John Barry - On Her Majesty's Secret Service (1969)

Score
Label: United Artists

1. We Have All the Time in the World (3:15)

met Louis Armstrong

2. This Never Happened to the Other Fella (5:06)
  3. Try (3:26)
  4. Ski Chase (3:29)
  5. Do You Know How Christmas Trees Are Grown? (3:21)

met Nina

6. Main Theme: On Her Majesty's Secret Service (2:35)
  7. Journey to Blofeld's Hideaway (4:53)
  8. Whe Have All the Time in the World (2:59)
  9. Over and Out (3:11)
  10. Battle at Piz Gloria (4:04)
  11. We Have All the Time in the World - James Bond Theme (4:34)
  12. Journey to Draco's Hideaway * (3:47)
  13. Bond and Draco * (4:34)
  14. Gumbold's Safe * (4:29)
  15. Bond Settles In * (2:16)
  16. Bond Meets the Girls * (3:27)
  17. Dusk at Piz Gloria * (2:22)
  18. Sir Hillary's Night Out (Who Will Buy My Yesterdays?) * (4:46)
  19. Blofeld's Plot * (5:19)
  20. Escape from Piz Gloria * (4:53)
  21. Bobsled Chase * (2:03)
avatar van davidov
Dit is de re-release uit 2003, tracks met een * staan alleen op deze soundtrack. Tracks zonder een * kunnen verschillen van de originele release.

avatar van JoeHallenbeck
Is dit de enige Bond-film met een instrumentale main theme?

avatar van davidov
uhm ja en nee, beetje een lastige vraag

Main Theme: On Her Majesty's Secret Service is een achtervolgings tune die overal tijdens de film gebruikt is....maar hij is speciaal voor deze film gemaakt (en my god wat is die tune goed en lekker zeg ) dus dat schept een mooie sfeer bij deze film.

Het is wel 1 van de enige films die op zo'n manier een main theme erop zet....zo heeft From Russia With Love (rest van de 007 albums zal ik vandaag erop zetten) een track die heet 007....dit was voor deze film zeg maar de main theme alleen heet het niet zo. "007" is trouwens later nog vaker gebruikt voor de gein verwerkt hier en daar....laatste keer was volgens mij helemaal in a view to kill heel kort.

Verder worden in veel andere films de title song vaak gebruikt als main theme om dat te verwerken in achtervolgings en rustige scenes (the man with the golden gun).

Dus enige main theme? nee....enige instrumentale? ja....maar er zijn ook andere tracks die eigenlijk hetzelfde idee hebben maar niet main theme heten , tja dat krijg je...na 40 jaar aan soundtracks en remakes krijg je wel eens last van onhandige inconsitent heden hehe

avatar van davidov
ok even een korte toelichting waarom ik opeens mn stem van 3,5 naar een 4,5 heb verschoven.

Ik luister nu even voor de gein naar aanleiding van de vraag hierboven nog eens de hele soundtrack en ik moet bekennen dat ik hem onderschat heb. Ik dacht eerst dat het een beetje een kleffe soundtrack was met een overdosis aan Armstrong en dan ook nog dat kerst nummer...bleugh....maarrrr dat valt toch ff mee zeg, This never happened.. is een vrij aparte actie nummer voor een 007 scene maar goed gelukt, zwiept de spanning op en zo zijn er nog meer tracks. Ski chase...de naam spreekt voor zich dat dit geen romantisch zwijmel liedje zal worden, dit is dus een goed voorbeeld van wat ik hierboven vertelde....dat de main theme massaal hierin verwerkt is met een kleine aanpassing hier en daar om het wat dramatischer te maken op een hoogte punt, lekker hehe.

