Derek Sherinian - Blood of the Snake (2006)

Rock / Metal
Label: Inside Out

1. Czar of Steel (6:01)

met John Petrucci, Simon Phillips en Tony Franklin

2. Man with No Name (6:53)

met Zakk Wylde en Tony Franklin

3. Phantom Shuffle (4:21)

met Jimmy Johnson en Simon Phillips

4. Been Here Before (4:29)

met Brad Gillis, Simon Phillips en Tony Franklin

5. Blood of the Snake (6:09)

met Zakk Wylde, Yngwie Malmsteen en Tony Franklin

6. On the Moon (4:34)

met Brad Gillis en Tony Franklin

7. The Monsoon (6:06)

met Zakk Wylde en Yngwie Malmsteen

8. Prelude to Battle (2:56)

met Yngwie Malmsteen en Tony Franklin

9. Viking Massacre (4:58)

met Yngwie Malmsteen

10. In the Summertime (6:31)

met Billy Idol, Slash en Tony Franklin

avatar van rockosaurus
Uitstekend nieuw album van toetsenwizard Sherinian. Van progmetal naar fusion en terug.
Opnieuw doet vooral Zakk Wylde van zich spreken. In 'Man with no name' steekt hij zelfs zijn vroegere baas Ozzy Osbourne (vocaal) de loef af. Wat een wereldnummer is dit zeg, geheel in de sabbath-traditie.
Na 2 draaibeurten is mijn conclusie gemaakt: dit is zonder twijfel de beste cd van Derek.
9 op 10 !

avatar van vigil
als die vreselijke cover er niet op had gestaan wass deze cd nog beter geweest. Ik weet wel dat het een grapje was maar het nut zie ik er echt niet van........

avatar van vin13
Zelfs Yngwie speelt in dienst van de plaat en de gastbijdragen zijn allen geslaagd, het liedje op het eind is beetje flauw maar niet slecht.
Derek boeit met uiteenlopende stijlen en vooral de fusionkant doet me soms aan de meester Jeff Beck en compaan Jan Hammer denken.