Paul van Dyk - Seven Ways (1996)

Duitsland
Dance
Label: Mute

1. Home (6:53)
  2. Seven Ways (6:24)
  3. Heaven (5:29)
  4. I Like It (5:42)
  5. Come (6:22)
  6. Forbidden Fruit (6:58)
  7. Beautiful Place (7:02)
  8. People (4:23)
  9. The Geatness of Britain (7:00)
  10. I Cant Feel It (8:37)
  11. Words (9:42)
avatar van Ynoskire
Een beetje jammer dat hier nog geen berichten zijn geplaatst, daar het hier mijn insziens om dé tranceplaat gaat. Vroeger luisterde ik vrij graag naar trance, dat is compleet weggegaan omdat achteraf het grotendeels kaaaaas bleek te zijn. Dit is echter een van de weinige platen die niet alleen totaal geen kaas bevatte maar louter nuttige geluiden, en dan ook nog de tand des tijds goed heeft doorstaan. Het eerste gedeelte van het album geniet mijn voorkeur omdat ik het wat lagere tempo beter bij dit soort dromerige muziek vind passen. Hoe dan ook een welverdiende 4.5 en mijn eerste bericht op deze site.

avatar van kodro
dit is en blijft een klassieker!

Mwa ja, klassieker precies. Er zitten enkele goede nummers op maar evenzeer enkele mindere. Paul Van Dyk blijft wel een referentie in zijn genre maar echt vernieuwend was hij niet. Hij bouwde altijd wel verder op dezelfde vertrouwde formule. En zo gaat het met dergelijke artiesten: na verloop van tijd hoor je ze niet meer.