Donavon Frankenreiter - Move by Yourself (2006)

Label: Lost Highway

1. Move by Yourself (5:16)
  2. The Way It Is (3:49)
  3. By Your Side (4:37)
  4. These Arms (3:00)
  5. Let It Go (4:11)
  6. Fool (6:03)
  7. Everytime (3:25)
  8. Thats Too Bad (Byron Jam) (2:43)
  9. Girl Like You (3:08)
  10. All Around Us (4:50)
  11. Beautiful Day (3:27)
avatar van platedraaier
De muziek is lekker, maar ik vind hem teveel een Jack Johnson wannabee.
Best leuk voor op de achtergrond. En zeker niet slecht.

Beter Jack Johnson. Deze getalenteerde singer songwrtiter mag niet lijden onder het Jack Johnson imago. Zoals altijd krijgt de betere muziek geen radio speeltijd. Het titel nummer move by yourselve springt er wel uit qua nivo. Maar ook de rest van de cd is de moeite waard.

avatar van GraveyardJunkie
leuk.. maar iets minder dan zijn vorige album.. 4,0*

weetje platedraaier, dat donavon en jack samen hebben geleerd wat ze nu doen, en donavon er zelfs wat eerder met deze stijl begon ... maar goed deze gast moet je eigenlijk een keer live zien, ik heb 'm in paradisio gezien en 't was echt een van de beste optredens die ik ooit heb gezien!

was er ook Stash!!!!! en voor mij geldt hetzelfde; 1 van de beste concerten die ik ooit heb gezien zowel die van 2006 als 2007 in paradiso. Zit gelukkig wat meer rock en blues in dan vorige cd

avatar van Niek
Deze plaat lag hier in Te Kuiti, New Zealand voor 5 dollar in de winkel. Dat is 2 euro 50 cent... Meenemen dus. Eerste luisterbeurt beviel goed en dit gemiddelde stemt me nog positiever. Wordt vervolgt.

avatar van Niek
Heerlijke plaat! Titelsong en All Around Us zijn echt pareltjes. Kan makkelijk mee met de easylistenersgodfathers van deze tijd Jack Johnson, John Mayer ed. Dikverdiende 4 sterren.

avatar van Reijersen
Erg sfeervolle plaat en inderdaad wel wat in het verlengde van de muziek van Jack Johnson, al straalt deze man net wat meer muzikaliteit en verrassing uit. Gewoon echt zo'n plaatje dat voor een ieder wel goed wegluisterd.

mathieudc
Lijkt mij een zéér leuk zomers album, redelijk bluesy ook! Vooral 'Fool' doet mij wat denken aan Lynyrd Skynyrd. Ik zou het wel nog wat meer moeten beluisteren om een goed oordeel te kunnen vellen want het klinkt allemaal nogal redelijk gelijkaardig momenteel.

In elk geval is het voor mij nu al een mooi album die ik in de zomer geregeld zal opzetten, By Your Side, Girl Like You en All Around Us zijn voorlopig de uitschieters!

avatar van Coldplayer
Er is redelijk aantal artiesten die tot het straatje van Jack Johson behoren (en daar misschien onder lijden). Dit moet toch wel zijn buurman zijn. In tegenstelling tot sommige 'soortgenoten' mag Donavon mijn inziens blij zijn met degene tot wie hij gerekend word.

Ik sluit me hierbij aan bij Platedraaier.
platedraaier schreef:
De muziek is lekker, maar ik vind hem teveel een Jack Johnson wannabee.
Best leuk voor op de achtergrond. En zeker niet slecht.

avatar van Coldplayer
Coldplayer schreef:

Ik sluit me hierbij aan bij Platedraaier.

Hier moet ik op terugkomen na extra luisterbeurten (voornamelijk zijn andere platen) en een live optreden verder. Deze man heeft zeker zijn eigenstijl. De zomer komt er weer aan en Jack heeft er een sterke concurrent bij...

avatar van Ronald5150
"Move By Yourself" is een album om op te relaxen. Donavon Frankenreiter laat een sfeervol geluid horen dat vooral uitstraalt om je niet druk te maken. Vergelijkingen met Jack Johnson snap ik, maar Frankenreiter kiest voor meer variatie in de instrumenten. Dit zorgt voor een wat dynamischer geluid. Wel is het heel veilig en soms wat te zoet. De hitsingle en titelnummer "Move By Yourself" is heerlijk, maar niet het beste nummer. Dat is mijn inziens voorbehouden aan het ontzettend bluesy klinkende "Fool". Overigens speel Frankenreiter heel smaakvol gitaar. Kortom: lekker no-nonsense niets-aan-de-hand plaatje. Best lekker zo op z'n tijd.

avatar van heartofsoul
Het klinkt allemaal wel aardig (als je maar niet al te kritisch luistert), maar goede songs ontbreken grotendeels. Voorts klinkt de stem van Frankenreiter een beetje saai (in mijn oren althans), zodat ik dit album laatst heb verbannen naar zolder en afgewaardeerd met een halve ster.

avatar van habada
Swingend en soulvol