Elvis Costello - The Very Best Of (2001)

Label: Rhino

1. (What's So Funny 'Bout) Peace, Love & Understanding (3:32)
  2. Oliver's Army (2:58)
  3. Watching the Detectives (3:44)
  4. Alison (3:21)
  5. (I Don't Want to Go to) Chelsea (3:07)
  6. Accidents Will Happen (3:01)
  7. Pump It Up (3:14)
  8. I Can't Stand Up for Falling Down (2:06)
  9. Radio Radio (3:06)
  10. Clubland (3:43)
  11. Good Year for the Roses (3:05)
  12. Man Out of Time (5:26)
  13. I Wanna Be Loved (4:46)
  14. Everyday I Write the Book (3:52)
  15. Brilliant Mistake (3:42)
  16. The Other Side of Summer (3:53)
  17. Tokyo Storm Waiting (6:23)
  18. Sulky Girl (5:05)
  19. So Like Candy (4:35)
  20. Veronica (3:07)
  21. She (3:07)
  22. Big Tears (3:10)
  23. Beyond Belief (2:33)
  24. Lipstick Vogue (3:31)
  25. Green Shirt (2:44)
  26. Pills and Soap (3:44)
  27. Tramp the Dirt Down (5:42)
  28. Shipbuilding (4:52)
  29. High Fidelity (2:28)
  30. New Lace Sleeves (3:47)
  31. (The Angels Wanna Wear My) Red Shoes (2:47)
  32. Talking in the Dark (1:57)
  33. New Amsterdam (2:13)
  34. I Hope You're Happy Now (3:08)
  35. Riot Act (3:35)
  36. My Funny Valentine (1:30)
  37. Indoor Fireworks (4:09)
  38. Almost Blue (2:50)
  39. I Want You (6:43)
  40. God Give Me Strength (6:11)
  41. That Day Is Done (5:11)
  42. I Want to Vanish (3:15)
heb deze onlangs besteld. wat een artiest is deze man toch en wat een fantastisch oevre staat er op deze cd!

avatar van PUbu
Mooi he, veelzijdig is die man toch. In de jaren zeventig was hij hot in de new wave scene maar later toch ook hele mooie dingen gemaakt.
En hij begon zo bescheiden met; my aim is true

Super

EVANSHEWSON
PUbu schreef:
En hij begon zo bescheiden met; my aim is true

Super

Ik heb een karrevracht cd's van deze klassebak. Inclusief deze, ik vind deze een prima introductieplaat voor wie zijn oeuvre niet zo kent, je hebt meteen ontzettend goed materiaal van hem in huis.

maar je mag behalve dit album gerust wat meer regulier werk van de man in huis halen, natuurlijk.

***** dat spreekt!

avatar van rkdev
Voor mij inderdaad een erg goede introductieplaat voor het euvre van Elvis Costello.
CD1 (t/m 21) is subliem, alleen nummers 12 t/m 14 doen me niet zoveel.
CD2 is als geheel iets minder, maar nummers als Tramp the Dirt Down, High Fidelity, New Amsterdam en I Want You maken weer veel goed.

avatar van bertus99
Man out of Time vind ik toch een heel mooi nummer hoor Rkdev. Bij mij zakt de interesse een beetje bij Veronica, en ook God give me strength doet me niet veel met die zoetige violen.
Over het geheel genomen is dit echter een fantastisch overzicht van Costello tot eind jaren '90. Maar het mag niet uitsluiten wat hij in de jaren 00 nog voor prachtige platen heeft gemaakt, onlangs nog zijn meest recente cd, National Ransom, mag er helemaal zijn.

avatar van rkdev
bertus99 schreef:
Voor mij zijn Veronica en So Like Candy twee uitschieters. Wat niet vreemd is omdat ze mede geschreven zijn door mijn meest favoriete songwriter ooit, ene Paul McCartney

avatar van coldwarkids
Oliver's Army en Watching The Detectives zijn zó lekker in deze zeer warme dagen.

avatar van Queebus
geplaatst:
Perfect overzicht van deze super getalenteerde songwriter. Ik heb de mazzel gehad de dubbel cd voor een prikje te scoren. Bijna onmogelijk om favoriete nummers aan te wijzen, er zijn er zoveel op deze verzamelaar al blijven Watching The Detectives en Chelsea topfavoriet. Drum intro van de laatste is nog altijd onovertroffen.