Willie Nelson - Songbird (2006)

Country / Pop

9. Yours Love
  10. Sad Songs and Waltzes
  11. Amazing Grace
  12. Christmas in Prison
Heel sterk album van good old Willie Nelson, wereldberoemd in the USA. Geproduceerd door Ryan Adams, met veel sterke hedendaagse tracks.
Binnenkort te zien in Paradiso!

Willie Nelson - Songbird

Zijn beste cd in jaren!
Spontaan alsof het in één keer is opgenomen.
Incl. rammelende gitaren, kikker in de keel etc.

Er staan een aantal nummers op die nog mooier zijn dan het origineel (Stella Blue, $1000 wedding, Hallelujah, ...)

En wie had er ooit gedacht dat er nog een prachtige versie zou komen van Amazing Grace? (Nóg mooier dan die van Mieke Telkamp, grapje!).

Ik heb nog nooit zo´n hoge pet opgehad van Ryan Adams, maar hij heeft bij mij hiermee heel veel credits opgebouwd.

nanneb
vind het allemaal wat makkelijk klinken. maar het is wel mooi !!

avatar van T.A.
west schreef:

Lance is het met je eens, twitter 20 juli 09:

Getting rest day massage and listening to Willie Nelson's Songbird. Willie and Ryan Adams make a damn good team.

avatar van spinout
Ryan Adams & The Cardinals vormen de band samen met Mickey Raphael en Glenn Patscha. Helaas kan het songmateriaal me op dit album niet in het geheel boeien. Nelson beschouwd dit een Ryan Adams project, dus misschien vindt Willie het zelf ook tegenvallen.

avatar van Shangri-la
Ik vind dit juist een opleving in het ingedutte oeuvre van Willie. Waar hij voorheen wel eens op de automatische piloot speelde wordt hij hier goed bij de les gehouden.

avatar van VDB79
Deze plaat met als hoogtepunt de prachtige uitvoering van Amazing grace blijft wel geweldig. Ryan Adam & The Cardinals waren in deze jaren echt een geweldige band, en die ouwe Willie is gewoon Willie, maar samen was het wel magic.