Verder zijn er gewoon te veel tracks om ze allemaal op te bespreken, over and out heeft een beetje een electronische touch ivm het radio gesprek in de film, origineel, spannend en klinkt weer goed....Ik zie nu dus in dat ook dit album eigenlijk tjokvol geslaagde nummers staat die op elkaar aansluiten zonder eentonig te worden, enige nadeel is dat beetje kleffe gedoe ertussen door. 4.5*

avatar van JoeHallenbeck
Bedankt voor de uitleg. En dat onderschatten geldt denk ik voor zowel de film als de soundtrack . Beide behoren in mijn ogen tot de beste Bonds

neo
In You Only Live Twice was in principe voor het eerst de viool zo overheersend (wat uiteraard later ''standaar'' zou worden). ''Bobsled'' is zo'n track waar moed voor nodig was, een herhalend stukje met synthesizers, wat mij eerst totaal niks deed. Tevens is dit de score die met een emotionele gebruik van de violen, de meest treurige is. 4.5 sterren

avatar van davidov
de film heb ik nooit slecht gevonden, alleen dat hele gedoe met de bruiloft etc daar reageerde ik altijd op met een "heh moet dat nou?"...ik weet dat het ook zo in de boeken is, heb ze zelf ook. En ja het geeft wat meer diepte aan 007, maar het is nooit leuk geweest om het te lezen en te zien.

Treurige soundtrack soms idd ja, maar erg genieten kan ik daar niet van, louis armstrong is misschien niet mijn stijl dat kan ook

Ongelooflijk goede Bondscore (voor zover ik er wat van ken). Het hoofdthema We Have all the Time in the World, overigens heel mooi gezongen door Louis Armstrong, in de filmsong met dezelfde titel, blijft een van m'n favoriete Bondthemes (ik ken de meeste van de James Bond Compilation). Het andere theme, voor de actiescenes, is al even bekend als het James Bond Theme zelf. De manier waarop Barry het laat samenvloeiien, integreren en speelt met het thema, is geniaal.

neo
En nu maar verder met de andere Barry's, Arnold's en andere. Onvoorstelbaar eigenlijk dat je ze allemaal nog moet ontdekken

neo schreef:

Maja zeg. Ik doe m'n best. Telt een 4CD verzamelbox met alle scores van Bond een klein beetje mee?

neo
Verzamelbox... Met enkele selectieve keuzes van alle scores.... Nee helaas niet

avatar van davidov
Het is een begin zo ben ik ook ooit begonnen

neo
Toen was het dus nog niet zover dat je je achter naam naar Bond wilde veranderen?

avatar van davidov
lol nou dat ben ik nogsteeds niet van plan, besides dan trek ik alleen maar aandacht en dat wil ik niet als geheim agent

avatar van Thunderball
OHMSS vind ik de allerbeste Bondsoundtrack van Barry.
Van het begin tot het einde een meesterlijke plaat! (tenminste wanneer je even voor het gemak niet dat bezopen Kerstliedje meerekend natuurlijk!)

Vooral het maintheme wat in de rest vd film als actietheme wordt gebruikt is echt fantastisch en onnavolgbaar. Hier mee bewijst Barry natuurlijk ook dat hij eigenlijk geen Norman nodig had om met een briljant Bondtheme te komen (terwijl Norman zonder Barry het nooit zo had kunnen maken.).

Overigens is het iemand al opgevallen dat Barry voor iedere Bondacteur een ander arrangement, gebruikmakend van specifieke andere instrumenten, maakte van het James Bondtheme?

Met Connery was het uiteraard met gitaar.
Bij Moore was het met blaasinstrumenten.
En bij Lazenby is het met synthesizer (wat toen heel modern en revolutionair was!).

5 sterren!

Prachtige muziek van de beste film ooit
*****!

avatar van JohnWilliams
Best film ooit?
Dat vind ik niet, wel 1 van de beste qua Bond-films. Al hoewel ik "The World is not Enough" ook wel goed vond en Casino Royale.

avatar van stereo
sakie007 schreef:
Prachtige muziek van de beste film ooit
*****!

Beste film ooit; nee
Beste bond ooit; zeker

Maar wat een prachtige score...

Ik heb heb hem vandaag nog eens beluisterd... Wat een geluid...

We Have All The Time In The World, een van de beste nummers ever made . Gewoon voor dat ene liedje zou ik de plaat al een 5* geven...
Ik heb hem waarschijnlijk 10x na elkaar gespeeld en nog ben ik het niet beu, fantastisch gewoonweg, die stem van Louis Armstrong...

Dan een beetje later; de ongelofelijk zachte stem van "Nina" op Do You Know How Christmas Trees Are Grown? prachtig!

