Wolfgang Voigt - Rückverzauberung Live in London (2015)

Duitsland
Electronic
Label: Astral

1. I (12:57)
  2. II (14:31)
  3. III (14:42)
  4. IV (16:48)
avatar van John Doe
Wolfgang Voigt weer op de diepe toer. Samen met Rückverzauberung nummer 10 de moeite waard voor liefhebbers van de mooie Gas serie, al sluit vooral laatstgenoemde daar echt bij aan. Mooie meditatieve opbouw in dit concert waarbij je de grote kerkakoestiek goed kunt terughoren. Diepe drones hier, ook liefhebbers van Thomas Köner zullen tevreden zijn. Wolfgang sampled oa van klassieke symfonieën bij zijn Rückverzauberung project en laat kickdrums (vooralsnog) achterwege.

Poa
Dit is de beste Rückverzauberung, maar het is inderdaad ook de moeite waard om de andere delen op te zoeken. Nummer 9 is voorlopig mijn favoriet daarvan.