Silversun Pickups - Carnavas (2006)

Label: Dangerbird

1. Melatonin (4:04)
  2. Well Thought Out Twinkles (4:02)
  3. Checkered Floor (4:51)
  4. Little Lover's So Polite (4:44)
  5. Future Foe Scenarios (5:20)
  6. Waste It On (4:13)
  7. Lazy Eye (5:54)
  8. Rusted Wheel (6:00)
  9. Dream at Tempo 119 (4:52)
  10. Three Seed (5:40)
  11. Common Reactor (6:01)
  12. Mercury * (5:40)
  13. Table Scraps * (6:17)
avatar van Kos
Kos
Had hier nog nooit van gehoord.

Idd lekker plaatje. IK zie veel mensen zeggen 'wat heeft dit met Smashing Pumpkins te maken??' , maar de link lijkt me toch wel overduidelijk..

avatar van philtuper
Kos schreef:
Had hier nog nooit van gehoord.

Pcies. Luister naar Well Thought Out Twinkles en je hoort het vrijwel meteen. Bandgeluid, zang, titel song. Zelfs de initialen van de bandnaam zijn gejat! ?

Thekillers87327
Ik hoor een beetje Smashing Pumpkins hier en daar maar ook artiesten zoals Mazzy star. Zeker de gitaar klinkt als SP.
Zeker een goed album!
Niet zo lyrisch als de meeste hier maargoed daarom bestaat er ook een forum
Vind het laatste nummer het sterkst! Samen met het eerste nummer en lazy eye.
Af en toe kabbelt het maar wat voort zonder sterke melodien of ritmes, hierdoor krijgt dit album geen 4 of 4,5.
Wieweet in de toekomst meer

avatar van stoepkrijt
Thekillers87327 schreef:
Ik hoor een beetje Smashing Pumpkins hier en daar
Ze hebben niet voor niets dezelfde initialen, hè.

Af en toe kabbelt het maar wat voort zonder sterke melodien of ritmes
Ik vind Silversun Pickups juist zo goed, omdat ze áltijd zo'n lekkere drive hebben en er zoveel pit in hun muziek zit. Oké, af en toe maken ze een slap liedje zoals Three Seed, maar verder verslapt mijn aandacht eigenlijk nergens.

Dat de opener en afsluiter tot de sterkste nummers behoren ben ik dan weer wél volmondig met je eens!

Thekillers87327
stoepkrijt schreef:
Ze hebben niet voor niets dezelfde initialen, hè.

Haha god, dat is waar ook

De pit mis ik juist bij sommige nummers. Ik vind bij die nummers dat het sterke gitaar geluid en de rustige, slappe zang niet goed terechtkomt. Dit heb ik bij de Smashing pumpkins nooit, en ook die hebben rustige nummers.
Misschien moet ik hun tweede album proberen, dat opent al veel steviger moet ik zeggen!

avatar van stoepkrijt
Thekillers87327 schreef:
Aha, daar noem je een goed punt. De instrumentatie overweldigt mij zo dat ik soms wat weinig stilsta bij de zang. Hij klinkt wat nasaal en soms wat slapjes inderdaad. Op de een of andere manier hoor ik dat heel vaak bij Amerikaanse indiebands. Gelukkig compenseert hij dat hier door af en toe de remmen volledig los te gooien.