Henny Vrienten - Kongo (1997)

Score
Label: Fanfare

1. Mboka Ya Ba Nganga (4:25)
  2. Masisi (1:28)
  3. Brussels-Leopoldville (3:00)
  4. Mboka Ya Bosomi (3:45)
  5. Disenchantment (3:45)
  6. The Plantation (2:32)
  7. Dipenda (4:13)
  8. Kamembe-Masisi (3:28)
  9. Guy (2:56)
  10. Anita (1:48)
  11. Usumbura (2:37)
  12. Helene (4:36)
  13. Mboka Ya Bosomi [Reprise] (2:34)
  14. The Whip (3:11)
  15. Dawning (1:13)
neo
Simon Smith, ben wel erg benieuwd naar je mening bij deze van Vrienten. Gedeeltes die ik hoorde vond ik om van te rillen zo slecht.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Ja dit is wel de minste van de soundtracks van Vrienten die ik heb, alhoewel, misschien is Max minder. Ik kom erop terug en zal een wat uitgebreider reactie geven Neo. Waarom vond je die stukken die je hoorde zo slecht?

neo
De slechtste voor mij zijn nog steeds Pietje Bell (1 & 2) en De Prooi. Vind Vrienten een nogal wisselend componist, met meer gemiddelde en hele slechte composities als hele goede. Beyond the Rocks was prachtig evenals Left Luggage. Maar bij wat ik hoorde van Kongo kreeg een afkerend gevoel, zo'n gevoel van dat het meteen niet goed lijkt te zitten. En dat was 1 keer en zo'n eerste indruk belooft vaak al niet veel goeds. Vaak nogal ongetalenteerd. Neemt niet weg dat ik enkele redelijk scores in mijn collectie heb naast Luggage. Maar de rillingen bij Kongo deden denken aan oa. Verder dan de Maan. Ik citeer even van moviemeter:

''Eentje waarbij op een gegeven moment bijvoorbeeld wordt afgeweken van het geluid en instrumentatie die hij hanteert door de film heen. Tijdens een scene met ophangen van de slingers lijkt ineens alsof al het orchestrale was weggehaald waardoor een walgelijk leeg synth geluid overbleef.''