Maar pas op de rest mag er ook wezen hoor oa. The Main Theme...:D

Een plezier om zo nu en dan eens te draaien

avatar van Soundtracks
Voor mij 't beste album/soundtrack inclusief film.
Soundtrack later gekocht, maar 't is wel een originele lp van 1969 uit Verenigd Koninkrijk. Helaas heeft de tweede kant van de lp (vooral bij de title track en "Journey To Blofeld's Hideaway") last van stoffige sound. In 2006 die Remastered cd besteld met mooie toevoegingen van bonustracks. Het zou zonde zijn geweest als ze die niet hadden uitgebracht.

John Barry geeft hier een nieuwe sound, en dat is voor iedereen duidelijk met de title track. Killer tune gewoon te gek. En buiten al die spannende composities hebben we ook nog de rustige/romantische composities. Ik vind 't om van te smullen. Dan heb je ook nog de kersttrack van Nina. Op een Duitse versie werd dit gemaakt door Katja Ebstein. Over 't algemeen weet ik niet veel over haar (zowel als Nina). Misschien was die Duitse versie beter gepast in de film
omdat het verhaal zich in Zwitserland afspeelt. Maar dit doet niks af van de film.
Ik vind het nog steeds de beste ook van Barry. Met elke sound zie je de film goed voor je. Bijvoorbeeld die helikopter die over de alpen vliegt bij "Journey To Blofeld's Hideaway". en ook dat Bond wordt achter nagezeten door Blofeld en z'n bemanning in "Ski Chase en Escape From Piz Gloria".

Nee er staan geen mindere nummers op. De plaat is "super" en heeft heerlijke, spannende tot romantische, rustige en droevige composities. Het paste dan ook goed in de film. Is voor mij sowieso een van de hoogtepunten van de film. Het was trouwens niet mijn eerste soundtrack van een Bond film. Voor zover ik weet was dit Diamonds are Forever. Die vond ik al geweldig, alleen deze is nog vele malen beter. Dit was dan ook de reden dat ik verder wou met 't aanschaffen van sowieso de Bond/Barry scores. Nog steeds erg jammer dat Barry in Januari van 2011 overleed. Een ware zonde, wat mij betreft is hij een meesterlijke componist.
5,0 sterren voor dit meester album.

avatar van John Barry
On her On Her Majesty's Secret Service is een meesterlijke soundtrack van John Barry.
Ik vind deze soundtrack samen met You only live Twice de beste Bond Soundtrack . John Barry heeft voor On Her Majesty's Secret Service een van zijn beste thema,s in zijn carrière geschreven. Het On Her Majesty's Secret Service theme is een briljant thema. Ik vind het zelfs beter dan het James Bond theme.

De beste actie track van dit album is Battle at Piz Gloria. Het On Her Majesty's Secret Service komt een paar in deze track om de hoek kijken . Deze track is in de film voor een deel vervangen door het James Bond Theme maar van mij mochten wel de hele track in de film gebruikt worden.

Het lied: ,We Have All the Time in the World, is een prachtig rustig gevend jazz nummer het nummer word mooi gezongen door Louis Armstrong. John Barry laat dit nummer erg mooi instrumentaal terug komen in de score. Vooral in track 11 komt dit nummer mooi instrumentaal terug. Wat ik ook erg leuk aan deze track vind is dat je na dat je ongeveer 3 minuten dit rustige nummer hebt gehoord je plotseling keihard het James Bond theme hoort. Dat is wel even een schrik moment.

Ook de bonus tracks zijn zeker de moeite waard. Van de bonus tracks vind ik Blofeld’s Plot het beste. Dit is een erg mysterieus en spannend nummer.

Al met al is On her On Her Majesty's Secret Service een fantastische soundtrack van John Barry. De enigste track op dit album dat me niet zo aanstaat is track 5. Do You Know How Christmas Trees Are Grown? Vind ik niet een echt mooi kerst nummer. Als ik deze soundtrack beluister sla ik dat nummer meestal over. Maar verder rest is dit een uitstekende soundtrack

5 sterren.

avatar van Simon Smith
Simon Smith (crew)
Tja, dat kerstliedje. Zou fijn geweest zijn als die achteraan was gezet. Vrij vreselijk!
Toch staat t op de 4e plek van favoriete tracks van dit album

GothamCity
De beste Bond muziek die er gemaakt is, hier gaan ze niet meer aan tippen denk ik.