Jurassic 5 - Feedback (2006)

Label: Polydor

1. Back 4 You (3:16)
  2. Radio (3:51)
  3. Brown Girl (Suga Plum) (3:44)

met Brick & Lace

4. Gotta Understand (3:47)
  5. In the House (4:54)
  6. Baby Please (3:26)
  7. Work It Out (3:51)

met Dave Matthews Band

8. Where We At (3:00)

met Mos Def

9. Get It Together (3:33)
  10. Future Sound (3:12)
  11. J Resume (Skit) (0:38)
  12. Red Hot (3:43)
  13. Turn It Out (3:18)
  14. End Up Like This (3:57)
  15. Canto de Ossanha (4:19)
  16. A Day at the Races [Live at Brixton Academy] *
avatar van MJ_DA_MAN
Vergo schreef:

Wat is er dan wel mis met Brown Girl?

Niet zo moeilijk: Scott Stortch.

Pauper
Conway Twitty schreef:
2.5=5=onvoldoende

Fijn dat je het even uitlegt

Feedback is mij erg tegengevallen, veel minder jazzy of funky beats dan voorheen. Qua lyrics valt het ook tegen. Het album is zonder superproducer Cut Chemist, wat echt een gemis blijkt te zijn. Luister 'The Audience Is Listening', maar van Cut Chemist en je hoort wat je mist.
Red Hot vind ik wel een toffe track, Radio is ook wel oké (maar best wel ff wennen)
Toch: 3,5/5.

avatar van J.M.
Work It Out:::
Vind ik echt een geweldig nummer, door dat nummer ben ik J5 gaan luisteren. Die clip is ook erg geinig.
Dit album luistert wel redelijk weg. Krijgt nog net een 3,5* met natuurlijk als uitsgieter Work It Out.

avatar van Reijersen
Reijersen schreef:
Beluisterd, Beoordeeld en Beargumenteert.

Jurassic 5 is terug, maar niet voor de volle 100%, want Cut Cheminist is niet meegekomen. En dat merken we in de producties. De beats zijn allemaal best aardig, maar lang niet zo sterk als de Cut Cheminist producties op de vorige albums.
Jurassic 5 blijft vasthouden aan de funky hiphop van weleer die ze maken en die zeker weer op dit album aanwezig is. Ik ben in ieder geval een stuk positiever als de vele reacties hier. Het album doet mij zeker wel swingen. Vind 'Brown Girl' eigenlijk ook best leuk.
4 sterren.

Moet deze positieve reactie toch al iets temperen. De producties klinken wat goedkoop, de raps zijn daarnaast altijd ijzersterk. Ik doe er een halfje vanaf.

Gekkenhuis
Toch aardig wat slechter dan de voorgaande albums. De keuze om met wat andere producers te werken pakt slecht uit. De beste nummers komen nog steeds van de hand van Nu-Mark, en hij valt me hier zelfs ook nog tegen.

Twee echte uitschieters heeft de plaat wel, namelijk Back 4 You en Work It Out. Helaas staan hier wel een stuk of 4 misbaksels tegenover die J5 onwaardig zijn. Opvallend is ook dat 2na hier minder goed komt dan op ander J5 werk.

Krappe 3*

avatar van Steez
Nou ik vind dit weer een beste J5 plaat hoor.
Niet dezelfde stijl als hun voorgaande albums, maar klinkt verdomd funky en goed!
Wat kan mij het schelen dat Storch Brown Girl geproduceerd heeft, het klinkt imho gewoon lekker. Deze boys hebben gewoon een relaxte flow die over praktisch elke beat goed klinkt.

Ik ga voor 4 sterren, kunnen er zelfs 4.5 worden.

avatar van PJC
PJC
Radio is echt een vreselijk irritant kutnummer, het lijkt wel een dirty south productie. vereder niets dan lof voor J5 maar hoe ze het in godsnaam in hun hoofd gekregen hebben zo'n draak op hun album te zetten is me toch een raadsel. Brown Girl is soms leuk, maar valt meestal toch tegen. Verder wel een puike cd met een paar toppers: Back 4 You, Work It Out, Where We At, Get It Togheter, Future Sound en Red Hot.

avatar van Shelter
back 4 you past goed op concrete schoolyard, wel lekker nummer. Rustig, voor J5 principes redelijk kale productie.

Radio heeft een beat die tussen dirty south en een oldschool breakbeat inzit naar mijn mening. Ik vind het wel een lekker nummertje, neigt toch meer naar die breakdance shit.

Brown girl vind ik niet cool, het had zo maar gwen stefani kunnen zijn...en das geen compliment.

Gotta understand is super vet, gewoon typisch j5 zoals gewend.
Vette sample, goede afwisseling van de rappers, beat is chill.

In the house is oldschool all the way. J5 een beetje in de ep style.
Niet mijn favoriete nummer maar zeker niet slecht.
baby please, past ook goed op de EP, beetje in die style.

where we at heeft echt een dope sample die lekker relaxed is en daardoor mooi past bij de wat drukkere/snellere beat.

Redhot vind ik ook nice.end up like this heeft op zich wel leuke tekst.
Laatste track zoals vaak bij J5 gewoon nice turntablism.... al met al 3,7...aangezien dat niet kan wordt het 3,5

Back 4 You vind ik echt geniaal en Work it out en nog wat nummertjes zijn gewoon sterk.

avatar van Timmie
Wederom een dope album van J5 wat onderhand mijn favoriete rap groep is Get is together is super dope oolk back 4 you is leuk work it out ook. ze zijn bijna allemaal leuk behalve browngirl die sla ik over .

avatar van discipline
Baby Please Die beat is echt heerlijk