Steve Marriott - Marriott (1976)

Label: Lemon

1. Eastside Struttin' (4:46)
  2. Lookin' for a Love (3:45)
  3. Help Me Make It Trough the Day (5:52)
  4. Midnight Rollin' (3:30)
  5. Wham Bam Thank You Mam (3:54)
  6. Star in My Life (3:31)
  7. Are You Lonely for Me Baby? (3:52)
  8. You Don't Know Me (4:55)
  9. Late Night Lady (3:02)
  10. Early Evening Light (3:46)
tondeman
Zompige blues-rock afgewisseled met funky rythem & blues, een beetje in het verlengde van Humble Pie maar minder bombastisch. Klinkt hier en daar een beetje gedateerd (lees: erg jaren '70) en de productie is niet alles, maar voor de liefhebber is dit, denk ik, een zeer bevredigend album.

avatar van Tromop
Voor mij blijft hij gewoon DE man van Humble Pie.
Ongewoon lekker nummer vind ik het trage "Help Me Make It Through The Night".
Jammer dat hij ons verlaten heeft......

Ozric Spacefolk
Eigenlijk klinkt deze plaat eender als Humble Pie... Lekkere rauw R&B/Blues/Soul. Ook is er genoeg ruimte voor lekkere gitaarsolo's.

Marriott laat een amerikaanse en een britse kant van hem horen op deze plaat (zie ook de hoes).
Op kant 2 doet ook Greg Ridley mee...

avatar van Larzz
Lekkere plaat. Heb na de
Cd ook de LP versie aangeschaft. Draai hem nu. Hm. Vreemd. Kant 1 begint met 1e nummer kant 2. Staat toch echt side 1 en de Engelse vlag. Dan maar kant 2 opgezet. Hey. 1e nummer kant 1. De Britse side. Kennelijk zijn de labels verwisseld. Vreemd. Niks van terug te lezen op Discogs waar ze alles zo graag bijhouden wat betreft misprints. Zal es een mailtje toe sturen.