Sinéad O'Connor - She Who Dwells in the Secret Place of the Most High Shall Abide Under the Shadow of the Almighty (2003)

Ierland
Label: Vanguard

1. Regina Caeli (1:08)
  2. O Filii et Filiae (3:19)
  3. My Love I Bring (4:00)
  4. Do Right Woman (3:59)
  5. Love Hurts (4:08)
  6. Ain't It a Shame (4:35)
  7. Chiquitita (3:55)
  8. Brigidine Diana (4:18)
  9. It's All Good (5:13)
  10. Love Is Ours [Demo] (4:49)
  11. A Hundred Thousand Angels (3:24)
  12. You Put Your Arms Around Me [Demo] (5:04)
  13. Emma's Song (4:27)
  14. No Matter How Hard I Try [Demo] (4:28)
  15. Dense Water, Deeper Down (3:38)
  16. This Is a Rebel Song (3:54)
  17. 1000 Mirrors (4:57)

met Asian Dub Foundation

18. Big Bunch of Junkie Lies (4:08)
  19. Song of Jerusalem (5:52)
  20. Molly Malone [Live] (4:01)
  21. Óro, Sé Do Bheatha 'Bhaile [Live] (3:11)
  22. The Singing Bird [Live] (4:30)
  23. My Lagan Love [Live] (5:17)
  24. I Am Stretched on Your Grave [Live] (4:48)
  25. Nothing Compares 2 U [Live] (5:45)
  26. John I Love You [Live] (5:35)
  27. The Moorlough Shore [Live] (5:45)
  28. You Made Me the Thief of Your Heart [Live] (4:43)
  29. Paddy's Lament [Live] (5:41)
  30. Thank You for Hearing Me [Live] (5:16)
  31. Fire on Babylon [Live] (7:37)
  32. The Last Day of Our Acquaintance [Live] (5:58)
avatar van Saldek
Kende Sinead vooral uit de beginperiode met 'The lion and the cobra' en (voor mij) tot slot 'Nothing compares...', welk ze mijns inziens perfect vertolkt. Het enige wat ik daarna van haar vernam was toen ze in't nieuws kwam omdat ze in Italie door duizenden 'fans' grondig werd weggefloten. Ze liep huilend van het podium. Het maakte best wel indruk op me, en liet het verder rusten.......Tot ik later zag dat ze muzikaal nog altijd actief is. Een lachende Sinead nog wel op de hoes. Niets meer te bekennen van haar venijne radicaliteit ! Weer werd ik nieuwsgierig: 'She who dwells in the secret place of the Allmighty' Sineadje gelovig geworden? Ik weet het niet. Kon m'n nieuwsgierigheid niet meer onderdrukken en kocht deze parel.
Wat een prachtig album is dit zeg, en wat een schatje. O.k., het is een verzamelaar, maar 't smaakt zeker naar meer.

avatar van Saldek
Heb de cd nog maar net, maar moet toch echt kwijt dat dit album me grandioos weet te raken. Alleen die reggaedingetjes vind ik minder. Verder grote klasse

avatar van LucM
Een interessante dubbelaar van Sinead O'Connor. Aanvankelijk zou het haar afscheid zijn, maar tenslotte is ze toch doorgegaan.
CD 1 bevat verrassende covers die op eigen wijze worden geïnterpreteerd, CD 2 bevat live-opnames van haar hits en minder bekend werk.

avatar van spinout
Dit is natuurlijk niet echt een verzamelaar, al staat die hier bij MM wel zo vermeld. Als je een misbaksel als Abba's Chiquitita zo mooi weet te brengen, ben je best wel een grote. De bijbehorende clip is simpel, maar geweldig. Een prachtige dubbelaar deze, al had ik van prinses Diana geen heilige gemaakt, zoals Sinead hier doet in Brigidine Diana.

avatar van LucM
Neen, dit is geen verzamelaar maar een CD met sterke covers (waaronder het schitterende Chiquitita) en een live-CD. Het laatste album dat ik van haar kocht (en dat is al 20 jaar geleden) temeer omdat ze ging stoppen.
Niettemin is ze toch doorgegaan maar de albums die ik nadien beluisterde (Theology en I'm Not Bossy, I'm the Boss) vind ik matig.