunnen zijn. Op dit album spelen David Allan Coe, Dimebag Darrell, Rex Brown, Vinnie Paul.

De laatste 3 leden zijn dus van Pantera en David Allan Coe is een country zanger. Dit heeft dus uiteindelijk ook tot een country-metal plaat geleid.

Dit album is geschreven en opgenomen tijdens Pantera's wereldtournee van Reinventing the Steel.

Ik heb het album zelf nog niet gehoord, maar op hun site kun je in ieder geval een nummer horen.

avatar van Klumpie
Hier staat nog een goede review over het album.

avatar van Sinner
Is wel een erg lekkere cd. De combinatie tussen Pantera en David Allan Coe is erg geslaagd en doet totaal niet zo vreemd aan als het op het eerste gezicht lijkt. Het klinkt inderdaad wel als de ideale mix tussen country / southern rock en keiharde metal. Dimebag's gitaarspel is natuurlijk super herkenbaar en ook David Allan Coe haal je er wel zo uit (heeft dan ook best een herkenbare stem). Zeker één van de meest interessante projecten van de laatste paar jaren. Enkel erg jammer dat een vervolg uitgesloten is (of althans in de bezetting van deze plaat). Songs als Nothin' Too Lose, Rebel Meets Rebel, Heart Worn Highway en Get Outta My Life zijn super. En een track als Cowboys Do More Dope is gewoon erg grappig.

avatar van Klumpie
Ik heb het album nu gehoord en ik moet toegeven dit is één van de beste platen uit 2006. Heavy Metal smelt als ijs samen met de Country van David Allan Coe. Een geweldige stem heeft deze man en ook de leden van Pantera zijn in topvorm. Helaas kan dit project in deze bezetting geen vervolg krijgen, maar deze plaat is zeker 4 sterren waard.

avatar van Sir Spamalot
Ik heb deze ook onlangs in mijn bezit gekregen en het bevalt me enorm: lekkere vette riffs en knappe songs.

avatar van Sir Spamalot
En ik verhoog naar 4,5 want dit album verdient dit: ik kende weinig van Pantera en Dimebag Darrel, maar wat zijn de riffs heerlijk vettig. Nothin' to Lose is een nummer waarbij je niet kunt stilzitten. Een verborgen diamant uit 2006 dat ik via MuMe heb leren ontdekken.

Joy
man man wat een feest

vanaf noot 1 denk ik, geniale combinatie, dat country en metal

darrell is geboren voor deze muziek

hulde

avatar van Sir Spamalot
Blij dat ik iets hebben kunnen terugdoen (in alle bescheidenheid)

Joy

de combi is wat mij betreft ook alleen maar zo groots vanwege darell en kornuiten

vinzz
zal ik deze cd kopen? ik ken 8 van de 12 nummers

vinzz schreef:
zal ik deze cd kopen? ik ken 8 van de 12 nummers

Je zal je het niet beklagen: lekker album!

avatar van frolunda
Heerlijke plaat die per draaibeurt vooral leuker en leuker wordt.De combinatie van Country en metal werkt hier wonderwel al helpt het feit dat hier enkele geweldige musici aan het werk zijn zeker mee.Alles klinkt heerlijk strak en Dimebag Darrell tovert de ene na de andere vette riff en/of solo uit zijn gitaar.De stem van David Allan Coe zal niet ieders smaak zijn maar ik vind dat zijn wat nonchalante zang een mooi contrast vormt met de muziek.Dat alles levert prachtige nummers als Nothin' to lose,Cowboys do more dope en Get outta my life op (mijn voorlopige hoogtepunten).Ik had dit album eigenlijk al veel eerder moeten ontdekken maar ook na bijna tien jaar geldt nog steeds Rebel meets rebel = aanrader.