My Morning Jacket - Okonokos (2006)

Alternatieve titel: Double Live Album

Label: ATO

1. Wordless Chorus (4:16)
  2. It Beats 4 U (4:29)
  3. Gideon (3:50)
  4. One Big Holiday (5:58)
  5. I Will Sing You Songs (8:41)
  6. Lowdown (4:16)
  7. The Way That He Sings (5:10)
  8. What a Wonderful Man (3:02)
  9. Off the Record (6:57)
  10. Golden (4:53)
  11. Lay Low (6:20)
  12. Dondante (11:21)
  13. Run Thru (9:38)
  14. At Dawn (3:03)
  15. Xmas Curtain (5:05)
  16. O Is the One That Is Real (3:39)
  17. I Think I'm Going to Hell (5:19)
  18. Steam Engine (11:09)
  19. Dancefloors (5:18)
  20. Anytime (4:05)
  21. Mahgeetah (6:35)
avatar van 41235
Ik ga een halfje omhoog, naar 4,5. Man man, wat een emotie, wat een passie, wat een songs!

DonDijk
Doe dan doe dan doe dan

avatar van midnight boom
Wat een briljante cd!

avatar van Insignificance
Mocht er iemand nog twijfelen (wat echt nergens voor nodig is) dan zou je eens kunnen kijken op dit Youtube-kanaal. Alle (?) tracks van de DVD zijn hier te checken en geven wel een aardig beeld van wat je te wachten staat als je deze CD/DVD in de speler duwt. Iets met emotie, passie en klasse. En wat een stem, hè..

avatar van Deren Bliksem
Nou, ik haal er een sterretje af. het blijft een wonderschoon live-album maar soms zijn de gitaar-explosies wat too much. En de stem is inderdaad erg mooi, maar om daar 2 uur naar te luisteren.. het gaat vervelen.

De wat kleinere liedjes als Golden zijn daarentegen echt briljant. Maar mijn favoriet van MMJ blijft toch absoluut de EP Acoustic Citsuoca uit 2004. Alleen maar kale liedjes, die stuk voor stuk betoverend klinken.

5* ---> 4*

avatar van chevy93
Wauw, Dondante. Dit zijn de magische momenten dat je je realiseert waarom je muziekliefhebber bent.

avatar van Forza
My Morning Jacket heeft hiervoor enkele redelijke studio albums afgeleverd, maar op dit live album komt hun muziek pas volledig uit de verf. Het geluid klinkt veel voller, met grote overgave gezongen en met uitmuntend gitaarspel. Een klassieker.