Lowlife - Eternity Road (2006)

Alternatieve titel: Reflections of Lowlife 85-95

Label: LTM

1. Sometime, Something (4:03)
  2. Again and Again (4:02)
  3. Coward's Way (3:52)
  4. Permanent Sleep (3:58)
  5. The Betting & Gaming Act 1964 (3:34)
  6. Hollow Gut (3:55)
  7. Ragged Rise to Tumbledown (3:43)
  8. From Side to Side (4:12)
  9. Eternity Road [7" Version] (3:44)
  10. Swing (3:41)
  11. Ramafied [Underground Version] (4:11)
  12. Where I Lay, I'll Lie (3:51)
  13. I Don't Talk to Me (3:04)
  14. I the Cheated (3:23)
  15. My Mother's Fatherly Father (4:02)
  16. Suddenly Violently Random (3:58)
  17. Give Up Giving Up (4:09)
  18. Truth in Needles (4:24)
  19. Swell (4:42)
avatar van freddze
Dat 'Mother Tongue' (van de LP Permanent Sleep) zowel op deze verzamelaar als op de andere, From a Scream to a Whisper ontbreekt is me eerlijk gezegd een raadsel, zó'n zalig nummer!!!

Verder ontbreken op deze verzamelaar m.i. ook 'Wild Swan' en 'As it Happens', ook allebei nummers van op 'Permanent Sleep' (jullie hadden inmiddels al door dat ik een enorme fan van die plaat ben zeker ), maar deze twee nummers staan dan wel weer op de eerder genoemde verzamelaar.

Toch kunnen we zeggen dat deze wel de beste van de twee Lowlife verzamelaars is. Niet alleen zijn er hier méér nummers, maar dan ook nog eens al de goéie nummers op. Ik kom uit op een totaalscore van 87/19 -> 4,58/5 - afgerond naar beneden een 4,5* omdat ik ook nooit 5* geef aan verzamelaars of live albums (een of twee uitzonderingen niet te na gesproken..)

Het wordt dus makkelijker om op te noemen welke tracks ik niet met 5* bedeel dan omgekeerd:
- tracks 2, 4, 7, 9, 17 en 19 krijgen van mij 4*
- track 10 krijgt van mij 3*
- al de rest (12 overblijvende tracks) dus 5*

Mensen die deze band willen checken kunnen het beste met dit beginnen en wie dit maar niets vind, kan gerust al de andere platen naast zich neerleggen, maar voor mij is het dus -> 4,5*

avatar van Premonition
Deze verzamelaar legt wel pijnlijk bloot dat de songs van Lowlife gaandeweg hun carriere wel erg te lijden hadden van bloedarmoede.
Koop Permanent Sleep en misschien nog de opvolger en de voorganger en je hoeft deze niet te beluisteren

avatar van freddze
Wat betreft Godhead (enigzins) en Gush kan ik je volgen, maar San Antorium is wel degelijk een onderschat pareltje... verslavende plaat gewoon! De laatste vijf nummers op deze verzamelaar komen van die plaat en dan staan Inside In, Big Fat Funky Whale en Bath er nog geeneens op.

Ik heb deze cd 15 jaar geleden gekocht op aanraden van een collega maar ik kwam er niet in, veel te intens voor me en de stem deed me haasten om de cd zo snel mogelijk uit de lader te krijgen.
Een half jaar geleden kwam ik hem nog eens tegen en ik dacht damn wat zit dat hier nog te doen, mag echt wel weg. Toch nog eens opzetten (je weet maar nooit) tijdens de afwas. In het begin dacht ik pff veel te zwaar, niks voor mij. En toen wurmde er zich 1 liedje in mijn hoofd: from side to side. Mmm nog een keer proberen en ja er kwamen andere nummers piepen: permanent sleep, sometime something, coward's way hollow gut, swing... Ik was verkocht (de laatste 8 nummers deden me wel zeer weinig (precies een andere groep). Voila nu op zoek naar vinyl en cds van deze groep en dat was blijkbaar niet evident. Uiteindelijk bijna alles Mint kunnen kopen via Will Heggie zelf (die had blijkbaar nog overstock op zolder). Mijn favoriete Lowlife periode is met Stuart Everest op gitaar en Keith Mitchell als producer maar zoals bij de sound hebben ze voor mij geen slecht album. Op een bepaald moment kon ik naar niks anders luisteren dan Lowlife en als ze niet opstonden speelden de liedjes gewoon verder in mijn hoofd. Bij mijn vrouw juist hetzelfde; die was dagenlang from side to side of permanent sleep aan het neurien. Momenteel mag er terug andere muziek spelen maar Lowlife heeft pop geruineerd voor me; geen U2, Simple Minds, Talk Talk... meer (ondertussen allemaal geditcht). Deze groep staat voor eeuwig op een schavot!!!