De slechtste voor mij zijn nog steeds Pietje Bell (1 & 2) en De Prooi. Vind Vrienten een nogal wisselend componist, met meer gemiddelde en hele slechte composities als hele goede. Beyond the Rocks was prachtig evenals Left Luggage. Maar bij wat ik hoorde van Kongo kreeg een afkerend gevoel, zo'n gevoel van dat het meteen niet goed lijkt te zitten. En dat was 1 keer en zo'n eerste indruk belooft vaak al niet veel goeds. Vaak nogal ongetalenteerd. Neemt niet weg dat ik enkele redelijk scores in mijn collectie heb naast Luggage. Maar de rillingen bij Kongo deden denken aan oa. Verder dan de Maan. Ik citeer even van moviemeter:
''Eentje waarbij op een gegeven moment bijvoorbeeld wordt afgeweken van het geluid en instrumentatie die hij hanteert door de film heen. Tijdens een scene met ophangen van de slingers lijkt ineens alsof al het orchestrale was weggehaald waardoor een walgelijk leeg synth geluid overbleef.''