Small Faces - There Are but Four Small Faces [US] (1967)

Label: Immediate

1. Itchycoo Park (2:50)
  2. Talk to You (2:08)
  3. Up the Wooden Hills to Bedfordshire (2:04)
  4. My Way of Giving (1:58)
  5. I'm Only Dreaming (2:25)
  6. I Feel Much Better (3:57)
  7. Tin Soldier (3:23)
  8. Get Yourself Together (2:15)
  9. Show Me the Way (2:08)
  10. Here Comes the Nice (3:03)
  11. Green Circles (2:51)
  12. (Tell Me) Have You Ever Seen Me (2:14)
JonnieBrasco
Dit is van 13 jaar voordat ik geboren ben, maar ik bedank mijn vader maar even voor het feit dat ik met 60's muziek ben opgegroeid. Anders had ik dit nooit gekend. Dit is (zoals ik het zie) het betere 60's rock-werk ...

avatar van Jord
Mmm, ik ken dit album niet maar Itchycoo Park en Tin Soldier zijn wel twee briljante nummers. The Small Faces spreken ook mij zeer aan.

tondeman
inderdaad het betere rock-werk. en wat een stem had die steve marriot!

tondeman
Hoe ''I Feel Much Better" naar het einde toe eventjes in de hoogste versnelling wordt gezet Hoe goed zouden ze zijn geworden als ze bij elkaar waren gebleven?

Pieter Paal
Dit is de Amerikaanse uitgave van hun eerste Immediate-album 'Small Faces' uit 1967. De tracklist van de Engelse is heel anders. Een tijdje terug is deze nog als heruitgave verschenen.
Op 'From the beginning' dat in datzelfde jaar bij Decca uitgebracht werd zijn iets andere versies van 'My way of giving' en '(Tell me) Have you ever seen me' te vinden. Rod Stewart coverde later op uitstekende wijze 'My way of giving'.
Hits zijn hier ook aanwezig 'Itchycoo Park', 'Tin Soldier' en 'Here Comes the Nice'. The Nice zat toen ook op het Immediate-label en labelmaten Amen Corner hadden eind jaren 60 ook een single met 'Nice' erin '(If paradise is) Half as Nice'.
Small Faces hebben ook nog de song 'Call It Something Nice'.
Todd Rundgren coverde later ook 'Tin Soldier'.

avatar van nlkink
Heb deze nog op vinyl gehad. Was zelfs een tijdje mijn duurste aanschaf. Voor Hfl. 40,-- gekocht bij Headline in Groningen. Thuis aangekomen viel de plaat wat tegen. Het was een soort fake stereo waarbij een kant heel dun en zacht klonk en de andere op normale sterkte binnenkwam. Spelen met de balansknop hielp niet echt. Heb 'm nog geprobeerd op muziekcassette te zetten met het zachte kanaal harder maar dat leverde extra veel ruis op. Mijn herinneringen aan dit album zijn dus niet echt positief, terwijl er niks valt af te dwingen over de kwaliteut van de liedjes. Tegenwoordig is ie te koop als Deluxe Edition en naar verluid spat ie uit de speakers. Vanuir mijn eigen CD collectie zou ik 'm moeiteloos zelf kunnen samenstellen. Mijn vinyl exemplaar heb ik bij een verzamelaar ondergebracht die geen bezwaar had tegen het fake stereogeluid. Sommige fans willen gewoon alles hebben.

avatar van jorro
Het hele album wordt m.i. gedragen door de twee hits Itchycoo Park en Tin Soldier. En eigenlijk vind ik Itchycoo Park helemaal niet zo'n sterk nummer en valt de rest van het album me ook zwaar tegen op Green Circles en afsluiter (Tell Me) Have You Ever Seen Me na. Jammer want ik had hoge verwachtingen.
Nr. 43 in de 100 Greatest Albums of 1967 en 53 in Best Ever Albums 1967 krijgt van mij 3*